Chevrolet Impala SS 1995

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Chevrolet Impala SS 1995

Post by capricelimburg »

Ik wilde al vanaf de dag dat hij uitkwam een Impala SS hebben dus toen ik deze voor de juiste prijs tegen kwam kon ik hem moeilijk laten staan. Er was/is vrij veel werk aan maar als sleutelproject wel geschikt, ik heb al bijna 10 jaar een 91'er Caprice dus ben vrij goed bekend met het model.

De Impala heeft de LT1 zoals bekend uit de Corvette 92-97 maar dan in een volledig gietijzeren uitvoering. 450NM koppel.

Image

Werk tot nu toe:

Als eerste was de lekkende waterpomp aan de beurt.

Image

Bij de LT1 zit de stroomverdeler achter de waterpomp, als er dus ergens een klein lek in de behuizing van de verdeler zit en de waterpomp lekt water krijg je water en stroom bij elkaar en da's nooit goed :)

Image

Optispark verdeler wordt ook vernieuwd, blijft een slijtageonderdeel en het is te veel werk om het er maar op te wagen. Tevens de seals vervangen (onderste is optispark, bovenste waterpomp)

Image

Nieuwe waterpomp geplaatst

Image

Tevens bovenste radiateurslang vervangen. Lekte niet maar zwol erg op, kweste van tijd voordat die knal zegt.

Image

Remschijf zaten groeven in, nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Remolie ververst.

Image

Nieuwe lagers. 3 dagen later had ik nog vette vingers, had wel een tip gelezen over plastic handschoenen maar vergeten te kopen :)

Image

Muis in het luchtfilterhuis. Er zat gelukkig zo'n K&N filter in met metalen gaas dus ze hebben het filterelement niet beschadigd.

Image

Alle stuurkogels hadden in meer of mindere mate speling dus de hele boel in zijn geheel vervangen. Fuseekogels waren ook gaar, heb ik laten doen wegens gebrek aan gereedschap hiervoor.

Image

Image

Bekend probleem van de B-body: afwaterslang van de airco valt eraf waarna condens onder het tapijt loopt.

Image

Lijkt mee te vallen zoals altijd met roest, tikkie erop met de hamert:

Image

Laswerk laten doen bij HD in Roggel

Image


Bekende zwakke plek van LT1 is olielekkage aan de achterkant van de intake

Image

Image

Image

Intake eraf, rtv aan de voor en achterkant van het blok was compleet uitgedroogd (kan ook wel na 15 jaar)

Image

Image

Intake laten reinigen, was het geld wel waard.

Image

Verstuivers voorzien van nieuwe o-ringen. Felpro heeft een intake set maar daar zitten maar 8 van die o-ringen in, je hebt er 16 nodig als je ook de aansluiting van de verstuiver op de fuel rail wilt vernieuwen (wel zo slim)

Image

Intake weer gemonteerd. Tevens nieuwe EGR klep geplaatst want die was ook krokant (overigens zonder dat de ECM daar melding van maakte, is nog OBD1 en die strooien niet zo snel met codes)

Image

Tapijt heb ik eruit gehad en geprobeerd te reinigen maar dat lukt niet meer. Heb een nieuw tapijt besteld, foto's volgen als dat binnen is.
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by CVPI »

Nice car, nice projects.
Goed gedaan :)
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Joost.... »

Dikke bak, wel lekker als alles weer strak stuurt en goed werkt.
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by morpheus »

Zijn mooie wagens, veel plezier ermee



gr morpheus
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by 29er Hot Rod »

mooi projectje kerel, thanks voor de duidelijke uitleg erbij 8)

succes ,greetz Ep
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by capricelimburg »

Onderkant van de kofferbak begon wat te roesten.

Image

Kaal gemaakt en in de brunox gezet

Image

Nog afgedekt met een laklaag, kan er weer even tegenaan.

Image


Had al eerder het tapijt er uit gehad om het te proberen te reinigen, maar het was niet meer schoon te krijgen. Bovendien pasten de matten er niet goed bij. Bij Streettrends een new tapijt besteld...

Image

Stoelen en console eruit...

Image

Tapijt eruit. De plekjes die ik vorig jaar had bijgewerkt houden zich goed.

