chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Klopt onderstaande tekening exact??
Ik bedoel daarmee dat links linksom draait en rechts rechtsom ???
Zoja dan zitten je remschoenen verkeerd aan de rechterkant.
Ik bedoel daarmee dat links linksom draait en rechts rechtsom ???
Zoja dan zitten je remschoenen verkeerd aan de rechterkant.
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Ik kreeg als tip bij een specialist in Amerikaanse auto's om eens op zoek te gaan naar een T stuk en de haperende aansluiting af te doppen. Hiermee zou er als het ware een kopie ontstaan van het systeem op de achteras. Het schijnt wel vaker blijkbaar vaker voor te komen.
Als eerst het afdoppen van de haperende aansluiting (dit is nog het oude blokje)
Remleiding en een T stukje
Geheel gemonteerd
En de storing is geheel opgelost! Eindelijk nu twee gelijk blokkerende voorwielen! Het stuur blijft nu ook recht bij het remmen in plaats van dat het naar rechts trekt.
Linksvoor blokkeerde eigenlijk haast niet, nu werkt het eindelijk zoals het hoort!
Als eerst het afdoppen van de haperende aansluiting (dit is nog het oude blokje)
Remleiding en een T stukje
Geheel gemonteerd
En de storing is geheel opgelost! Eindelijk nu twee gelijk blokkerende voorwielen! Het stuur blijft nu ook recht bij het remmen in plaats van dat het naar rechts trekt.
Linksvoor blokkeerde eigenlijk haast niet, nu werkt het eindelijk zoals het hoort!
Last edited by Groove_Champion on Sat Oct 08, 2016 7:41 pm, edited 2 times in total.
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
De remvoeringen op de tekeningen staan inderdaad niet goed, maar de remschoenen op de auto waren wel goed gemonteerd.Renev wrote:Klopt onderstaande tekening exact??
Ik bedoel daarmee dat links linksom draait en rechts rechtsom ???
Zoja dan zitten je remschoenen verkeerd aan de rechterkant.
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Volgend hoofdstuk:
Achter ligt de caprice vrij laag. Ik heb na restauratie de nieuwe bijgeleverde spiraalveren gemonteerd, maar nu ligt de auto echt op zn gat. Welke vervangende spiraalveren zou ik kunnen monteren om de auto op normale hoogte te krijgen? Ik heb gekeken naar High-jackers, maar ik wil het liefste dat de originele veerweg behouden blijft door de spiraalveren. De schokdeempers zijn verder ook nieuw.
Achter ligt de caprice vrij laag. Ik heb na restauratie de nieuwe bijgeleverde spiraalveren gemonteerd, maar nu ligt de auto echt op zn gat. Welke vervangende spiraalveren zou ik kunnen monteren om de auto op normale hoogte te krijgen? Ik heb gekeken naar High-jackers, maar ik wil het liefste dat de originele veerweg behouden blijft door de spiraalveren. De schokdeempers zijn verder ook nieuw.
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Achter nieuwe veren gemonteerd. Het zijn heavy duty veren geworden, nu staat de auto weer fatsoenlijk achter. De nieuwe veer is ietsje korter, maar is dikker en stugger dan de originele veer.
Links de oude veer, rechts de nieuwe veer
Eindresultaat
Nu staat hij voor alsnog een beetje te hoog. Kan ik hier gewoon L en R een winding van af slijpen ?
Links de oude veer, rechts de nieuwe veer
Eindresultaat
Nu staat hij voor alsnog een beetje te hoog. Kan ik hier gewoon L en R een winding van af slijpen ?
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Kan in principe, maar is af te raden als je veren hebt met een winding die veranderd. Daarmee bedoel ik dat als ze aan een kant dichter opeenstaan of verkleinen van diameter. Als dit het geval is en je slijpt een winding ervan zal de wagen volledig anders aanvoelen (meestal slechter).
Indien de volledig veer hetzelfde is van diameter en afstand tussen de windingen allemaal gelijk zijn, dan zal je normaal weinig verschil voelen.
