68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009...2010....2011

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Astrovan
Posts: 462
Joined: Sat Apr 03, 2004 11:17 am

68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009...2010....2011

Post by Astrovan »

Het begon allemaal in 2004.
Tijdens mijn reis naar de USA heb ik een 68 camaro gekocht.
het was een mooie 10 footer met TTII wielen, cowl induction kap en flowmaster uitlaat.
in september 2004 had ik hem op nederlands kenteken. In oktober 2004 ben ik begonnen met hem uit elkaar te slopen. waarom? tsja, ik weet het zelf niet eens meer. Wat ik wel weet is dat ik het NOOIT had moeten doen.
Image
Image


in mijn garage hab ik hem helemaal kaal gemaakt met afbijt middel (daarna goed schoongemaakt)
en volledig gedemonteerd. Ik zag dat het voornamelijk slecht gerepareerde schades waren en natuurlijk hier en daar roest.
op sommige plekken zat meer dan 2cm plamuur. Achter het rechter achterwiel zat zelfs polyesther en geen metaal meer. volledig weggerot en gerepareerd met polyesther matjes..........
Image
Image
Image

Aangezien ik niet kan lassen dacht ik een mooi plaatwerk adresje gevonden te hebben. De man had zelf ook 2 stuks 68 camaro's. In maart 2005 ging de camaro dus naar plaatwerker #1 in Noord Holland.
nieuwe Quarter panels, nieuwe rear panel, nieuwe floor boards, nieuwe door skins, smooth firewall en diverse andere laswerkzaamheden werden gedaan. Best wel veel uurtjes aan gelast in de rotisserie.
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Astrovan on Fri Jul 15, 2011 11:46 pm, edited 3 times in total.
Astrovan
Posts: 462
Joined: Sat Apr 03, 2004 11:17 am

Re: 68 Camaro pro-touring

Post by Astrovan »

ik kon mooi aan het sub frame werken en de achteras
Image
Image
Image

in december 2005 heb ik de Camaro weer terug gehaald. Onenigheid met de restaurateur leidde er toe dat ik mijn Camaro vroegtijdig daar weggehaald heb.
van december 2005 tot april 2006 heeft de camaro bij mij thuis gestaan. Ik heb anti dreun geinstalleerd.
Image
Image
Image

In april 2006 ging de Camaro naar een lokale plaatwerker. Hij heeft de MGA van mijn vader ook strak gemaakt en dat is erg goed gelukt. Ik dacht dus een goed adresje te hebben voor mijn ride.............
2 jaar lang heeft de camaro daar gestaan. in totaal heeft hij er vele uren aan gewerkt. vooral het oplassen van naadjes en pas maken van de plaatwerk delen heeft veel tijd gekost.
Image
Image

ondertussen had ik mooi tijd om aan het blokkie te werken
Image

In eerste instantie had ik gedacht dat ik de auto maximaal 1 jaar kwijt zou zijn maar niets is minder waar..........
"mijn zoon gaat trouwen, mijn zoon gaat verhuizen, ik ga verhuizen, ik ben druk op mijn werk, ik lig in een scheiding, ik ben bezig mijn nieuwe woonruimte aan het inrichten, enz,enz, enz"
2 jaar later en de camaro was nog niet klaar, verre van dat!
ik was er helemaal zat van.
het beeld van hoe de auto er uit zou moeten zien na restauratie hield mij op de been.

Toen kwamen de jongens van AJ's autobody uit Emmen op de lijn. http://www.ajs-autobody.nl

Joost en Arnout zijn in februari 2009 een spuiterij begonnen waar ze met name speciale paintjobs willen gaan doen.
Mijn camaro was een perfect voorbeeld van aan welk type auto's ze graag willen werken.

Wat een mooi bedrijf zeg. Het ziet er keurig netjes uit en alle gereedschappen zijn nieuw. De spuitcabine is ook fantastisch. De vloer is super glad en strak. kortom: hier laat je je auto graag achter.

De jongens hebben jarenlange ervaring in de autorestauratie en vonden het tijd om voor hun zelf te beginnen.
Wat knap zeg en wat een lef om in deze tijd een eigen bedrijf te beginnen.
Ze hebben de ambitie om de Nederlandse Chip Foose te worden 8)

het hele proces verliep echt perfect. AJ's wist precies wat ik wilde en luisterde goed naar mijn op- en aanmerkingen.
deze opmerking beviel mij het beste: "Bram, ik kan het wel goed vinden maar het is jouw auto. wij bouwen je auto zoals JIJ het wil hebben". PERFECT!!!!!!

