Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by Stimpy »

Dat ziet er goed uit.
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

Weer een avond bezig geweest, ging wat langzamer dan de rechte stukken (die kan je gewoon door leggen), nu veel hoeken en kanten gehad.

Image

Image

Nog 1 avond en dan is dit ook weer klaar :thumbs:
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by Caprice89 »

Nais! Wordt mooier/beter dan nieuw.
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

Zo alle dempings matten op de vloer klaar

Image

en de binnenkanten van de deuren ook gedaan

Image

Het begint eindelijk weer op een corvair te lijken. Deuren en de kofferbak gemonteerd.
Image

Image

nog wat kleine dingen te doen en dan op naar de body-paint shop
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by watahyahknow »

netjes man
heb toen ik in amsterdam bij dpd reed ook een tijdje een corvair zien staan bij een een of ander artiestendorp
tis alweer een paar jaar geleden hij zal nu wel weg zijn
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by mercury1970 »

Mooi werk ! Vind vooral de uitstulping voor de achterlichten mooi bij de Corvair.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by watahyahknow »

bouw je hem nou helemaal standaard op of verlaag je hem een beetje en zet je er een paar lichtmetalen velgen onder ?
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

:thumbs: thanks heren,


Ik ga hem wel / hij is al een paar inch verlaagd. Verder zijn de 17inch velgen weg en komen de standaard 13inch staal terug met dog dish.

2 tone color wat hem net wat meer gaat geven dan 1 kleur.

Motor is van 80hp naar 102hp gegaan met wat pittigere nokkenas (net wat meer dan standaard, geen race)

Moet alleen straks kijken hoe de hoogte is met de 13inch er onder, en of hij nog wat meer verlaagd moet worden.

Interieur zal ook nog wel aangepast worden, maar daar ben ik nu nog niet echt mee bezig.

Verder komen er wat rijders comfort dingen op (zoals een low fuel melder, kill switch, old style mp3 radio)

Verder zal alles zo goed als origineel blijven, met een surf look uitstraling
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

mercury1970 wrote:Mooi werk ! Vind vooral de uitstulping voor de achterlichten mooi bij de Corvair.
heb deze achterlichten gescoord op de Corvair Conventie, komen van een 1963 model af, denk dat het wel mooi staat, en anders heb ik nog de 1961 liggen.

Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by mercury1970 »

Nice touch !
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by watahyahknow »

surferlook , hmm
hula girl op het dashboard
misschien een paar badhanddoeken overtrekken over de zittingen
surfboard(en) in de achterbak
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

Zoiets watahyahknow :cool:

Beetje vooruitgang, veel kleine onderdelen zuiver gemaakt en gespoten, dus niet echt spannende dingen gedaan. We de achterklep gemonteerd

Scharnieren schoongemaakt, en gespoten en gemonteerd

Image

Image

Nu alleen nog het veer mechanisme teru gzien te krijgen, echt geen idee, meer en van de 1000 foto's die ik heb gemaakt, net niet een waar ik het goed op kan zien. :? maar we komen daar vast wel uit dankzij internet.

Aankomende tijd niet zoveel spannende dingen staan, nog meer kleine delen in orde maken.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by kikkegek »

netjes...
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by watahyahknow »

een truukje wat ik een tijd terug had gezien is om als de veren zijn uitgerekt (geopende kap , deur etc) bouten tussen de gangen van de veren te drukken
als je dan de kap. deur . watever dichtdoet vallen de veren er vanzelf uit en zijn redelijk eenvoudig weer te monteren

geen idee hoe je nu die bouten nog tussen de gangen van de veren moet krijgen maar misschien helpt het je bij het monteren
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

watahyahknow wrote:een truukje wat ik een tijd terug had gezien is om als de veren zijn uitgerekt (geopende kap , deur etc) bouten tussen de gangen van de veren te drukken
als je dan de kap. deur . watever dichtdoet vallen de veren er vanzelf uit en zijn redelijk eenvoudig weer te monteren

geen idee hoe je nu die bouten nog tussen de gangen van de veren moet krijgen maar misschien helpt het je bij het monteren
:thumbs: Poging waard, en ik krijg maandag foto's van een andere lakewood owner, dan kan ik zien hoe het in mekaar zat, komt helemaal goed

&

Thanks Kikkegek!
Post Reply