Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Bean Bandit »

Wilf wrote:Ik zie geen enkele vorm van koeling op de spanningsregelaar :eek:
De spanningsregelaar word wel degelijk gekoeld en wel doordat deze aan het printplaatje is vast gesoldeerd. De printplaat is dus de heatsink.
Je ziet aan de onderkant een soort van perforaties, dit zijn de connecties die de boven- en onderkant met elkaar verbinden. En zo te zien is de gehele onderkant van koper.

Groeten, Remco

Image
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by enrique »

kikkegek wrote:met een heatsink moet je gewoon eerst ff uitrekenen of het nodig is. Mijn LM2940CT-12 konden tot 2W probleemloos zonder heatsink wegkoelen...mijn dimlicht neemt 100mA en de spanningsregelaar smoort maximaal 1,4-1,7V weg...dus 0,1x1,7= 0,17W
en mijn rem of knipperlicht neemt 600 mA x 1,7V = 1W en das nog altijd maar de helft van wat zo een regelaar zonder heatsink weg kan koelen.



ff wat anders...sinds mijn remlichten achter in led waren uitgevoerd, was de cruise control ermee opgehouden. Ik weet inmiddels ook waarom en heb het opgelost. Mijn cruise control moet massa "zien" door een lampje heen. zie schema

Image

dat ziet die niet meer zodra je een led aansluit. Op verschillende forums gaan ze dan "load-resistors parallel over de remlichten schakelen, maar die ontwikkelen veel warmte en dat vind ik niet echt een mooie oplossing. Ff verder zoeken bracht me op de website van Rosta Cruise Controls. Die hadden gewoon een simpele schakeling met een relais bedacht:

Image

opgelost. Cruise control ziet als je niet remt weer gewoon massa, dus werkt. Zodra je remt, trekt het relais aan en verbreekt de massa, waardoor de cruise control uitschakelt.
Dit had veel simpeler en goed koper gekund , gloeilampje er tussen zetten ( ergens ) :)
Maar goed bezig kikkegek

Groeten
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Wilf »

Bean Bandit wrote:De spanningsregelaar word wel degelijk gekoeld en wel doordat deze aan het printplaatje is vast gesoldeerd. De printplaat is dus de heatsink.
Je ziet aan de onderkant een soort van perforaties, dit zijn de connecties die de boven- en onderkant met elkaar verbinden. En zo te zien is de gehele onderkant van koper.

Groeten, Remco

Image
Klopt, je hebt helemaal gelijk, en als het via PWM loopt en het (gedissipeerde) vermogen laag blijft is het mogelijk genoeg. Ik neem aan dat er ook documentatie zit bij dat printplaatje waar het maximale vermogen op staat. Mijn eerste reactie was als een hint goed de bijgevoegde manuals te lezen en te letten op wat je er allemaal op aansluit. Het kan namelijk vrij snel vrij warm worden, ik heb hier ook een printplaatje voor LED PWM met ook daarop een dikke alu heatsink op de voltageregelaar (gaat van 12v naar 3,5v op max 10A). Het is maar net hoeveel (high power) LEDs je er achter knoopt natuurlijk, en bij 10 high power LEDs kan dat al 6,5A zijn...

Misschien kom ik soms een beetje negatief over maar zo bedoel ik het niet... Ik heb zelf één autobrand meegemaakt als kind (zat in een brandende auto) en later door geknutsel van een vorige eigenaar bijna mijn oude Amerikaan in vlammen op zien gaan, dat wens ik niemand toe... In mijn werk moet ik een factor tien veiligheidsfactor inbouwen (machines en kranen moeten tien keer zwaarder belast kunnen worden dan dat ze gebruikt gaan worden) en dat neem ik (al dan niet bewust) ook mee in dit soort projecten (die ik wel helemaal super vind, zelf ben ik ook verslaafd aan solderen en maken van van alles en nog wat). :)
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Funk »

Ik moet nog even meten, maar maak geen gebruik van high power leds, denk dat het vermogen allezins zal meevallen.

Ben het eens met wat je zegt, ik zit ook niet op brand te wachten. Daarom wil ik de boel ook in een waterdichte alu behuizing hebben en fatsoenlijk afzekeren :)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Wilf »

:thumbs: en voor waterdichte connectoren is er www.specialpartz.com :)
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Funk »

Zie er geen prijzen bij staan.. da's niet zo handig.

Ik kom overigens op 0,17A uit per 102 led's, dus ik verwacht niet extra te moeten gaan koelen.

