1967 caddy coupe deville topchop UPDATE 21/10 winterwerk

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by duff »

@ jeroen sp ik had blijkbaar de verkeerde link aangeklikt bij imageshack,heb mijn fout hersteld!! :) ...tnx voor de hulp.
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by thenewpappa »

duff wrote:mijn broer rijdt wk,bk en nk zijspanmotorcoss.hij rijdt zelfs met een nederlandse bakkenist.ik weet niet als je team steegmans-verhagen kent....
Ja die ken ik wel (van naam). Heb zelf jaren 4-takt nationalen gereden en enkele NK's (in NL uiteraard) dus heb vaak zat op dezelfde dag gereden. Graf dingen, trekken veel te diepe sporen :D Geef mij maar 2 wielen! ;)
Zelf ook een keer in de bak gestaan met Mike Bens, na 2 rondjes viel ik er haast dood uit pfff...
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by duff »

bakkenist zijspanmotorcross mag gerust bij de zwaarste sporten gerekend worden...diegene die het ooit deden zullen me gelijk geven!! :P
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by duff »

nog even wat foto's van de verdere werkzaamheden...

onderste stuk van achterraamkader nieuw ingelast

Image

Image

Image

het begin van het punten van de dakplaat,er zullen nog veel laspuntjes volgen... :lol:
Image

binnenkant voorbumper behandelt met roestomvormer en zwart geverfd

Image

beide binnenspatborden klaar!!

Image

binnenflank verstevigd
Image

tot de volgende.de bedoeling is om de carrosserie van het chassis te halen in één van de komende weken...dan kan ik ook eens onderkant kijken wat daar allemaal nodig is... :P
70 fullsize
Posts: 826
Joined: Sat Nov 13, 2004 10:47 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by 70 fullsize »

basezum wrote:ik ben Fan van dit project!!
Helemaal mee eens, wat wordt dit een gruwelijk dikke caddy!!!! 8)
68Impala
Posts: 295
Joined: Tue Oct 21, 2008 1:29 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by 68Impala »

hehe wreed hoor, maar lekker door blijven klussen! echt benieuwd wat je er van maakt!! :thumbsup: :thumbsup:
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by Maurice »

Wat een geniaal project is dit, fantastisch man! Ik ben fan!
70 fullsize
Posts: 826
Joined: Sat Nov 13, 2004 10:47 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by 70 fullsize »

Alweer vorderingen gemaakt??
GTO-m4rque
Posts: 592
Joined: Thu Apr 03, 2008 8:32 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by GTO-m4rque »

Foto's....foto's....foto's!!!!
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by duff »

ben blij met alle positieve reacties van de mensen die het wel wat vinden... 8)

de carrosserie is losgeschroefd van het chassis maar ligt er wel nog op...ik moet op 3 oktober nog een huwelijk rijden met de witte caddy,dan wordt die volledig gedemonteerd.er is ook een onverwachte blokrevisie bijgekomen...van het één moment op het ander spuuwt hij ineens olie via de carterontluchting,ik zal dus wel met een gebroken zuigerveer zitten. :(

ik zal dus waarschijnlijk pas verder gaan met de topchop na de 2 andere klussen...dan kan ik hem binnenzetten en kan er op een serieuze manier aan gewerkt worden!! :)
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by Joost.... »

Taximan wrote:Kent iemand deze chopped 67 Coupe Deville 'El Loco' uit Duitsland nog?
Al een tijdje niet meer gezien...
Image
Hij is er nog, die gasten doen niet zo heel veel meer met lowridin
70 fullsize
Posts: 826
Joined: Sat Nov 13, 2004 10:47 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by 70 fullsize »

Da's mooi klote van je blok :( :( word je niet vrolijk van.

Suc6 met beide projecten :thumbsup:
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by duff »

ik denk dan toch geen blokrevisie nodig te hebben...ik deed een compressietest,de waarden lagen tussen de 12,5 en de 14 kilo.de oorzaak van het olie spuwen zou aan een defecte pcv-klep liggen in combinatie met ritje in de ardennen.bergop en haarspeldbochten,het blok heeft daar dus wel echt moeten werken.de nieuwe pcv klep is onderweg,monteren en dan maar weer even verder kijken hoe het blok het dan doet...
ik ben vandaag ook een busje owatrol gaan halen in maastricht,gezien de positieve reacties hierop.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by mercury1970 »

Een busje? Ik hoop dat je doelt op een volkswagenbusje vol owatrol, want het is nou niet echt een kleine auto.....
Oh ja, ik reken me zelf ook tot de fans voor dit project..... :D
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 1967 caddy coupe deville topchop

Post by duff »

mercury1970 wrote:Een busje? Ik hoop dat je doelt op een volkswagenbusje vol owatrol, want het is nou niet echt een kleine auto.....
Oh ja, ik reken me zelf ook tot de fans voor dit project..... :D

heb ineens 5 liter gekocht...zal ik toch een heel eind meekomen denk ik.hiervoor gebruikte ik roestomvormer van soedal,was ik ook zeer tevreden van maar bestaat enkel in heel kleine verpakkingen..
Post Reply