70er Chevelle UPDATE Apr-2016 na 7 jaar bijna APK klaar.

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by roadrage david »

Krultang72 wrote:ik dacht dat pro-touring nooit iets zo worden in NL?

maar nu komt er dus weer een mooi exemplaar bij!

mooi spul en je pakt het goed aan zo! 8)
Het is een natuurlijke evolutie!! voor iedere muscle car eigenaar om dit te doen .eigenlijk heb je geen keus als je een beetje serieuze wagen bouwd....

Enne die Nitto,s waar hij het over heeft zijn de bisenis. ben geloof ik de eerste in nederland die ze onder mijn wagen heeft, en de grip is FANTASTIES..
beste banden die ik ooit onder een wagen heeft gehad. de Nt 101 semi slick voor en de 555r drag radial achter. super combinatie die ik iedereen aanraad de 555 is trouwens de beste drag radial in de wereld. de NT101 is een cirquit tire go figure...
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by Robin_Chevelle »

355EL-CAMINO wrote:hahaha gaat goed robin het loopt toch ff anders dan je had verwacht zeker hahaha.

erg goed bezig hoor.

en je weet het he als je wil ruilen moet je ff belle :P
ja het gaat altijd anders dan gedacht.... plannen veranderen en dan krijg je dat he. Dit was eigenlijk niet de bedoeling. maarja, whatever, dan duurt het maar langer.

haha, is goed... mocht die dag ooit komen laat ik het weten.... hue denk niet dat je bij de telefoon hoeft te gaan zitten om op dat telefoontje te wachten.. ;) :P :D
Ben zelf echt super happy met deze wagen. Maar de El-Camino van jou is ook echt top!! :thumbsup:
roadrage david wrote:Het is een natuurlijke evolutie!! voor iedere muscle car eigenaar om dit te doen .eigenlijk heb je geen keus als je een beetje serieuze wagen bouwd....

Enne die Nitto,s waar hij het over heeft zijn de bisenis. ben geloof ik de eerste in nederland die ze onder mijn wagen heeft, en de grip is FANTASTIES..
beste banden die ik ooit onder een wagen heeft gehad. de Nt 101 semi slick voor en de 555r drag radial achter. super combinatie die ik iedereen aanraad de 555 is trouwens de beste drag radial in de wereld. de NT101 is een cirquit tire go figure...
Ik wil me auto maar 1x doen en dan gelijk goed.... nouja zoals ik denk dat goed is :oops: en met spullen zodat het een leuke "rij" auto wordt die ook nog is fatsoenlijk door een bocht komt. Niets extreems.
Ik hoop dat ie met de nieuwe wielen, banden en wielophanging een beetje fatsoenlijk stuurt...
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by CharlieCamaro »

Robin_Chevelle wrote: Zagen?? :eek: nee, paste er zo onder.... :D
Nouja oké er zit een klein deukje aan de bijrijderskant achterin de tunnel en de rand onderaan de firewall heb ik ietsjes met een hamer naar achter geslagen, maar niet extreem veel. Verder de originele cross member omgedraaid (stond iets bol naar voren en nu naar achter) en de transmissie steun erin verzonken ipv eraan gelast.
joh.. ik dacht dat die bakken veel groter waren en dat je de tunnel wel een beetje moest bewerken om ze passend te krijgen.. dit moet ik ff onthouden..
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by roadrage david »

Een A body heeft wat meer ruimte als een F body 8)
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by themidnightcruiser »

Geen half werk inderdaad!

Tof om te zien dat je het zo mooi aanpakt. Het is bij jou vast ook iedere keer weer kerst als de postbode komt? :lol:
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by CharlieCamaro »

roadrage david wrote:Een A body heeft wat meer ruimte als een F body 8)

die F-body heb ik niet meer.. :) een A-body wel.. :)
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by Robin_Chevelle »

themidnightcruiser wrote:Geen half werk inderdaad!

Tof om te zien dat je het zo mooi aanpakt. Het is bij jou vast ook iedere keer weer kerst als de postbode komt? :lol:
Ja ze weten de weg naar de voordeur al goed te vinden. ;)
CharlieCamaro wrote: die F-body heb ik niet meer.. :) een A-body wel.. :)
Wat voor één heb je? Welk jaar?




Vandaag weer een stukje opgeschoten. Me pa heeft het laswerk aan de dorpel klaar. zat een rare knik in, waarschijnlijk ooit gekomen door een kleine aanrijding ofzo:
Image
En door naar het rear quarter panel:
Image
Hoe kan het toch dat ze roesten???
tja als er een paar centimeter schuim vanaf de fabriek tussen wordt gestopt is dat natuurlijk de ideale spons voor vocht en troep:
Image
En ondertussen ff de 4L80e opengemaakt zodat ik nieuwe solenoids kan bestellen. (de lock-up had af en toe geen zin)
Image
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by CharlieCamaro »

Robin_Chevelle wrote: Wat voor één heb je? Welk jaar?
'68 GTO.. misschien open ik er ooit eens topic over hier.. staat nog niet op kenteken. binnenkort de trommels voor weg en schijven erop.. nog een paar dingetjes en dan ff langs het RDW..
SS502RAT
Posts: 1390
Joined: Sun Sep 16, 2007 3:39 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by SS502RAT »

:thumbsup: weer goed gevorderd en ik zie op de foto's heel wat bekende plekken waar het plaat
werk slecht was
een echt chevelle probleem was bij mijn 68' ss ook het geval maar het wordt weer netjes daar boven in nederland :baby:
JJ V8classic
Posts: 37
Joined: Fri Jun 12, 2009 9:20 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by JJ V8classic »

