Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

Björn wrote::) ik zeg meer foto's
Bjorn meer foto's van de big meet of de roadtrip (of allebei)



ja de corvair zijn we weer aan het opstarten deze week alweer 2 avonden in de garage geweest,

en ik ben verschillende dingen aan het uitzoeken (oa straler enzo)

dus ja binnekort komen er weer updates en dergelijke, het schoonmaken van het motorblok is niet echt spannend helaas

Stay Tuned
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by 64Redneck »

Dan maar foto's van de trip in Norway . Volgend jaar gaan we er weer vakantie vieren. 8) Prachtig land, jammer alleen van de alcoholische drank die het zo duur maakt. :D
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

Oke hier nog wat vakantie foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

:)


oke buiten de vakantie foto's heb ik ook nog aan de corvair gewerkt, de basis is weer zuiver, nu op naar de cilinders

Image

Image

Image

thanks
Champy
Posts: 196
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:38 pm

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by Champy »

Netjes hoor, is lekker als je het zo schoon krijgt hè. Gisteren ook zelf bezig geweest, mooiste was mijn timing chain cover:

Image

Image

Waar heb jij mee schoon gemaakt? Met een steekmes, water en wat ontvetter? Ik wel, en dat gaf, zoals je kan zien, een goed resultaat.
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

ja 1e steekmes, dan motorcleaner en ontvetter met een cheapass tandenborstel van de HALLO JUMBO en ja maar schrobben, niet vervelend om te doen omdat je resultaat ziet,

heb het blok wel 3 keer moeten doen, veel hoeken en kantjes aan :?

maar ziet er nice uit wat een verschil hé , ik zeg gewoon doorgaan :) !!
Champy
Posts: 196
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:38 pm

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by Champy »

Klopt inderdaad, als je het resultaat ziet wordt je er helemaal vrolijk van, ook al is het soms nogal k*twerk.
Nadat het goed schoon is geworden ook nog een keer met ontvetter er over en dan de hoge druk spuit erop werkt ook prima, heb ik op mn blok en koppen gedaan. Je wordt er wel een beetje nat en vies van, maar het resultaat mag er zeker zijn.

Je bent lekker bezig, goed volhouden!
el eric
Posts: 475
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:31 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by el eric »

ik gebruik meestal diesel en remmenreiniger, werkt ook goed
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

el eric wrote:ik gebruik meestal diesel en remmenreiniger, werkt ook goed
thanks El Eric, zal het ook een proberen, hopelijk ruikt het niet te sterk, zit namelijk onderin een appartementen complex en niet iedereen is weg van "sleutel" lucht, dus moet een beetje om de buren denken helaas.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by kikkegek »

nice zeg!
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by SuperSport »

Dasty van de Wibra is mijn grote vriend als het om ontvetten gaat :D
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

SuperSport wrote:Dasty van de Wibra is mijn grote vriend als het om ontvetten gaat :D
heej die heb ik nu ook een fles staan "boven" mmmh zal hem eens meenemen naar de garage, niet eerder aan gedacht :lol:

THANKS !! :thumbs:
Buick V8 Power
Posts: 123
Joined: Thu Jul 05, 2012 8:00 pm

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by Buick V8 Power »

Gave wagen, absoluut!

Owja en nu we hier toch allemaal ontvet artikelen aan zitten te prijzen, ik zeg BANG, en het vuil is weg :D

Uit zo een roze pot met dat Cillit Bang poeder vind ik het beste, beetje in een bakje gieten en mengen met wat water, daarna lekker in de hoekjes wrijven met een ouwe kwast, gaat perfect!
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

Buick V8 Power wrote:Gave wagen, absoluut!

Owja en nu we hier toch allemaal ontvet artikelen aan zitten te prijzen, ik zeg BANG, en het vuil is weg :D

Uit zo een roze pot met dat Cillit Bang poeder vind ik het beste, beetje in een bakje gieten en mengen met wat water, daarna lekker in de hoekjes wrijven met een ouwe kwast, gaat perfect!
Thanks :) ,

en ja altijd poging waard om te proberen :-) (heb dadelijks niks vettigs meer liggen in de garage, of mn garage blinkt meer dan mn huisje :lol:
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by 64Redneck »

Oktobert, en hoe is het nu op Corvair gebied? :arrow:
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

:lol:

ja het loopt nog wel door hoor ff want langzamer, maar binnekort naar de straler en primer boer om de body te laten doen

en verder veel onderdelen schoongemaakt (maar dat is niet zo heel spannend), workshop opgeruimd / aangepast en veel in een andere workshop bezig geweest / gemaakt (van hugo - ford fairlane)

alles kwa motor nummers en dergelijke is duidelijk, dus ik weet nu wat ik allemaal dr in heb, en ook wat ik ga veranderen / anders maken upgraden en dergelijke

en ja ff wat vakantie dingen aan het regelen / geld daar in gestoken 8)

maar zal binnekort wel weer met wat updates komen dont worry :) hahahaha tot soon !!
Post Reply