Chevrolet Impala SS 1995

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by V8 Angel »

Super vette bak van chevrolet uit die tijd , succes met de verdere werkzaamheden.
Klaver3
Posts: 8
Joined: Wed May 24, 2006 4:32 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Klaver3 »

Erg leuk topic! Zelf heb ik ook de LT1 in mijn 92-er Corvette, ik heb een aluminium onderblok.
Het LT1 blok schijnt een heel duurzaam blok te zijn, ben me er een beetje in aan het verdiepen...

Nadat mijn blok wat vermogen miste zijn de Map-sensor (meet de inlaatdruk) en de twee lambda-sensoren (O2 uitstoot) vervangen.
Vraagje: Waar word de stroomverdeler door aangedreven? De krukas dmv een tandwiel?? En heb je ook de shaftseal vervangen?

Wouter
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Renev »

Een LT1 is altijd een gietijzeren onderblok met soms Aluminium koppen en soms Gietijzeren koppen afhankelijk in wat voor model hij oorspronkelijk zit/zat.
Corvettes hadden altijd de Aluminium koppen en de Camaro/Firebird volgens mij ook maar dat laatste weet ik niet 100% zeker.
De eerste volledig Aluminium massa productie motoren zijn de LS versies. (speciale uitvoeringen buiten beschouwing gelaten zoals de ZR1)
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by chevycaprice91 »

peerke wrote:hoi,
altijd al een favoriet van mij geweest z,on impala ss
hier in eindhoven rijdt er een bejaard echtpaar ook in z,on impala ss
geloof dat ze hem toendertijd nieuw uit amerika hebben laten komen
aan de foto,s te zien heeft hij lang stilgestaan,klopt dat?
groeten peter
klopt inderdaad van dat oudere echtpaar,ik heb ook eens met die beste man gepraat die heeft em nieuw uit de states gehaald hij had daar een paar jaar gewerkt,heb er nog wel ergens een foto van.

dat is zeker wel 10jaar geleden.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by capricelimburg »

Klaver3 wrote:Erg leuk topic! Zelf heb ik ook de LT1 in mijn 92-er Corvette, ik heb een aluminium onderblok.
Het LT1 blok schijnt een heel duurzaam blok te zijn, ben me er een beetje in aan het verdiepen...

Nadat mijn blok wat vermogen miste zijn de Map-sensor (meet de inlaatdruk) en de twee lambda-sensoren (O2 uitstoot) vervangen.
Vraagje: Waar word de stroomverdeler door aangedreven? De krukas dmv een tandwiel?? En heb je ook de shaftseal vervangen?

Wouter
De verdeler wordt direct door de nokkenas aangedreven, de waterpomp weer via een tandwieloverbrenging op de nokkenas.

Deze foto zie je de verdeler zitten, dat asje erboven drijft de waterpomp aan:

Image

Na de balancer en de verdeler weg te halen hou je dit over:

Image

Achterzijde opti:

Image

De seals heb ik beide vervangen, ze gaan vaak olie lekken en als je al zoveel werk aan het doen bent is het niet slim om die te laten zitten voor die paar euro.

Op de eerdere LT1s (tm 94 in de corvette meen ik) zit een iets andere aandrijving op de verdeler trouwens, is niet uitwisselbaar dus wel belangrijk om er een voor het juiste bouwjaar te kopen. De ervaringen met imitatie optisparks zijn over het algemeen vrij slecht, ik heb een originele delco genomen, kost beduidend meer ($250) maar het is te veel werk om te vervangen om met een slechte verdeler rond te rijden.
Verder is het blok zelf inderdaad erg betrouwbaar. Mijn blok heeft er 275000km opstaan en zeker nu hij goed in orde is gemaakt trekt hij als een lier. Blijft apart om met zo'n boot van een auto de snelweg op te rijden en in notime 200+ te rijden :D
Sebastard
Posts: 813
Joined: Fri Apr 04, 2008 5:05 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Sebastard »

ga je wel op gas rijden? want zo'n boot lust ook bvast wel n drupje! :cheers:
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by firebird79 »

wil niet weten wat je dan aan wegenbelasting moet betalen als je op gas rijdt :D

Maar verder gave bak zou zelf ook wel zo'n model willen alleen staat de wegenbelasting me tegen :(
Klaver3
Posts: 8
Joined: Wed May 24, 2006 4:32 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Klaver3 »

Heren bedankt voor jullie reply's!! Erg leerzaam, heb de foto's direct opgeslagen.
Heb even gekeken, de LT1 is tot en met 1991 in de corvette geleverd met gietijzeren koppen, daarna met de aluminium.
Wat kun je lekker sleutelen aan de Impala ipv mijn Corvette... Daar zit alles echt vol gebouwd!

Nog verdere plannen aan de auto?

Succes,

Wouter
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by capricelimburg »

Nee er komt geen gas in, hij is voor de hobby/sleutelproject.

Verdere plannen zijn er niet echt. Ik ga hem niet modificeren verder, gewoon weer helemaal origineel maken en zorgen dat-ie technisch tiptop is (ben nu met revisie airco bezig). Ik wil er gewoon een mooie, niet verklote auto van maken, nog een tijdje zelf in rondrijden en dan kijken of ik er een koper voor kan vinden.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by Renev »

Klaver3 wrote:Heb even gekeken, de LT1 is tot en met 1991 in de corvette geleverd met gietijzeren koppen, daarna met de aluminium.
Hoe kom je daar nu bij????? de LT1 is pas ontwikkeld in 1992!!!!!!!!!!!!
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Chevrolet Impala SS 1995

Post by capricelimburg »

Op de Amerikaanse forums hebben ze het altijd over SEM voor leer/vinyl etc. Dit blijft soepel waardoor het niet eraf springt.
Mijn stuur was niet helemaal mooi meer, lak was er hier en daar af. Na veel zoeken een leverancier in Nederland gevonden die SEM had, 40 euro incl verzenden voor één spuitbus deed wel even pijn maar het is goed spul en de kleur komt precies overeen.

Stuur eerst goed schoongemaakt en vetvrij gemaakt.

Image

Grootste kale plek zat bovenop het stuur.

Image

Zelfde plek na 6 lagen sem

Image

Klaar, kleur komt echt precies overeen met origineel. Is zijn geld wel waard geweest.

Image
Post Reply