Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Thanks Martin & Bronco
Hier het eind resultaat (foto's zijn beetje crappy)
En de voorkant (kofferbak en benzinetank plaats) staan er ook in, kan mooi het weekend drogen
En een van de wielkasten
Op naar de ML en weer naar een normale "werkplaats" tijd om op te ruimen.
Stay Tuned
Hier het eind resultaat (foto's zijn beetje crappy)
En de voorkant (kofferbak en benzinetank plaats) staan er ook in, kan mooi het weekend drogen
En een van de wielkasten
Op naar de ML en weer naar een normale "werkplaats" tijd om op te ruimen.
Stay Tuned
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Zo de werkplaatsjes zijn weer opgeruimd
En de corvair heeft nieuwe schoenen, poedercoat velgen - white line bandjes en uitgebalanceerd
Dat is iig ook weer klaar
En de corvair heeft nieuwe schoenen, poedercoat velgen - white line bandjes en uitgebalanceerd
Dat is iig ook weer klaar
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Mooie velgjes en bandjes!!
Apart balanceer apparaat.
Apart balanceer apparaat.
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
We zijn weer een stukje verder, de koppen zijn klaar om inmekaar gezet te worden, buiten het schoonmaken, zitten er nieuwe klep geleiders in en zijn de kleppen gefreesd zodat het weer mooi aansluit op mekaar.
Nieuwe geleiders,
De kleppen zelf gefreesd en weer mooi passend op de kop
En de bovenkant van de koppen, op naar de "achterkant" om deze inmekaar te zetten, dan zijn de koppen hopelijk snel klaar en kunnen we ze samen voegen met het blok.
Nieuwe geleiders,
De kleppen zelf gefreesd en weer mooi passend op de kop
En de bovenkant van de koppen, op naar de "achterkant" om deze inmekaar te zetten, dan zijn de koppen hopelijk snel klaar en kunnen we ze samen voegen met het blok.
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Ziet er reten strak en mooi uit, welke anti steenslag heb je gebruikt?
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
|cees wrote:Ziet er reten strak en mooi uit, welke anti steenslag heb je gebruikt?
Deze, werkt super en ziet er minder blubberig uit, is een fijnere struktuur. Ze hebben hem in zwart (die ik heb gebruikt) en grijs
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Wordt een nieuwe auto........................................ ooit !
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Mooi man, je gaat lekker zo.
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Jaja, het gaat sneller met de opbouw
Kleppen en klepveren zitten er allemaal in
Eerst maar 1 getest of alle Isky onderdelen wel passen, wat gelukkig het geval was. toen de valve seals gepositioneerd.
En op naar de volgende, nog 11 te gaan
En het eind resultaat
Next step de rest van de koppen afwerken en monteren op het blok, het begint iig steeds meer op een blok te lijken en hopelijk straks ook te klinken
Kleppen en klepveren zitten er allemaal in
Eerst maar 1 getest of alle Isky onderdelen wel passen, wat gelukkig het geval was. toen de valve seals gepositioneerd.
En op naar de volgende, nog 11 te gaan
En het eind resultaat
Next step de rest van de koppen afwerken en monteren op het blok, het begint iig steeds meer op een blok te lijken en hopelijk straks ook te klinken
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
als je de kleppen hebt gemonteerd altijd even de kleppen een tik met de (plastic?)hamer geven zodat ze even open en dicht springen
als een klep spie niet goed in de groef zit dan komt deze met de tik uit de schotel en heb je nog de kans hem goed te monteren
doe je dit niet en de spie komt los bij het starten van de motor springtde boel helemaal los valt de klep in de cilinder en kun je helemaal overnieuw beginnen
als een klep spie niet goed in de groef zit dan komt deze met de tik uit de schotel en heb je nog de kans hem goed te monteren
doe je dit niet en de spie komt los bij het starten van de motor springtde boel helemaal los valt de klep in de cilinder en kun je helemaal overnieuw beginnen
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Thanks voor de tip! ga ik dit straks meteen even doenwatahyahknow wrote:als je de kleppen hebt gemonteerd altijd even de kleppen een tik met de (plastic?)hamer geven zodat ze even open en dicht springen
als een klep spie niet goed in de groef zit dan komt deze met de tik uit de schotel en heb je nog de kans hem goed te monteren
doe je dit niet en de spie komt los bij het starten van de motor springtde boel helemaal los valt de klep in de cilinder en kun je helemaal overnieuw beginnen
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Heb je ook eventueel de installed height gecheckt met de nieuwe klepveren ?
https://www.lunatipower.com/Tech/Valvet ... gTech.aspx
https://www.lunatipower.com/Tech/Valvet ... gTech.aspx
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
thanks for the advice, en de link met de duidelijke uitleg, ik begin langzaam alle nummers en dergelijk te snappen die op die lijsten staanPavement Pounder wrote:Heb je ook eventueel de installed height gecheckt met de nieuwe klepveren ?
https://www.lunatipower.com/Tech/Valvet ... gTech.aspx
(ik was al happy dat het in mekaar stond)
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Na diverse dingen nog een keer nagemeten (waar 0,iets mm verschil in zat, dus te verwaarlozen, zat hem in de lengte niet in de dikte die was het zelfde gelukkig) hebben we verschillende lossen motor elementen bijmekaar gevoegd.
momenteel liggen de lifters in de olie klaar om geinstaleerd te worden, samen met de tuimelaars en de stoters is dit het laatste element van de koppen, deze kunnen dan dicht met pakkiong en kleppendeksel.
De carterpan ligt ook klaar om gemonteerd te worden.
De blower/koeling lager wordt momenteel omgeperst en dan zijn ook deze klaar om boven op het blok te komen.
De overige onderdelen (carbs, dynamo, olie filter enz) zullen daarna afgewerkt worden.
Het begint iig weer op een compleet blok te lijken
Straks zal je weinig van het blok zien, aangezien deze is omgebouwd met koel/luchtstroom kappen
momenteel liggen de lifters in de olie klaar om geinstaleerd te worden, samen met de tuimelaars en de stoters is dit het laatste element van de koppen, deze kunnen dan dicht met pakkiong en kleppendeksel.
De carterpan ligt ook klaar om gemonteerd te worden.
De blower/koeling lager wordt momenteel omgeperst en dan zijn ook deze klaar om boven op het blok te komen.
De overige onderdelen (carbs, dynamo, olie filter enz) zullen daarna afgewerkt worden.
Het begint iig weer op een compleet blok te lijken
Straks zal je weinig van het blok zien, aangezien deze is omgebouwd met koel/luchtstroom kappen
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Chevrolet Corvair Lakewood 1961
Ziet er goed uit, alleen vraag ik me af waarom je voor de mooi de cilinders niet ff hebt laten stralen, dit steekt nu toch wat af bij de rest v/h blok.....toch ?