Indien de volledig veer hetzelfde is van diameter en afstand tussen de windingen allemaal gelijk zijn, dan zal je normaal weinig verschil voelen.
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Het moment was eindelijk aangebroken. De Caprice kon opgeladen worden op een trailer en toen kon de reis naar de garage beginnen.
Bij de garage aangekomen kon de auto van de trailer af en kon er begonnen worden met de keuring van de lpg installatie en de apk keuring.
Een dag later kreeg het bericht dat de auto goedgekeurd is! Apk tot 2019, wellicht dat de auto tegen die tijd niet meer apk plichtig is.
Bij de garage aangekomen kon de auto van de trailer af en kon er begonnen worden met de keuring van de lpg installatie en de apk keuring.
Een dag later kreeg het bericht dat de auto goedgekeurd is! Apk tot 2019, wellicht dat de auto tegen die tijd niet meer apk plichtig is.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Proficiat ! Veel plezier !
What took you so long ?
What took you so long ?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Veel plezier met je auto Jammer dat de meeste foto's niet meer te zien zijn
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Ik heb alle foto's op een nieuwe host geplaatst, als het goed is is nu alles weer zichtbaar van wat ik ooit heb gepost. Ik kwam zelfs wat foto's tegen die ik nooit eerder had gepost. Nu staan die er ook bij.FritsVrolijk wrote: ↑Fri Jul 14, 2017 11:09 pm Veel plezier met je auto Jammer dat de meeste foto's niet meer te zien zijn
Tnx! Het heeft inderdaad even geduurd. Ik kocht de auto en toen begon ik met studeren op de iva. Daarna nog een hbo studie in Utrecht gedaan en vervolgens gaan werken. Er was helaas vrij weinig tijd meer over voor de Caprice, waardoor hij telkens achterin de hoek kwam te staan. Ook zijn er verschillende auto's gekomen en gegaan in de tijd dat ik de caprice heb. Zo zijn de Opel rekord C coupe, Opel rekord D coupe, Opel commodore b Coupe, Opel Senator a2 CD, Volvo S60 en volkswagen up allemaal de revue gepasseerd. Momenteel heb ik naast de caprice nog een mercedes w108 oldtimer.
Het is eigenlijk bizar hoe snel de 8 jaar voorbij zijn gevlogen sinds ik deze auto heb gekocht. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik chronisch tijd te kort kom
Vandaag nog wat kleine dingetjes gedaan aan de caprice, waaronder een radio ingebouwd.
Volgende grote project aan de caprice is de uitlaten aan de achterkant uit te laten komen.
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Nog steeds? Alleen maar meer chronisch tijd tekort! Maar hij is nice geworden man
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
isdat je hobbyschuur...............sjezus dikke piemel jaloers hiero ))
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Tnx
Het is erg fijn om de ruimte te hebben als je wat moet doen. Eerst moest alles in de garage aan huis, maar dat is geen doen.chevystan67 wrote: ↑Tue Jul 25, 2017 10:26 pm isdat je hobbyschuur...............sjezus dikke piemel jaloers hiero ))
Vandaag de eerste officiële rit gehad:
Verliep goed, wel een paar kleie kinderziektes ontdekt. Gelukkig geen bijzondere dingen.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
Leuk dat het nu bijna klaar is en je kan gaan genieten van je auto
Je gaat het sleutelen nog missen mooie auto geworden hoor mag je trots op zijn
Je gaat het sleutelen nog missen mooie auto geworden hoor mag je trots op zijn
-
- Posts: 420
- Joined: Sun Jun 21, 2009 7:04 pm
Re: chevrolet caprice 1968 4D Sport Sedan
FritsVrolijk wrote: ↑Sun Aug 20, 2017 8:21 pm Leuk dat het nu bijna klaar is en je kan gaan genieten van je auto
Je gaat het sleutelen nog missen mooie auto geworden hoor mag je trots op zijn
Het genieten is inderdaad eindelijk begonnen. Tot nu toe het sleutelen nog niet gemist
Leuk stukje documentatie dat bij de auto zat: . Een uitnodiging voor een autoverkoop uit de jaren 50