70er Chevelle UPDATE Apr-2016 na 7 jaar bijna APK klaar.
Posted: Sat Jun 06, 2009 5:22 pm
Hallo,
Ik ben bezig met mijn Chevrolet Chevelle uit 1970. Zo kocht ik hem in Mei 2007:
in het najaar van 2007 de achteras netjes gemaakt en een Eaton Posi met 3.55:1 erin gestopt:
Voorjaar van 2008 een 4L80e gekocht, Compushift set in USA besteld aandrijfas ingekort en de boel ingebouwd:
En heb er zo in 2008 mee gereden zodat ik verder kon sparen voor de volledige restauratie.
Ondertussen verder gegaan met het bij elkaar zoeken van onderdelen, de 396 opnieuw op te bouwen (ik had er een standaard 350 inliggen zodat ik wel kon rijden).
Met de kerst vorig jaar dacht ik alleen even de nieuwe veren die binnen waren eronder te zetten.... maar dat liep even anders en zo staat ie er nu bij:
Ja hij is al helemaal kaal geweest;
ook ontlakt en laten verzinken:
nog meer verzonken spul:
tja, een echte restauratie was wel iets wat ik wilde maarja ben er toch eerder aan begonnen dan gepland.
Er zit nog wat laswerk aan de body voordat ie naar een spuiter kan. De body zelf heb ik zelf kaal gemaakt van binnen en buiten door hem te zandstralen en het dak kaal te schuren, enz.
echt een pokke klus maarja. En alle blank metalen delen in de Corroless primer gezet.
Maar dit is wat ik inmiddels klaar heb liggen:
stuggere veren met hotchkis schokdempers
draagarmen van SC&C met Howe Tall ball joints
uitlaat van Pypes RVS gepolijst
magnaflow dempers
handgemaakte radiateur van Alumitech
Oja en voor ik het vergeet de motor:
March serpentine met dynamo en stuurbekrachtingins pomp
MSD spul
Headers
wat ingewanden
enz. enz.
Uiteindelijk ziet ie er nu zo uit:
klaar voor inbouw
17" VWW V45 wielen met banden en een complete schijfremset voor rondom zijn onderweg naar Texas.
Een stuurhuis met 12:1 overbrenging is ook besteld en tja op het verlanglijstje blijft er nog genoeg over,
maar het lijkt me beter er eerst maar weer is wat verf op te krijgen zodra het laswerk klaar is
en ik denk dat dat ook weer genoeg gaat kosten.
Ik ben bezig met mijn Chevrolet Chevelle uit 1970. Zo kocht ik hem in Mei 2007:
in het najaar van 2007 de achteras netjes gemaakt en een Eaton Posi met 3.55:1 erin gestopt:
Voorjaar van 2008 een 4L80e gekocht, Compushift set in USA besteld aandrijfas ingekort en de boel ingebouwd:
En heb er zo in 2008 mee gereden zodat ik verder kon sparen voor de volledige restauratie.
Ondertussen verder gegaan met het bij elkaar zoeken van onderdelen, de 396 opnieuw op te bouwen (ik had er een standaard 350 inliggen zodat ik wel kon rijden).
Met de kerst vorig jaar dacht ik alleen even de nieuwe veren die binnen waren eronder te zetten.... maar dat liep even anders en zo staat ie er nu bij:
Ja hij is al helemaal kaal geweest;
ook ontlakt en laten verzinken:
nog meer verzonken spul:
tja, een echte restauratie was wel iets wat ik wilde maarja ben er toch eerder aan begonnen dan gepland.
Er zit nog wat laswerk aan de body voordat ie naar een spuiter kan. De body zelf heb ik zelf kaal gemaakt van binnen en buiten door hem te zandstralen en het dak kaal te schuren, enz.
echt een pokke klus maarja. En alle blank metalen delen in de Corroless primer gezet.
Maar dit is wat ik inmiddels klaar heb liggen:
stuggere veren met hotchkis schokdempers
draagarmen van SC&C met Howe Tall ball joints
uitlaat van Pypes RVS gepolijst
magnaflow dempers
handgemaakte radiateur van Alumitech
Oja en voor ik het vergeet de motor:
March serpentine met dynamo en stuurbekrachtingins pomp
MSD spul
Headers
wat ingewanden
enz. enz.
Uiteindelijk ziet ie er nu zo uit:
klaar voor inbouw
17" VWW V45 wielen met banden en een complete schijfremset voor rondom zijn onderweg naar Texas.
Een stuurhuis met 12:1 overbrenging is ook besteld en tja op het verlanglijstje blijft er nog genoeg over,
maar het lijkt me beter er eerst maar weer is wat verf op te krijgen zodra het laswerk klaar is
en ik denk dat dat ook weer genoeg gaat kosten.