'55 Ford Customline Streetrod

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
56_FORD
Posts: 1904
Joined: Sun Nov 13, 2005 10:00 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by 56_FORD »

old skool wrote: Image

of voor mij... alleen dan met een wat langer dak ;)
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

rene74monte wrote:ok , dat kan ook ja , maar ben je niet bang dat ze minder goed hun werk doen omdat ze verder naar binnen staan op de draagarmen , ze staan wel een stuk dichter op de scharnierpunten,
het ziet er wel goed uit allemaal zeg!
Thanks, en wat betreft die schokbrekers: we zullen het gaan zien, desnoods kunnen we altijd nog hardere schokbrekers proberen.

Even tussen alle drukte door toch maar weer update er doorheen gooien.
Waar waren we gebleven...

Oja, alles weer eraf!
Hier nog een beter zicht op het "nieuwe" stuurhuis:
Image

Vervolgens lassen, lassen en nog eens lassen:
Image

En vandaag de boel een beetje netjes gemaakt:
Image

Image

Image

Image

Image

Eigenlijk moet het frame volgende week wel ongeveer klaar zijn voor een likje verf.
Het blok en alle nieuwe onderdelen ervoor staan op het moment bij Post en Dros en word zeer binnenkort onder handen genomen!
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by elcamino59 »

mooie stukje constructiewerk wouter :thumbs: de motorbouwer is ook top :P
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

elcamino59 wrote:mooie stukje constructiewerk wouter :thumbs: de motorbouwer is ook top :P
Thanks! De credits voor al het werk gaan echter naar Steven, i'm just the messenger (hij leest dit wel :thumbs: ).
Post en Dros is zeker een goede motorbouwer, we hebben al 1 keer eerder een blok bij hun laten doen en zijn zeer tevreden!

Begin van de uitlaten zijn in elkaar geflanst, daarna afgelast en gepolijst:
Image

Erachter komen nog cutouts, dempers en uiteindelijk waarschijnlijk een bocht naar de grond.

Trans in elkaar:
Image

Image


En iets waar Steven zijn ogen niet vanaf kan houden:
Image
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by rene74monte »

holy shit , mooi spul man !
JW USA
Posts: 135
Joined: Thu Oct 30, 2008 8:21 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by JW USA »

Ziet er goed uit, gaan we volgen!

Zal eens opletten bij post en dros of ik hem zie staan...
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by Funk »

Whoo heel nice!
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by eleanor »

waw, dat ziet er inderdaad wel een leuk project uit!

Veel succes ermee and keep up the good work, zou ik zo zeggen
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by Funk »

Ik zie die aftapplug onderaan de bak, maar ben je niet bang dat die er een keer uit knalt met zo'n lage auto ?
Mijn Impala die iets verlaagd is (en hij komt nog lager) heeft al genoeg schrammen aan de onderzijde; zou je 'm niet liever aan de achterkant van de pan doen ? Zeker met de neus iets omhoog krijg je ook gemakkelijk alles eruit, nog beter dan als 'ie echt onderaan zit.
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by Kustom »

Dat wordt DIK! :eek:
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by Streetrod »

Ziet en alemaal netjes uit :thumbs:

Neem aan dat die beugels op de achteras voor de luchtbalgen zijn, heb je de opzet al eens geprobeerd? dus of het hoog en laag genoeg komt. Ik heb 2 kamer balgen en daar kwam ik zo niet hoog genoeg, meen iets van 10cm en dat is echt weinig hier in drempel land, ik heb ze er nu voor staan, scheeld 8cm.
wouterftw wrote: Image
custom
Posts: 124
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:12 am

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by custom »

mooi project! thumbs up! wat wil je eigenlijk uit de motor halen? met zulke spullen minstens 350/400 hp! :D

en hoe heb je die goal gezet?

koet luk!
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

Bedankt voor de toffe reacties, mensen!
Funk wrote:Ik zie die aftapplug onderaan de bak, maar ben je niet bang dat die er een keer uit knalt met zo'n lage auto ?
Dat is inderdaad een goeie, zodra we de bak + blok in het frame hebben hangen kunnen we waarschijnlijk beter zien of het problemen gaat geven.
Natuurlijk is het altijd oppassen geblazen met verlaagde auto's, maar hopelijk valt het door de airride allemaal wel mee.
Streetrod wrote:Neem aan dat die beugels op de achteras voor de luchtbalgen zijn, heb je de opzet al eens geprobeerd? dus of het hoog en laag genoeg komt. Ik heb 2 kamer balgen en daar kwam ik zo niet hoog genoeg, meen iets van 10cm en dat is echt weinig hier in drempel land, ik heb ze er nu voor staan, scheeld 8cm.
Die beugel is inderdaad voor 1 van de luchtbalgen. We hebben het frame (incl. velgen) al op de grond gehad en met een compressor getest.

Image

Wanneer de balgen vol zijn komt hij veel hoger uit dan origineel, dus het moet allemaal wel goed komen.
custom wrote:mooi project! thumbs up! wat wil je eigenlijk uit de motor halen? met zulke spullen minstens 350/400 hp! :D
en hoe heb je die goal gezet?
350/400 PK is inderdaad het getal waar aan gedacht word. In eerste instantie zal er met een carburateur gereden worden, maar in de toekomst zou EFI mooi zijn.
Hoe je bij zo'n getal komt is een goede vraag :P Kwestie van wat informatie opzoeken (d.m.v. internet erg makkelijk natuurlijk, maar ook boeken), kijken wat anderen doen en kijken wat haalbaar is zonder dat de boel instabiel word.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by Streetrod »

Maar met de balgen vol, hoe ze ze nu hebt kan je niet rijden: 1 zo hoog zal hij niet komen als de rest van de auto e rop zit en brandstof, 2 pomp je hem max op ca 12a 140psi rijd het niet meer riid het zo hard of je geen veering meer hebt.

Weet niet of je die opzet nog kunt maken maar ik zou dan eens ca80a100 psi er in doen en gewicht er bij leggen kijken wat je over houd.

Zou jammer zijn als het afgebouwd is en je ligt 5cm van de weg gewoone rij hoogte


(ik rij achter ca 50 a 60psi voor ca100psi met mijn Sub)

Ronnie
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

Thanks voor het meedenken, we zullen even zien wat we nog kunnen testen.
Heb je misschien foto´s van jouw huidige setup achter?
Post Reply