68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009...2010....2011
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
Ik wou graag de gelegenheid nemen om te laten zien hoe we tot de mirrorshine gekomen zijn, misschien leuk voor mensen die het ook eens een go willen geven op hun eigen ride, ik waarschuw wel dat een minimum van 4 lagen blanke lak wordt aangeraden bij dit soort projecten
De auto is geheel geschuurd met 1000, 2000 en daarna 3000 en in eerst instantie gepoetst met het Poorboys World systeem wat we hier normaal gebruiken voor alles. Halverwege het project is er getest met Menzerna (onbekend voor de meeste maar scoort zeer hoog in de detailerswereld) en dit gaf op de dupont lakken toch sneller hetzelfde goede resultaat dus hier is de auto mee verder afgemaakt.
De methode wordt gedaan met de poetspads van lake country en de poorboys world middelen: SSR3 op de gele pad (groffe poets/high cut pad), SSR2 op de oranje pad (medium poets/medium cut pad), SSR1 op de witte pad (fijne poets/light cut pad), black hole op de zwarte pad (middel om de glans te verdiepen/zero cutting pad), EX-P op de rode pad (sealant met carnuba voor glans en bescherming/zero cutting pad)
Een samenvatting:
De auto is geheel geschuurd met 1000, 2000 en daarna 3000 en in eerst instantie gepoetst met het Poorboys World systeem wat we hier normaal gebruiken voor alles. Halverwege het project is er getest met Menzerna (onbekend voor de meeste maar scoort zeer hoog in de detailerswereld) en dit gaf op de dupont lakken toch sneller hetzelfde goede resultaat dus hier is de auto mee verder afgemaakt.
De methode wordt gedaan met de poetspads van lake country en de poorboys world middelen: SSR3 op de gele pad (groffe poets/high cut pad), SSR2 op de oranje pad (medium poets/medium cut pad), SSR1 op de witte pad (fijne poets/light cut pad), black hole op de zwarte pad (middel om de glans te verdiepen/zero cutting pad), EX-P op de rode pad (sealant met carnuba voor glans en bescherming/zero cutting pad)
Een samenvatting:
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
Hier is goed te zien welke resultaten geboekt worden met de SSR3, de eerste poets-stap. Links het resultaat, in het midden halverwege en rechts waar nog niks gepoetst is, enkel geschuurd:
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
En de trotse eigenaar 8)
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
Alweer updates ? Mooi project, lijkt me echt heerlijk om weer in dit (schone) stadium van opbouw te zitten
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
tsjonge jonge, wat is hij mooi geworden zeg. Hoe meer ik er naar kijk hoe banger word ik om er aan te beginnen. Beschadigingen klinken als een nachtmerrie.
Waarmee kan ik het spuitwerk het beste beschermen? plastic, dekens of iets anders?
Na een aantal weken in de garage te hebben gestaan ga ik nu maar eens beginnen aan de opbouw. Ik zal wel moeten want ik wil volgend jaar rijden!
Ik begin met het inslijpen van het subframe, dat is nodig om de shockwaves ruimte te geven. Daarna gaat de motor en bak er in.
Tips welkom!
Waarmee kan ik het spuitwerk het beste beschermen? plastic, dekens of iets anders?
Na een aantal weken in de garage te hebben gestaan ga ik nu maar eens beginnen aan de opbouw. Ik zal wel moeten want ik wil volgend jaar rijden!
Ik begin met het inslijpen van het subframe, dat is nodig om de shockwaves ruimte te geven. Daarna gaat de motor en bak er in.
Tips welkom!
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
das wel een superblitse camaro...
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
Wat een onwijs dikke kleur, Echt top!
Wees voorzichtig met opbouwen
Wees voorzichtig met opbouwen
-
- Posts: 28
- Joined: Thu Sep 10, 2009 1:25 pm
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
HPX tape gebruiken op scherpe delen (ook frisse laklagen)
HPX.EU even contact opnemen met hun over de toepassing.
HPX.EU even contact opnemen met hun over de toepassing.
-
- Posts: 662
- Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
Mijn spuiter gaf advies om, tijdens opbouw, juist GEEN dekens over je auto/ lak te leggen. Door het schuiven ervan tijdens werkzaamheden kunnen er miniscule krassen op komen. Bij mij staat er dus een stoflaag op momenteel.
Tijdens montgage van deuren, voorschermen etc heb ik duct tape op de scherpe randen gedaan tegen paint chip. De dorpel heb ik continu een laag duct tape op i.v.m. elke keer in- en uitstappen. Ik ben tot nu toe krasvrij gebleven, op een paar hele kleine na op niet zichtbare plaatsen. FF afkloppen...
Tijdens montgage van deuren, voorschermen etc heb ik duct tape op de scherpe randen gedaan tegen paint chip. De dorpel heb ik continu een laag duct tape op i.v.m. elke keer in- en uitstappen. Ik ben tot nu toe krasvrij gebleven, op een paar hele kleine na op niet zichtbare plaatsen. FF afkloppen...
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
Gewoon afplaktape evt meerdere lagen over elkaar op randen en hoeken, na monteren meteen weer weghalen
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
:arrow: dass nie zo handig.... als die bende er een tijdje op zit laat dat hele vieze lijmresten achter..... en kan je lak aantasten ducktape is goed voor heel veel plakwerk maar niet om nieuwe lak te beschermen.....duct tape
Hier is duct-tape wel handig voor.....
Re: 68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
Super mooie wage is leuk om te zien hoe die opgebouwd wordt en vooral hoe het spuit werk gedaan wordt.
8)
8)
68 Camaro pro-touring, van 2004 tot 2009
Een kleine update. Airride installation.
Moest de spring pockets gedeeltelijk uitslijpen. Rechts is klaar. komende week links. Lots of work to do.
Moest de spring pockets gedeeltelijk uitslijpen. Rechts is klaar. komende week links. Lots of work to do.