Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Jeroen_Sp »

Schroefjes zijn idd gewoon een bypass, zelfde als je uitdraaien op LPG is hetzelfde als je stationair iets hoger zetten. Wel belangrijk is dat ze evenver staan, dus beste helemaal dicht zetten. Anders heb je bij zo een intake met een schot erin geen synchroon lopende motor.

Ik ben wel erg benieuwd naar je curve. Ik heb nu 10 initieel en 22 mech. Zit al tijden te denken hier 16 initieel en 16 mech van te maken. Wat jij nu dus min of meer hebt. Hou ons op de hoogte
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

lijkt erop dat het afsluiten van die schroefjes toch het onwijs arme starten verholpen heeft.

auto statrt nu smorgens met een AFR van ongeveer 14.5 en warmt dan op naar 15.0-15.2...dat mag dan wel weer iets armer...maar op zich prima. Toch vacuum lek gevonden.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

chrome velgen net gepoetst en daarna in de spuitvaseline gezet...begonnen nu al weer te roesten met de eerste pekel
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by HarleyRob »

kikkegek wrote:chrome velgen net gepoetst en daarna in de spuitvaseline gezet...begonnen nu al weer te roesten met de eerste pekel
Bij mij gaan deze week de wintervelgen er onder. Rijdt iets minder, maar spaart inderdaad de American Racing velgen.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Rob Rules »

Ik heb mijn American Racing velgen in de blanke lak laten zetten. Werkt ook goed.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

heb eens wat over mij alternator lopen zoeken en behoorlijk wat gevonden:

Het is een 12SI...te zien aan de koel-schijf die voorop zit. De 10SI heeft geen gesloten schijf.

Delco 12SI
Image

Delco 10SI
Image

Ik kon op mijn alternator geen enkele type aanduiging vinden en die 12SI is gemaakt in 66, 78 en 94A uitvoering. Ook weer wat over gevonden. De meeste die gemonteerd worden zijn 78 en 94A versie. 78 standaard en 94A als optie. het verschil kun je als volgt zien:

De 94A versie heeft gebogen koelribben van binnnen:
Image

De 78A versie heeft rechte koelribben van binnen:
Image

ff achterop die van mij gekeken en ik blijk dus 78A versie te hebben.

Toen ff de performance curve opgezocht en gevonden op:
http://www.acdelcotechconnect.com/

Image

Daarna even mijn pulleys opgemeten. De pulley op me krukas is ongeveer 18cm diameter en de pulley op mijn dynamo ongeveer 6 cm. Ratio is dus 3 en dat is vrij standaard. schijnt tussen de 2.5 en 3.0 gekozen te worden bij selectie van een pulley.

Idle afstellen af fabriek is 700 rpm dus dan draait mijn alternator 3x700 = 2100rpm en levert op dat moment ongeveer 40A. Dat was echter "ooit" op benzine en daar rijdt die van mij allang niet meer op.

Als ik hem op 700rpm afstel op LPG, klinkt die alsof die wil opstijgen. Hij staat nu op ongeveer 450-500 in D en 500-550 in P. dat betekent dus dat de alternator slechts 1350-1500 rpm maakt als ik voor het stoplicht sta en dus ook maar 12-20A (rode lijntjes in de grafiek).

Vandaar dat ik die overdrive pulley op de kop heb getikt. Die is maar 52mm en levert daardoor een ratio van ongeveer 3,5. De alternator draait dan dus 1575-1750A. Dan levert die dus 22-32A.

Image

Het zelfde geldt ook voor cruise.

Toen zat ik op de 3000rpm met de TH400 en had ik dus een laadstroom bij 9000rpm op de alternator van de volledige 78A als het goed is.

Nadat ik de TH400 heb vervangen door de TH700R4 heb ik bij 90-100kph nog maar 1900rpm. Dus op de alternator nog maar 5700rpm. Dat levert eigenlijk dezelfde laadstroom op. Met de overdrive pulley komt het toerental op 6650 rpm. Dat levert geen verschil op in laadstroom, maar is nog altijd stuk lager dan de oude 9000rpm. Kan me alleen maar voorstellen dat de alternator het wel lekker vindt om wat langzamer te draaien. Misschien wel goed voor de levensduur.

dus ik denk dat ik die OD pulley binnenkort eens monteer om te kijken of ik verschil merk.
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by michiel »

:lol: je gaat altijd wel tot in detail met uitzoeken..... :thumbs:
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

gister lekker bij me maatje Michiel gesleuteld (thanks man!)...

lekker binnen staan in plaats van op de stoep in de wind voor de deur

Image

dashboard eraf
Image

van de zomer eens een keertje opknappen
Image

Image

ahhh...daarom komt er bijna niks uit die ventilatie:
Image

afgebroken clipje, waardoor die deur nooit helaal sluit...dus ook bij Airco altijd beetje warme lucht.
Image

ohhh....daarom ontwasemen mijn ramen niet (bekend Suburban en Blazer probleem)
Image

nog fotootje
Image

redneck fix...
Image

daarna ook nog 10 zekeringen kastje ingebouwd en een eigen gemaakte massa-buss-bar...maar nog geen fotos van gemaakt...
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Remon. »

Apart hea die ruimte tussen die twee delen. Heb ik ook bij allebei.. Is je vacuüm voor het bedienen van je defrost nog wel helemaal goed?
Zou je een fototje kunnen schieten van je vacuüm bediening (punt waar al de slangetjes verdeeld worden). Ben benieuwd hoeveel van de tuutjes bij jou aangesloten zijn..
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Supervaags »

scheelt dat nog een beetje met de ventilatie nu je dat dicht hebt geplakt? ik heb ook veel van die kieren en na het plaatsen van een andere blower is de ventilatie nog steeds niet bepaald optimaal.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

Remon. wrote:Apart hea die ruimte tussen die twee delen. Heb ik ook bij allebei.. Is je vacuüm voor het bedienen van je defrost nog wel helemaal goed?
Zou je een fototje kunnen schieten van je vacuüm bediening (punt waar al de slangetjes verdeeld worden). Ben benieuwd hoeveel van de tuutjes bij jou aangesloten zijn..
ja check, vacuum heb ik gecontroleerd. Die beweegt netjes het stagentje heen en weer en opent en sluit het deurtje mooi.

van de achterkant van de heater controls heb ik nog geen fotos gemaakt. mocht dat ooit zo ver komen, post ik ze hier wel.

@Supervaags: ja. Zeker de gaten boven in de dash blazen duidelijk harder,dat gaat goed helpen met ontwasemen.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by 64Redneck »

kikkegek wrote:gister lekker bij me maatje Michiel gesleuteld (thanks man!)...

redneck fix...
Image
Met Redneck oplossingen kan je toch altijd weer even vooruit toch? :thumbs: :cheers:

En zo heb ik dat ook gedaan in mijn oude Firebird. daar was een heel stuk buis weg. Stuk plastis pijp ertussen, wat ductape en tada windforce 11 op de ramen.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

jup, waar zouden we zijn zonder ducttape en WD-40
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Bromgabber »

en uiteraard tie-wraps 8)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

compressie gemeten vanmorgen:

Image

wat vinden jullie?
Post Reply