chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

Funk wrote:Anders wacht en spaar je nog even tot de mijne klaar is ;)
stuur maar n pm voor de vraagprijs, altijd wel interessant om te weten 8)
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

ben net terug met de rekord uit rolde om de velgen op te halen
en moet eerlijk zeggen ik ben kapot ... ruim 160 kilometer heen en ook weer terug. Behoorlijk werken in zo'n auto :lol:
Image
Image

maargoed ik heb ze even vluchtig schoongemaakt voor de foto:
het zijn 15 inch Cragar ss velgen. was hier al een hele poos naar opzoek maar kon niks vinden dat wel interssant was.
de achterste velgen zijn een stuk dieper dan de voorste velgen.
heb ook in amerika gekeken maar qua kosten zou het te hoog worden voor een setje velgen
maargoed ben er iig heel blij mee, denk wel dat ze nog een keer van kleur veranderen
of helemaal polijsten of hoogglans zwart laten coaten en een chromen naafdop er op
Image


8-)


en zo zien ze er uit als het er on der zit
achter moetie nog wel een stukje omhoog maar het loopt niet aan gelukkig, op de foto lijkt het wel zo maar je kan er nog ruim 3/4 vingers tussen houden

Image


hopen dat de reducers gauw binnen komen zodat de uitlaat er onder kan
heb m even gestart zonder uitlaat na n half jaar : FILMPJE



verder nog wat vragen:
hoe krijg ik de roofrail rubbers er in? zijn dat van die rubbers die je er heel makkelijk inhaakt?
en hoe zit het met de knipperlichten voor, er zitten p21/5w lampen in echter de lampen knipperen alleen als de gevarenlichten aan zijn.
Als ik de sleutel in het contact zet branden de knipperlicht lampjes op t dash constant
iemand enig idee?
Last edited by Groove_Champion on Thu Jul 20, 2017 4:07 pm, edited 1 time in total.
mustang007
Posts: 363
Joined: Sat Sep 26, 2009 11:34 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by mustang007 »

Als je nog op zoek bent na een 1974 impala


Mijn oom had die van hem ooit is aangeboden op MP.
:P

Image
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

mustang007 wrote:Als je nog op zoek bent na een 1974 impala


Mijn oom had die van hem ooit is aangeboden op MP.
:P

Image
bekende wagen inderdaad, echter heb ik dat bedrag niet over voor zon auto :oops:
tnx for the offer tough :thumbs:



Zo, het einde begint steeds meer in zicht te komen.
Nog een paar puntjes voor de rdw-keuring heb ik afgemaakt. wat er nu nog moet gebeuren is de achterruit vast maken,uitlaat opbouwen(het missende onderdeel is er bijna) en 1 band vervangen(voor is schuin afgesleten)

oude kitranden verwijderen van de ruit.
Image

ruit er in laten plakken
Image

onder andere moest er een nieuwe buitenspiegel op de auto komen want de oude was helaas niet meer te gebruiken. deze heb ik kunnen vervangen door een nieuw chromen exemplaar.
De oude spiegel was ovaal maar vond het niet echt bij de auto passen. via de chevy8shop in herwern kon ik aan een mooie ronde buitenspiegel komen.

Ook de nieuwe wielranden zitten er op,zat eerst nog te twijfelen om ze er wel of niet op te zetten maar nu ze er eenmaal op zitten geeft het wel een veel beter aangezicht
ze zijn er gelukkig ook weer makkelijk af te halen zonder dat je aan de buitenkant ziet dat ze er op hebben gezeten.
Image