Hoi Robin,

zeker goed bezig zeg! niet normaal wat een gave spullen,
Ben zelf ook al 5 jaar bezig (met lange tussenpauzes ivm werk) aan een '70 Chevelle SS454 LS6,
Al het laswerk is al achter de rug gelukkig, viel wel mee, alleen onder achterruit een nieuw paneel in moeten lassen,
De complete body is in een zuurbad geweest in Belgie, echt een aanrader want je krijgt hem superschoon terug.
alleen toen m'n deuren, schermen en kofferklep uit bad kwamen bleken ze slechter dan gedacht, dus die heb ik allemaal nieuw aangeschaft,
En een kunstof motorkap, de body staat inmiddels weer op het chassis en wordt binnen een maand nog verder strak gemaakt en gespoten bij Marck Harteveld in Wateringen, als je geinteresseerd bent kan ik je een paar foto's sturen per e-mail,

Ik ben sinds 2 uur op dit forum dus weet nog niet hoe alles werkt,
Ik hoop dat ik je wagen een keer van dichtbij kan bekijken want het wordt zeker een plaatje!

Met vriendelijke groet,
JanJaap Verweij
Lopik
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by thenewpappa »

JJ V8classic wrote:Hoi Robin,

zeker goed bezig zeg! niet normaal wat een gave spullen,
Ben zelf ook al 5 jaar bezig (met lange tussenpauzes ivm werk) aan een '70 Chevelle SS454 LS6,
Al het laswerk is al achter de rug gelukkig, viel wel mee, alleen onder achterruit een nieuw paneel in moeten lassen,
De complete body is in een zuurbad geweest in Belgie, echt een aanrader want je krijgt hem superschoon terug.
alleen toen m'n deuren, schermen en kofferklep uit bad kwamen bleken ze slechter dan gedacht, dus die heb ik allemaal nieuw aangeschaft,
En een kunstof motorkap, de body staat inmiddels weer op het chassis en wordt binnen een maand nog verder strak gemaakt en gespoten bij Marck Harteveld in Wateringen, als je geinteresseerd bent kan ik je een paar foto's sturen per e-mail,

Ik ben sinds 2 uur op dit forum dus weet nog niet hoe alles werkt,
Ik hoop dat ik je wagen een keer van dichtbij kan bekijken want het wordt zeker een plaatje!

Met vriendelijke groet,
JanJaap Verweij
Lopik
Dan zou ik maar heel snel foto's gaan plaatsen want een LS6 is zeer uniek 8)
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by Robin_Chevelle »

JJ V8classic wrote: Hoi Robin,

zeker goed bezig zeg! niet normaal wat een gave spullen,
Ben zelf ook al 5 jaar bezig (met lange tussenpauzes ivm werk) aan een '70 Chevelle SS454 LS6,
Al het laswerk is al achter de rug gelukkig, viel wel mee, alleen onder achterruit een nieuw paneel in moeten lassen,
De complete body is in een zuurbad geweest in Belgie, echt een aanrader want je krijgt hem superschoon terug.
alleen toen m'n deuren, schermen en kofferklep uit bad kwamen bleken ze slechter dan gedacht, dus die heb ik allemaal nieuw aangeschaft,
En een kunstof motorkap, de body staat inmiddels weer op het chassis en wordt binnen een maand nog verder strak gemaakt en gespoten bij Marck Harteveld in Wateringen, als je geinteresseerd bent kan ik je een paar foto's sturen per e-mail,

Ik ben sinds 2 uur op dit forum dus weet nog niet hoe alles werkt,
Ik hoop dat ik je wagen een keer van dichtbij kan bekijken want het wordt zeker een plaatje!

Met vriendelijke groet,
JanJaap Verweij
Lopik
Oké goed bezig dus. Dan ben je al verder met je project dan ik. Al mijn losse onderdelen zijn ook in een zuurbad geweest (heb een adresje in Duitsland) Dan krijg je het mooi schoon terug en weet je wat je heb en wat je eraan moet doen ;)
Als ik jou was zou ik hier gewoon ook een topic openen over de restauratie en wat foto's erop zetten. gewoon de foto's uploaden naar photobucket.com of webshots.com of een soortgelijke site en via de link op die site de foto's hier posten in een eigen topic.

Restaureer je hem als origineel? Of worden er nog wat wijzigingen in tuning of styling doorgevoerd?
thenewpappa wrote: Dan zou ik maar heel snel foto's gaan plaatsen want een LS6 is zeer uniek 8)
Inderdaad, als je een LS6 heb is dat zeker niet zomaar iets.....
JJ V8classic
Posts: 37
Joined: Fri Jun 12, 2009 9:20 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by JJ V8classic »

Hey Robin,

Het ontwerp is gedaan door Jason Rushforth uit Tacoma, zijn Livewire wheels komen onder de Chevelle, 19x8 voor en 20x10 achter dus dat is niet helemaal standaard, achter de 5 spaak komen 14 inch schijven van Bear en achter 13 inch, de ophanging is compleet van Global West en de stuurpomp/huis van een C5 Corvette,
De auto wordt Audi RS6 blauw met zwarte SS strepen, ik twijfel alleen nog om er een dun zilver randje omheen te doen,
kijk ff op www.rushforthwheels.com of www.jasonrushforth.com of www.lateral-g.net of www.carsbykris.com, op www.jenjacs.com staan ook 2 supermooie Chevelle projecten, beide met 572ers,

veel plezier!

GR. JJ.
JJ V8classic
Posts: 37
Joined: Fri Jun 12, 2009 9:20 pm

Re: 70er Chevelle Resto-Mod

Post by JJ V8classic »

Kijk even op YouTube voor de Chevelle uit The fast and the Furious, leuk hoorrr. . .
Gr.JJ
Last edited by JJ V8classic on Sun Jun 21, 2009 2:53 pm, edited 1 time in total.
Post Reply