FORD Econoline '74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mark.
Posts: 192
Joined: Wed May 26, 2004 10:15 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by Mark. »

Super gave busjes deze econolines maar wat een gezeik met dat keuren man,,, dat je kon beheersen weet niet of ik dat gekund had

anyway good luck next time 8)
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

zo inmiddels weer het 1 en ander gedaan tussen het bouwen van bikes ,de motorshows door en uiteraard de sins3 show in belgie 8)

achterremcilinders en voeringen etc gereviceerd met nieuw spul en goed gangbaar gemaakt
remleidingen en slangen vervangen
nieuwe hoofdremcilinder en voorremmen geplaatst
ook hier leidingen en slangen vernieuwd
alle remmen zijn nu gesteld en alleen de lengte vd handremkabels moet ik nog even controleren

hulp stuurhuis gereviceerd en een nieuwe pen erin geperst

verder brandstofpomp en olie druk zender verwijdert
pomp lekte iets uit die normaal gesloten overloop .....heb ik nu dicht gemaakt
en die "zender" gaf niet goed meer aan ..dus gaat vervangen worden

verder heb ik een leuke set 15" stalen velgen gevonden met hele knappe banden in precies de maat die ik wilde ...maar bovenal met een steek die past ....viel nog niet mee !!
zijn compleet gesloten velgen van een dodge ....mooi zwart patina
dus die Wolfrace velgen staan nu op marktplaats .....schijnen echte collectors items te zijn ,maar ik heb helemaal niks met die velgen onder mijn bus
leek de F#ckin' A-team van wel :lol:

zal vd week een lading foto's plaatsen
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

kut foto's nog steeds niet gedaan

anyway goed NIEUWS !!!!!!

gisteren weer terug naar de RDW in waddinxveen
die #$@%*%#@$% !!!!!!! van een keurmeester was er gelukkig niet (voor hem dan :P )

en weer mijn bus laten keuren
s'ochtends nog effe snel langs lambooy in denhaag geweest voor een remmentest >zij hebben namelijk net zo'n rollenrembank als de RDW
en ja hoor goedgekeurd

dus volgende week ergens krijg ik de papieren
kan ik als het effe meezit toch nog naar bottrop met die eco 8)

maar mijn klacht loopt nog steeds ,en tot op heden heb ik er geen uitsluitsel opgekregen vd RDW
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by Pirana »

Was de laatste keurmeester op de hoogte van de perikelen van zijn collega?
Is ie compleet opnieuw gekeurd of krijg je een rapport met de aandachtspunten die ze dan alleen nog maar bekijken?
Was deze keurmeester wel redelijk?

edit:ik mag volgende week in Rijen voor de keuring,weet niet hoe ze daar zijn.
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

voor zover deze keurmeester nog niet op de hoogte was van zijn collega's gedrag
heb ik hem op de hoogte gebracht :lol:

en verder liep hij idd alleen de lijst met afkeur punten na ,en niet meer de hele bus

hij werd redelijk na enige overreding van mijn maatje en mijzelf ,eerst had hij alleen maar haast omdat het keuren heel erg traag verliep ....maar goed dat is altijd ,ze zijn zo vlug als dikke stront
ze nemen overal uitgebreid de tijd voor ....en vooral voor zichzelf en hun prive dingen

geloof eigenlijk dat zij heel lang geleden al vergeten zijn dat ze eigenlijk service verlenend horen te zijn

nu hebben ze meer de stelling : jullie willen een kenteken dus dan ben je afhankelijk van ons !
bullshit !!!!!