Ook de raamrubbers waren aan vervanging toe. De zogenaamde Roofrail rubbers waren door de zon keihard geworden en waren al deels vergaan.
het er uithalen was dan ook een redelijk klusje omdat het oude rubber er uitgepeutert moest worden over de gehele lengte
hier een foto van het oude rubber:
Image
het er in zetten van de nieuwe rubbers was een redelijk simpel klusje, de rubbers haakten zich zelf in de roofrail vast.
zo ziet het er uit met de nieuwe rubbers er in !
Image

nu werken alle lampen eindelijk op de auto inclusief de knipperlichten, door slechte massa bleven ze eerst branden zonder te knipperen.
de kentekenverlichting was iets moeilijker maar uiteindelijk heb ik die ook werkend gekregen
Image
Last edited by Groove_Champion on Thu Jul 20, 2017 4:13 pm, edited 1 time in total.
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

even een hele kleine update:
nog wat nieuws over de reducers voor de uitlaat
Your item left the United States from ISC CHICAGO IL (USPS) at 12:37 AM on April 15, 2010. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

International Dispatch, April 15, 2010, 12:37 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Acceptance, April 13, 2010, 1:39 pm, BUFFALO, TX
worden over 2 weken ongeveer verwacht, iig afwachten hoelang het bij de douane blijft liggen dus dan kan het ook makkelijk 3 weken worden
iig lekker snel per vliegtuig....

de lijst voor de apk bestaat nog een ding:
- uitlaat systeem



en nu de grotere update, de reducers zijn binnen
ZO, na ongelovelijk lang gewacht te hebben op de uitlaat stukken zijn ze eindelijk binnen.
de hele bestelling leek wel een vloek op te rusten, eerst was het artikel niet op voorraad. dat duurde vervolgens zon kleine 3 weken voor dat het er weer was.
daarna kon het eindelijk verzonden worden naar nederland echter toen was er een vlieg verbod vanwegen de vulkaanuitbarsting
vervolgens na lang wachten kwam het bij de douane aan waar het 2 dagen heeft gelegen. en toen het pakket eindelijk thuis werd aangeboden was ik niet thuis...
maargoed ik heb het dus dat scheelt ook weer.
en hier zijn ze dan eindelijk de 2 reducers:
Image
het zijn 2 erg mooie rvs pijpjes. Alleen jammer dat je ze niet ziet onder de auto
Verder heb ik bij de praxis een paar bouten en moeren gehaald om het zaakje aan de headers vast te maken. was erg blij dat er een pakking bij zat , anders kon ik daar ook nog eens naar opzoek
Image
het was een heel gepiel om die voorste stukken er aan te krijgen omdat de pijpen naar elkaar toe lopen in een soort van X vorm, maar met de uitlaat klemmen die er bij zaten was het allemaal goed te doen.

hier het befaamde x stukje
Image
de dempers zitten er ook al op, alleen de achterste 2 stukken moeten nog iets aangepast worden omdat het tegen de tank aan komt..
al met al valt het nog wel mee om zon uitlaat er onder te schroeven
Image
Last edited by Groove_Champion on Thu Jul 20, 2017 4:18 pm, edited 1 time in total.
Arnoldsat
Posts: 21
Joined: Fri Aug 28, 2009 6:14 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Arnoldsat »

heb alle lampjes vervangen door nieuwe lampjes, echter de dashboard verlichting stelt weinig voor. het moet echt aarde donker zijn wil je kunnen zien dat het werkt
Hmmm, heb je al aan het lichtknopje gedraaid? Eraan trekken is voor je stadslicht / dimlicht, maar eraan draaien is de dimmer voor de dashboardverlichting. Normaal gesproken moet het goed verlicht zijn nadat je alle lampjes hebt vervangen...

