'55 Ford Customline Streetrod

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by basezum »

Wow man....erg koel!!
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

Gisteravond zijn we de versnellingsbak te lijf gegaan.
Inmiddels ligt hij er zo bij:

Image

Uiteindelijk word dit pakketje erin verwerkt, een zogenaamde B&M Transkit (voor een C-4).

Image
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by camino59 »

Vet project! :thumbs:
Zal hem blijven volgen.
Ziet er zeer goed uit allemaal, Succes!!
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by DeVicEofHeLL »

Errug vet project,

PS : Ik heb nog een 351 4 bouter in de aanbieding als je interesse hebt
(sorry voor eventuele vervuiling van topic)
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by Joost.... »

Hi Wouter,

Zoeken jullie nog een bedrijf voor het spuitwerk van deze top-ride? Ik houdt me graag aanbevolen voor dit soort projecten.

Succes,

Joost
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

DeVicEofHeLL wrote: PS : Ik heb nog een 351 4 bouter in de aanbieding als je interesse hebt
We gaan voor dit project voor SBF-powerrrrrrr. Ik zou bijna zeggen "misschien voor het volgende project" maar dat word hoogstwaarschijnlijk flatty power :holy:
Joost.... wrote: Zoeken jullie nog een bedrijf voor het spuitwerk van deze top-ride? Ik houdt me graag aanbevolen voor dit soort projecten.
Het duurt nog wel even voor de body aan de beurt is. Daarnaast doen we veel zelf (m'n broertje is 1e schadehersteller) en hebben we voor de rest onze adresjes.
Maar ik gooi het sowieso even in de groep!
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

Terug van weggeweest, eindelijk wat vrije tijd!
De afgelopen tijd zijn er nog wat dingen aan het frame veranderd.

Deze platen zijn vervangen..
Image

..door deze platen, voor wat meer ruimte:
Image

Image

Vervolgens hebben we het frame omgedraaid en inclusief bag ziet de voorkant er nu zo uit.
Image


Wat onderdelen voorzien van een nieuw kleurtje. De motor word uiteindelijk ook grotendeels deze kleur.
Image

Image


Om een duidelijker beeld te krijgen van of alles past en hoe de uitlaten vanaf de headers lopen hebben we de boel even tijdelijk in elkaar gedraaid.
Image

Image

Komende week zal er een flinke slag geslagen worden en hopen we klaar te zijn met het frame. Hoogstwaarschijnlijk is het blok in januari aan de beurt!
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by Joost.... »

:thumbs:
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by rene74monte »

waar ga je de voorste schokbrekers plaatsen?
onder die van mij maak ik ook airride , en ben benieuwd waar je de shocks gaat plaatsen
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by elcamino59 »

ziet er goed uit :thumbs:
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

rene74monte wrote:waar ga je de voorste schokbrekers plaatsen?
onder die van mij maak ik ook airride , en ben benieuwd waar je de shocks gaat plaatsen
Over de voorste schokbrekers zijn we het nog niet eens. Wanneer ze er op zitten zal ik er een fotootje van schieten en hier posten.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by rene74monte »

ja , graag , im, zat zelf te denken aan een soort shockwaves , maar dan wat minder duur
dat soort dingen worden gebruikt onder vrachtwagen cabine`s , ik weet alleen niet wat het met de wegligging doet
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by wouterftw »

rene74monte wrote:ja , graag , im, zat zelf te denken aan een soort shockwaves , maar dan wat minder duur
dat soort dingen worden gebruikt onder vrachtwagen cabine`s , ik weet alleen niet wat het met de wegligging doet
Van Shockwaves weet ik niet veel af, behalve dat de meesten er volgens mij wel positief over zijn (met uitzondering van de prijs inderdaad).

We hebben er uiteindelijk voor gekozen om de shocks naar de binnenkant van het frame te monteren, naar buiten toe was het te krap aan en dit staat ook wat netter.
Image

Image

De stuurbekrachtiging heeft zijn plek gevonden en zit op het moment aan de stuurstangen met een proefbracket (niet op de foto). Waarschijnlijk word volgende week de uiteindelijke bracket gecnc'd.
Image

(Bijna) plat op z'n bek (voor 4 cm grondspeling, achter 5 cm).
Image

Image

Verder zijn we druk geweest met het vervangen van een aantal lagers in de achteras, hebben we onze eigen eigen mallen gemaakt om trompen voor de uitlaat te maken en is de uitlaat op het moment druk bezig om zijn weg te vinden door het frame. Tegelijkertijd word de boel alweer langzaam uit elkaar gehaald, zodat alles aan elkaar gebakken kan worden.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by rene74monte »

ok , dat kan ook ja , maar ben je niet bang dat ze minder goed hun werk doen omdat ze verder naar binnen staan op de draagarmen , ze staan wel een stuk dichter op de scharnierpunten,
het ziet er wel goed uit allemaal zeg!
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '55 Ford Customline Streetrod

Post by SuperSport »

Ziet er te gek uit 8)
Post Reply