Ed's bird uit 73

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

Na enkele birds gehad te hebben heb ik enige tijd geleden mijn Pontiac uit 1973 weten te bemachtigen.

Ik had enige tijd daarvoor mijn 3e gen firebird verkocht die had ik gekocht nadat onze formula 400 uit 77 total los ging.
we gingen weer hard op zoek naar een 2e gen want die vinden we toch het mooiste.

Ik kocht een hele dikke via een goede maat van me Roel, die wist er nog wel 1 te staan en gaf aan dat hij ook de verkoper goed kon.

Image

Een dikke zwarte trans AM hebben we toen opgehaald en dat leek me wel wat, ook mijn zoon was ook helemaal enthousiast en wilde maar rijden met de wagen.

De hele zomer zijn we bezig geweest en maakte een goede vooruitgang met het zwarte monster.
We hadden de 73er wel al zien staan bij de verkoper maar hadden toen zoiets van hmmmm daar zit wel aardig wat werk aan, wel had mijn zoon interesse getoond en zou er nog eens goed over nadenken.

Na de zomer wilde mijn zoon toch de 73er gaan halen want die wagen hij had toch wel wat. Met Roel weer op weg om de rode 73er op te gaan halen. Uit eindelijk thuis gekomen zijn we wat in de wagen gedoken en het een en ander bekeken.

Het interieur was echt netjes en sprak me gelijk aan, maar de buitenzijde tja daar zat toch best veel werk in.

Steeds vaker pakte mijn zoon mijn wagen ( het zwarte monster) en bleef de 73er een beetje zielig staan er kon nog niet mee gereden worden.

Je voelt hem al aankomen, uiteindelijk hebben we van wagen geruild, hij het zwarte monster dat beter bij hem paste 8) en ik de 73er die meer bij mijn leeftijd paste.

En toen kon ik weer opnieuw beginnen :) , eerst maar een beetje kijken wat er te vinden was aan onderdelen, niet heel veel zo in het begin. Maar na goed zoeken toch wel het een en ander op de kop weten te tikken.

Je begrijpt ik ben erg blij met m’n wagentje maar moet nog wel een hele weg.
Best cool is dat als ik er nu alleen al inzit zonder dat ik kan rijden heb ik het helemaal naar mijn zin.

De komende periode zal er steeds wat aan de wagen gedaan gaan worden, uiteraard stap voor stap.
Last edited by luxetron on Tue May 10, 2011 11:00 pm, edited 1 time in total.
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

even wat foto's van het ophalen van de 73er
Image
Image
Image
Image
Image

Hij paste maar net op de aanhanger.
Last edited by luxetron on Tue May 10, 2011 11:01 pm, edited 1 time in total.
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Ed's bird uit 73

Post by Continental Kid »

Hoe ga je dit aanpakken, luxetron? Off body restauratie, rotisserie?

:eek:
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

In de tijd dat we hem hebben staan zijn er wel al diverse dingen al gedaan, het leer schoon gemaakt, ziet er weer keurig uit.

wat foto's van de mindere plekken
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by luxetron on Tue May 10, 2011 11:02 pm, edited 1 time in total.
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

Continental Kid wrote:Hoe ga je dit aanpakken, luxetron? Off body restauratie, rotisserie?

:eek:
Hij gaat nu nog niet helemaal uit elkaar, maar de stappen die we gaan nemen moeten we bekijken en uiteraard zwaar overleggen met Kruiwagen, want dit project ga ik niet worden zonder de hulp van deze top man redden.
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

We hebben 2 schermen gevonden eerst maar even goed in de zink prime zetten.
Image
Last edited by luxetron on Tue May 10, 2011 11:02 pm, edited 1 time in total.
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

De kap eraf gehaald en kijken of we de schermen er op krijgen

Image

en toen de schermen er op zetten.

Image

Image

en toen de kap er weer ff op om te kijken hoe het er een beetje uit gaat zien.

Image

Dat ziet er best al weer aardig uit.
Last edited by luxetron on Tue May 10, 2011 11:03 pm, edited 1 time in total.
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

Contact gehad met Kruiwagen, even checken of hij in de nabije toekomst tijd voor de achterkant van de wagen heeft.
Henk heeft het erg druk maar we mogen de wagen wel al bij hem langs brengen. :)
Wel moet ik nog achter de achter schermen aan want die had ik toen nog niet.
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

De schermen voor de achterzijde hebben we ook gevonden vlak bij Lisse dat was niet zo ver weg, de voorschermen moest ik achter in België op halen, maar beter ver weg als niet te koop toch?

De achterschermen zijn ook specifiek voor de 73er en geen universele of iets van dien aard dus dat is op zich best tof.
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

En vandaag was het zover we konden de wagen naar Kruiwagen brengen, :D die gaat er dan stapje voor stapje aan werken.
Hij heeft ook nogal wat te doen he. :oops:

Het 1e gedeelte van mijn verslag is een beetje in een vogelvlucht gegaan zoals je kunt zien, het vervolg zal zich in fase vervolgen.

Ik zal nog wat foto’s plaatsen van het vervoer naar Kruiwagen.

Kruiwagen zal de komende periode updates doen en misschien wat foto’s plaatsen van de voortgang bij hem in de garage.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Ed's bird uit 73

Post by Pimpmeister »

Hij paste maar net op de aanhanger.
:|
Timmie
Posts: 773
Joined: Wed Mar 18, 2009 4:43 pm

Re: Ed's bird uit 73

Post by Timmie »

Kan niet anders zeggen dat het goed komt als hij bij Henk staat :thumbs:
luxetron
Posts: 57
Joined: Fri Jul 30, 2010 12:53 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by luxetron »

Klopt helemaal Timmie heb er alle vertrouwen in dat het laswerk aan m'n wagentje straks helemaal tip top is. :)
Pontiacfanatic
Posts: 263
Joined: Fri Sep 11, 2009 1:34 pm

Re: Ed's bird uit 73

Post by Pontiacfanatic »

Pimpmeister wrote:Hij paste maar net op de aanhanger.

:|
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

brede sloffen ftl!!!
Mijn 74 met smallere sloffen paste er net op!

succes met de resto Ed!!!
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Ed's bird uit 73

Post by Jeroen_Sp »

Heeft er een bodykit of zo op gezeten dat die wielkasten achter zo ver zijn uitgeslepen?

Succes met het aanpakken!
Post Reply