Succes met je mooie project! :thumbs:
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Funk »

Heel fel zijn die lampjes nooit vind ik, vooral in daglicht en een dash waar veel licht op valt.
Kans bestaat ook dat (als je regelbare helderheid hebt) je weerstand niet meer helemaal lekker is.
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by thenewpappa »

heb alle lampjes vervangen door nieuwe lampjes, echter de dashboard verlichting stelt weinig voor. het moet echt aarde donker zijn wil je kunnen zien dat het werkt
Ik had hetzelfde euvel, ook zeer zwakke dash verlichting. Ik heb mn PCB (printed Circuit Board) en lichtschakelaar vervangen. Maar wat letterlijk dag en nacht verschil maakte, was het schoonmaken van de bulb sockets (die zwarte dingen waar je de bolletjes in steekt). Ik heb stuk voor stuk met n stukje schuurlinnen de contactvlakken opgehaald en waar nodig verbogen zodat de klemkracht groter wordt op het bolletje. Allemaal vlak voor ik ze weer in de dash unit deed ff op de accu getest.
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

weer eens n update

heb de auto er voor het eerst eens uit gehaald na 2 jaar :-D
eens goed afgespoeld met water en vervolgens nog een keer met een zachte borstel op de tuinslang er overheen gegaan
de velgen die er onder zitten gaan nog veranderen van keur


binnenkort naar het rdw ermee :duim:

hier zn eerste momenten buiten
maargoed, toen de impala er uit en vervolgens na veel passen en meten de caprice naar voren gehaald


Image


toen moest de impala weer naar binnen, nog even n groepsfoto
Image
Image

nu 22, hoop m wel voor mn 23e klaar te hebben :lol:
Last edited by Groove_Champion on Thu Jul 20, 2017 4:28 pm, edited 2 times in total.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Caprice89 »

Nice! :thumbs:
Succes bij de RDW.
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

weer n update, ff n copy and paste van n ander forum:


(eerste stukje is nog met de afgekeurde uitlaat)

jub hopenlijk morgen er weer heen
nu nog ff stoeien met de remmen :duim:


Image

Image

Image

Spannende momenten bij de keuring

Image
ik heb wat goed nieuws en wat slecht nieuws :? :? :?

























eerst het..............






























goede nieuws
hij is apk goedgekeurd :D
Image

Image


:jarig: :jarig:






het slechte nieuws:
net na de remmenbank zet de keurmeester de auto uit. 5 minuuten later zegtie zet m maar op de parkeerplaats
dus ik wil m starten. accu leeg :x
dus uiteindelijk met startkabels en een andere auto de boel weer aan de praat gekregen...




nu wachten op de papieren




:proost:
Last edited by Groove_Champion on Thu Jul 20, 2017 4:31 pm, edited 1 time in total.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Supervaags »

heeft ff geduurt allemaal maar hij is echt super mooi geworden, gefeliciteerd man 8)

accu leeg slecht nieuws?? dat is toch een kleinigheidje :P .. als hij binnen 5 min leegloopt laad hij niet/slecht bij of is je accu kapot.
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

Supervaags wrote:heeft ff geduurt allemaal maar hij is echt super mooi geworden, gefeliciteerd man 8)

accu leeg slecht nieuws?? dat is toch een kleinigheidje :P .. als hij binnen 5 min leegloopt laad hij niet/slecht bij of is je accu kapot.
tnx 8) geeft inderdaad wel voldoening na zon lange tijd bezig te zijn :lol:

de accu is inderdaad n kleinigheidje maar het was wel qua timing goed, want hij was net goedgekeurd
kon m zo de loods uit duuwen bij het rdw :oops:
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Caprice89 »

Congrats! :cheers: Happy motoring.

Tip: probeer de foto's ietsie te verkleinen. Dit kijkt zo onhandig...
Groove_Champion
Posts: 420
Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm

Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan

Post by Groove_Champion »

Caprice89 wrote:Congrats! :cheers: Happy motoring.

Tip: probeer de foto's ietsie te verkleinen. Dit kijkt zo onhandig...
tnx 8)

ja klopt mn photobucket instellingen moet ik even aanpassen
tijdelijke oplossing rechter ctrl + omlaagscrollen (kijkt wat makkelijker maar leest weer niet makkelijker xD)

moet nog n boel strips monteren
Post Reply