Image

Zit alleen nog te twijfelen hoe ik de boel ga schakelen.
De lampen gaan fungeren als stadslicht, maar moeten (met dezelfde leds) ook fungeren als richtingaanwijzer.
Dus zowel als de stadsverlichting aan is en uit is.
Dat laatste is simpel, het mooiste (duidelijkste) is knipperen tussen 'uit' en 'aan'. Maar als ze reeds branden ben ik er nog niet over uit. Ik kan een relais plaatsen wat de massa afknijpt bij het richting aangeven, maar dan knipperen ze tegenovergesteld van de achterzijde.
Op zich niet eens storend, want je kan ze zonder spiegel nooit tegelijkertijd zien, maar in dit soort zaken speelt mijn dwangmatigheid wat op soms :lol:

Ik kan ze echter ook op bv 7,5V laten lopen bij stadslicht, en de volle 12V erop bij knipperen. Maar dat zal overdag minder goed zichtbaar zijn denk ik.

Jij nog ideeën Wilf ?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

yo Funk! 8)

misschien ff nieuw topic openen? :lol:
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Funk »

Ja sorry, ik wil je topic ook niet teveel bevuilen, maar ik vind het zelf altijd des te interessanter om een topic vol informatie te lezen dan 5 losse moeilijk vindbare topics met grotendeels irrelevante reply's.

My bad
Wander
Posts: 96
Joined: Tue Oct 02, 2012 10:21 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Wander »

Funk wrote:Zie er geen prijzen bij staan.. da's niet zo handig.
Als een echte computer whizzz kid ben ik er hardstikke druk mee, tussen alle auto bouw werkzaamheden door.
Mocht er iemand vragen hebben , doe even een berichtje.

Wander
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Ranch73 »

http://www.rdae.nl/multistekkers/seal-connectors/

Evenees een goede leverancier voor e.a. !
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

ff weer update.

blokkie op de kop getikt.

samen met Willem opgehaald

Image

staat nu in de schuur. kan ik lekker op me gemakkie dat ding helemaal uit elkaar trekken. Altijd al willen doen.

Image

boel info al gevonden
casting info:

INTAKE:
GM 3965577
Cast #: 3965577
CID/HP: 350
Year: 70
Type: 300/350HP, Corvette, Camaro, Nova, Chevelle, Cast Iron


HEADS:
3932441....69-70...350..........76cc chambers

http://www.fastnuf.com/Headguide.html
Rank: 7
Cast #: 3932441
Good Points: ‘69-’70, large chambers (73cc), some have steam holes for 400 blocks, ports decent, accessory bolt holes
Bad Points: No 2.02/1.60 valve versions from factory

ENGINE:
Years 1969-79
Casting: 3970010 CID: 350
Low Power: 185
High Power: 370
Main Caps: 2 or 4
Comments: car, truck, Vette

Castingdate:
E190
E = May
19 = de 19e
0 = 1970

ENGINE FRONT PASSENGER
V0526TAX
V Flint plant
05 May
26 day
TAX: betekent:
Year: 1970
CID: 350
HP: 255
BBL: 4
Appl: convfwd cabs, a/t - C-10 to 3500
prima basis, goede koppen ook, alleen helaas 76cc, en daardoor lage compressie 8.5-9.0

zou graag voor LPG 10-11 compressie willen, dus ga op zoek naar 64cc koppen voor het blok.
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by michiel »

:thumbs: :hammer: :thumbs:

mooi blokkie man!
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by mohmie »

Ja, da's zeker een net blok! Ga je helemaal zelf doen?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

mohmie wrote:Ja, da's zeker een net blok! Ga je helemaal zelf doen?
thanks guys, ja zoveel mogelijk ja! leuk man!

maar ben er al achter dat ik veel speciaal gereedschap mis. Dus zal dingen moeten lenen of uitbesteden. Maar af- en opbouwen wel lekker zelf ja.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

blokkie opengehaald vanavond en een kop eraf gehaald om te zien hoe het met de cilinders is

Image

je kan het hoonpatroon nog zien, volgens mij is dat goed. Betekent weinig slijtage nog. toch?

Image

op de zuigers staat alleen STD, dus kennelijk nog geen overmaatse zuigers en nog originele boring

Image

pakking ziet er volgens mij ook goed uit en kop is niks geks aan te zien:

Image

Binnenkort ff de andere kant open maken om totale resultaat op te maken.
Post Reply