Image

Nu alles er toch uit lag heb ik ook de hoedenplank er uit gehaald en schoongemaakt. Kon ik ook de ruit schoonmaken achter het 3e remlicht, kun je normaal nooit bij.

Image

Image

Nieuwe tapijt geplaatst, kleur komt heel goed overeen met het origineel (kleur vertekend wat op de foto, in het echt ziet het er heel goed uit)

Image

Als optie kon je bij streettrends een tekst en/of logo laten borduren op de matten. Ik heb gekozen voor niet te veel bling, alleen het logo in zwart.

Image

Afgewerkt. Is zijn geld wel waard geweest want het interieur ziet er 10 keer beter uit nu.

Image
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Gerwin »

:thumbs: Ziet er veel beter uit!
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by thenewpappa »

Cool!
Volgens mij de modernste (gedeeltelijke) restauratie van het forum maar zeker niet minder leuk om te zien!
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Firefly »

Vette shit, ik heb die auto's ook altijd wel kunnen waarderen. Interieurtje ziet er echt goed uit nu 8)
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by elcamino59 »

gave bak man , je interieur ziet er ook weer super uit :thumbs: aleen jammer dat die auto,s niet aan de onderzijde tegen roest behandeld werden . maar zo te zien komt het weer helemaal goed met je ss :D
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Funk »

Dit model Impala 8)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Wilf »

Netjes zeg, goed bezig! Ik ben overigens wel benieuwd waarom de vloer van je interieur bordeaux is, was dat de originele kleur van de auto of is dat een soort roestwerende laag of alleen een soort primer? Mopars werden in hun geheel in 1 kleur gespoten, hoe dat is met Chevrolet weet ik niet (ik weet alleen dat ze de motorruimte een andere kleur spoten bij Chevrolet).

Keuze van je borduur is trouwens echt goed, heel chique dat impalalogo 8)
Sebastard
Posts: 813
Joined: Fri Apr 04, 2008 5:05 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Sebastard »

~mooie bak,leuk project.je pakt het nettjes aan zo :thumbs:
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by peerke »

hoi,
altijd al een favoriet van mij geweest z,on impala ss
hier in eindhoven rijdt er een bejaard echtpaar ook in z,on impala ss
geloof dat ze hem toendertijd nieuw uit amerika hebben laten komen
aan de foto,s te zien heeft hij lang stilgestaan,klopt dat?
groeten peter
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by capricelimburg »

peerke wrote:hoi,
altijd al een favoriet van mij geweest z,on impala ss
hier in eindhoven rijdt er een bejaard echtpaar ook in z,on impala ss
geloof dat ze hem toendertijd nieuw uit amerika hebben laten komen
aan de foto,s te zien heeft hij lang stilgestaan,klopt dat?
groeten peter
Weet ik niet eerlijk gezegd, ik heb hem pas een jaar of 2. Hij heeft een behoorlijke KM stand dus er is wel veel mee gereden (en ik heb dus zo'n beetje alle slijtageonderdelen vervangen) Die roest onder de kofferbak zat ook alleen op de verstevigings balk, de eigenlijke bodem van de kofferbak had helemaal geen roest, misschien is er daar gewoon slecht materiaal gebruikt.
Wilf wrote:Netjes zeg, goed bezig! Ik ben overigens wel benieuwd waarom de vloer van je interieur bordeaux is, was dat de originele kleur van de auto of is dat een soort roestwerende laag of alleen een soort primer? Mopars werden in hun geheel in 1 kleur gespoten, hoe dat is met Chevrolet weet ik niet (ik weet alleen dat ze de motorruimte een andere kleur spoten bij Chevrolet).
Hij was origineel rood, alhoewel zwart wel altijd "de" kleur is geweest voor de Impala zijn ze ook in het rood en groen geleverd. Een vorige eigenaar heeft hem over laten spuiten. Spuiterij had alleen niet alle raamrubbers goed teruggeplaatst waardoor lekkage onstond, wat er voor gezorgd heeft dat het tapijt smerig werd. Toen ik de auto kocht was hij drijfnat onder het tapijt, heb het er toen al uitgehad om het te drogen maar het was niet schoon te krijgen.
Keuze van je borduur is trouwens echt goed, heel chique dat impalalogo 8)
Bedankt, je ziet er soms met hele teksten erop in 3 verschillende kleuren, vind ik niks. Less is more zoals ze zeggen :D
Post Reply