heel mijn remmerij is vernieuwd ,dus alles moet nog inslijten .....een beetje monteur weet dat dat zo werkt bij trommelremmen op een onbekrachtigde auto
maar bij de RDW verwachten ze meteen een remverschil van 0% of minder ,dat soort dingen zijn een beetje jammer
dit keer hoefde mijn bus iig niet meer op die klote bewegende platen om de speling van mijn voorwielophanging en stuurhuis ed. te controleren >MAAR ik moest hem wel weer op de hoogte brengen van het feit dat het pas "verplicht" is bij wagens vanaf 31-12-'77 oftewel 1978
en mijn bus is van '74
na controle bleek ik gelijk te hebben gaf hij toe

maar hoeveel mensen hebben er hier ook al niet op gestaan met hun hot rod of andere oude auto van voor '78

anyway ...dit keer viel het mee ,maar ook omdat er nu helemaal geen reden meer was tot afkeur

enne pirana heel veel succes volgende week

(laat de RDW geen foto's maken ,die worden stiekem tegen je gebruikt !!
en zorg dat er een goed leesbaar vinnr op de juiste plek instaat ;-) )
generaallee01
Posts: 15
Joined: Tue Mar 28, 2006 8:46 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by generaallee01 »

Hey man! Michael hier die maat van Maurice...

haha ik zit hier even je ecoline project te checken, zie ik plots jou staan.. fuck man! wat gaat er dan gebeuren met je woody haha?!

Succes met de keuring man. Pas geleden ook 4 keer op en neer moeten rijden, wil soms echt niet opschieten
56_FORD
Posts: 1904
Joined: Sun Nov 13, 2005 10:00 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by 56_FORD »

:!: let op, entree voor us cars t/m 1965
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by retro »

leuke bus hoor :thumbsup:

fijn dat het nu allemaal ok is met bussie.....wat een cocksuckers trouwens bij de RDW.............
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by Caddy_v8 »

Wat een gelazer met die f**kers!!! En dan het verschil met een Bedford niet zien!!! Een echte kenner dus. Bahbah...ik zou er ook roodgloeiend van worden.

Ik heb mijn daily (Mercedes 300GD uit 1981) uit België geimporteerd. Keuring ging soepel want de G is is goede staat, maar toen de douane...
De wagen was dus goedgekeurd en ik vroeg ter plekke bij de douane mijn NL-kenteken aan. Zag die vent dat ik nog Belgische platen erop had. Ik heb hem toen uitgelegd dat de Belgische verkoper hem tot de dag erna nog op zijn naam liet staan in België en dat de wagen al dubbel verzekerd was (door mij en die Belg). Maar als Nederlander maakte ik me nu schuldig aan belastingontduiking door met een buitenlands kenteken rond te rijden terwijl ik in Nederland woon. Ik begon te lachen, want de wagen is belastingvrij. Maar dat kreeg ik hem maar niet aan het verstand gebracht. Ik mocht niet meer rijden, anders hield hij me aan. Ik mocht zelfs niet meer naar een automaterialenzaak 5 km verderop rijden om mijn NL-platen te laten maken.
Toen ik toch instapte werd hij echt woest. Ik zei al: "welke belasting ontduik ik dan met een wagen waar ik geen belasting over hoef te betalen?". Regels waren regels en die golden ook voor mij. Ik hem nog wat stangen door de wagen te starten hahaha...maar ik heb hem laten staan en ben 5km gaan lopen om de NL-platen te laten maken. Wat zijn die lui toch ongelofelijk dom!
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by Kustom »

Gefeliciteerd..Niets is zo wispelturig als de RDW..
Ligt er voor 100% aan wie je wagen keurt.
Told Ya! :lol:
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

generaallee01 wrote:Hey man! Michael hier die maat van Maurice...

haha ik zit hier even je ecoline project te checken, zie ik plots jou staan.. fuck man! wat gaat er dan gebeuren met je woody haha?!

Succes met de keuring man. Pas geleden ook 4 keer op en neer moeten rijden, wil soms echt niet opschieten
hee man
thanx !!

hoe is het met je bike project ??
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

56_FORD wrote::!: let op, entree voor us cars t/m 1965
bedoel je bottrop ??

niet die platenbank bij de RDW mag ik hopen ,want ik heb die info uit betrouwbare bron verkregen !

of bedoel je dit forum ??

i'm confused :lol:
Post Reply