Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

mercury1970 wrote:Ziet er goed uit, alleen vraag ik me af waarom je voor de mooi de cilinders niet ff hebt laten stralen, dit steekt nu toch wat af bij de rest v/h blok.....toch ?
Dat had ik kunnen doen ja, dan zag het er nu "mooi" uit maar deze worden net zo snel weer bruin, een ander punt is, het wordt niet aangeraden om te spuiten (waar ik aan heb zitten denken) ivm warmte overdracht. En uiteindelijk wat ik ook doe je ziet ze toch niet meer, dus vandaar dat ik ze alleen heb gereinigd en de binnenkant heb gedaan.

Dit is dadelijk nog zichtbaar van het complete blok (niet veel dus)

Image

Thanks :thumbs:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by mercury1970 »

Ja, als je ze toch alleen ziet als je er spiegels onderlegd zou ik het ook niet doen, moet je elke keer die spiegels meezeulen..... :lol:
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

mercury1970 wrote:Ja, als je ze toch alleen ziet als je er spiegels onderlegd zou ik het ook niet doen, moet je elke keer die spiegels meezeulen..... :lol:
En zelfs dan zie je ze niet......... :o

*onderkant
Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by mercury1970 »

ja, duh......je moet wel de plexiglasonderzijde monteren ! 8)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by watahyahknow »

och beetje van die zilveren anti seize over spuiten , de eerste paar keer buiten de bebouwde kom starten en de antiseize laten roken is het vet er uit gedampt dan is de rest gewoon aanraakbaar zonder afgeven dan ziet het er gewoon netjes zilver uit , werk ook op spuitstukken
HET ROOKT ENORM DUS EEN PAAR KEER STARTEN EN ALS HET TE ERG WORD EVEN STOPPEN EN LATEN AFKOELEN
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by mercury1970 »

JE ZIET ZE NIET !!!! :lol:
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by watahyahknow »

maar ze roesten dan ook niet meer
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

de laatste onderdelen van de koppen ook geïnstalleerd,

De buisjes voor de stoterstangen inclusief afdichtings ringen, de lifters, stoterstangen, tuimelaars en alles wat deze bijmekaar houd. avond lekker bezig geweest en het paste allemaal perfect, klaar om afgesteld te worden.

Image

Image

Image

En de andere kant ziet er het zelfde uit :lol:
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

een avond lekker door kunnen werken :)

Het gedeelte voor de olie filter, kanalen bypass geval is ook klaar

Image

En de bellhouse

Image

En woila bijna dicht is het blok

Image

Nu helemaal, carterpan closed

Image

Een goede 4 kilo aan rotzooi en prut van de powerglide en diff gehaald. wat er onder vandaan kwam zag er niet verkeerd uit. we zullen binnekort eens kijken hoe dit er aan de binnenkant uitziet.

Image

Verder nog kleine dingen klaargemaakt en gespoten die als ze droogzijn weer op het blok gemonteerd kunnen worden.

Dat was het weer voor nu, stay tuned
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by mercury1970 »

4 kilo, iets zegt me dat je het daadwerkelijk gewogen hebt...... :lol:
Gisteren op Discovery een herhaling gezien van CarHoarders, deze ging over een Corvair hamster..... was wat voor jou geweest !
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

;) yes, ff snel gewogen want was toch een mooie bak vol

En ja ik heb die ook een keer gezien, met die topchop corvair (met beetje geluk ga ik hem live zien), wel erg lachuh, dachten ze dat ze corvette hamster zouden hebben hahaha vond het wel een toffe aflevering :thumbs:
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by TikiRalf »

Zo weer van alles gedaan, de kleppen afgesteld volgens het boek, fingers crossed dat ie dadelijk ook zo gaat lopen.
Kleppendeksels erop en de uitlaatspruitstukken gemonteerd

Image

Image

Nu de rest van de aandrijflijn grotendeels ondaan was van de prut, hebben we de service luik kunnen openen van de diff en de onderkant van de Powerglide. Beiden zagen er verbazingwekkend netjes uit, geen vreemde metaal splinters, of halve tanden of iets dergelijks. De diff zag ik nog wel zitten om deze te herbouwen maar de automaat is toch een stap tever. Maar ze zien er goed uit, en het reed ook nog goed voor ik het op de plank legde, dus we gaan deze netjes schoonmaken en nieuwe pakkingen er op zetten en vervolgens gewoon lekker dicht laten.

PG inside

Image

Diff inside

Image

thats it :)
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by 64Redneck »

Goed bezig kerel.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by Rob Rules »

Ziet er heel goed uit!
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961

Post by Phatkees »

Hoe staat het momenteel met de body? Staat ie al in de kleur?
Post Reply