Niet te geloven maar 6 weken nadat ik hem bij AJ's gebracht had stond mijn camaro in de verf. en hoe! super strak!!!!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Super werk door AJ's!! alle lof voor hun!



in totaal 4 lagen base (Subaru WRX pearl blue + Infinity silverstone) en 4 lagen clear.
tussen de lagen is hij nog een keer opgeschuurd om een perfect gladde finish te krijgen.
Ik heb die dag flink geholpen. afplakken en zelfs een klein stukje gespoten.
Prima gasten die Joost en Arnout!
het is al weer 4 weken geleden dat hij gespoten is. De clear is nog lekker aan het uitdampen. volgende week wordt hij "sanded, polished and buffed" . 3 Juli ga ik hem halen. dan is hij eindelijk na 4 jaar weer thuis................

zo staat hij er nu bij.
Image
Image
Image
Image

volgend jaar wil ik rijden. 2010 dus. Toen ik er aan begon had ik 2007 in gedachten.........
Ik heb nog het hele jaar om hem op te bouwen.
heb veel nieuwe spullen zoals: 4 wheel Baer 13" track eradispeed rotors, Magnaflow exhaust system, Airride 4 way shockwaves, 18-19" Intro Matrix wheels, König seats, Autometer gauges + covan dash, AAW wiring kit, Speedtech UCA's, march pulleys, demon carb, etc, etc. lots of goodies.

Al met al een best verhaal.
achteraf was ik er nooit aan begonnen. VEEEL te veel geld heeft het gekost en het heeft veel te lang geduurd.
gelukkig is het eindresultaat verbluffend en precies zoals ik had gehoopt.
ik zal jullie zo nu en dan updaten. weet nog niet waar ik moet beginnen. motor eerst of bedrading?

tot slot: this is me ( on the left :-))
Image
grtz
Bram
Last edited by Astrovan on Sat Jun 27, 2009 8:23 am, edited 4 times in total.
fordman
Posts: 570
Joined: Fri May 14, 2004 4:08 pm

Re: 68 Camaro pro-touring

Post by fordman »

Ziet er inderdaad perfect uit zo. :baby:

Fordman 8)
Wimmel
Posts: 467
Joined: Fri May 26, 2006 10:37 pm

Re: 68 Camaro pro-touring

Post by Wimmel »

:oops: damz, echt goed bezig!!

Zo zie je maar, nooit de moed opgeven :D
JURGER
Posts: 1002
Joined: Mon May 22, 2006 3:24 pm

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by JURGER »

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Super hoor. Ik hoop over twee jaar klaar te zijn.
gr Gerard
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by Funk »

Ik heb 'm al vaak in 't echt gezien, maar hij ziet er geweldig uit, vooral alle hoekjes en naden, ik weet hoeveel werk er in dat ding zit.
Mooi vooruitzicht volgend seizoen man 8)
j-stingray=NR100!!
Posts: 3217
Joined: Wed Feb 04, 2004 4:18 pm

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by j-stingray=NR100!! »

superdik ding ,eruuug mooie kleur ook :thumbsup:
Marchel
Posts: 468
Joined: Tue Jun 27, 2006 12:31 pm

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by Marchel »

verschrikkelijk gaaf. Wat een mooie auto. OP de foto's is die al superstrak, en als ik het zo lees, zal die in het echt alleen maar mooier zijn.

Zal het wachten dus wel waard zijn 8)
arnout
Posts: 192
Joined: Tue Feb 10, 2004 9:11 pm

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by arnout »

Super bram!
erg leuk ook om een paar fotos te zien van voordat ie bij ons kwam.
:thumbsup:
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by Martin71RS »

Bram, leuk dat je eindelijk je project hebt geplaatst....!

Je weet dat ik je wagen super mooi vindt, en ik snap precies wat je bedoeld met teveel tijd en teveel geld :lol:

en toch ben ik weer begonnen :?: :smack: :D

ik zou eerst de motor doen, weer wat grote stappen en meer grote onderdelen uit de weg. (en radiator bijv, el.fans?)
Ik vermoed dat je de bedrading zoveel mogelijk gaat wegwerken, dan is t makkelijk om bij de motor precies te weten waar je moet zijn en t kwijt kan. (monteer ook je headers enz, kan je met je startmotorbedrading daar uit de buurt blijven)

succes en hou ons op de hoogte. :thumbsup:
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by camaro rs »

Prachtige Camaro Bram
ik ben ook 3.5 jaar bezig geweest aan mijn Camaro 68 convertible

haast en spoed is zelden goed!!!!!


Groeten jan
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by Joost.... »

Eindelijk is de topic er, ik zal ook nog wat fotos posten van het hele strakmaak en spuit proces:




Bij binnenkomst bij AJ`s begonnen met het verdere strakmaken

Image

Image

Image

Image

Image
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by Joost.... »

Image

Image

Image
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by Joost.... »

Image

Image

Image

Image

Image
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009

Post by Joost.... »

Image

Image

Image

Image
Post Reply