FORD Econoline '74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by michiel »

Leuk project zo'n oldschoolbussie!! :thumbsup: :baby: :baby:
en die velgen passen er helemaal bij.....

Misschien zie ik je nog wel eens voorbijrijden.... ik zit net naast Den Haag... en ja net wat je zegt, tiss erg lastig om in Den Haag betaalbare garageruimte te vinden waar je ook mag werken aan je auto, daarom zit ik nu naast Den Haag met 92 M2 garage mag ik niet meer klagen 8)

SUC6 met je project!

Michiel
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

RPG wrote::thumbsup: Goed bezig.... errug snel ook. Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik geld zou hebben betaald om die Van naar de sloop te rijden... Daar mankeerde nog al wat aan.
Als er nou niet anders te koop zou zijn.... Maar wat ik tussen de regels een beetje door lees moest het een el cheapo bus zijn voor de motoren waar de echte prio ligt.
Lassen gaat je ook lekker af zo te zien, dus ja, dan kun je het wel ondernemen.
Succes bij de keuring!
tja ....het is zeker niet de beste ...eerder de slechtste die de grote plas overgestoken is
helaas veel slechte plaatwerkreparaties aan de bus gedaan in de loop der tijd
waarschijnlijk een zooitje illegale mexicanen (zoals wij de polen... :lol: hebben) aan de bus laten stuken ,maar toen het schilderwerk aan de beurt was ....hebben ze een blinde picasso gezocht
en ook nog gevonden ....damn !!!

gelukkig was er nog niet veel aan gelast .....eigenlijk was alles gepopt en geschroefd
...alleen de voorste wielkasten waren voorzien van wat patchwork

maar het begint weer een leuk ding te worden
ik verwacht dat ie over een jaar of 2 echt wel helemaal naar mijn zin is
het blijft voor voorlopig gewoon een rijdend project ...en ik blijf er stukkie bij beetje aan verbeteren /vernieuwen etc

tja soms doe je dingen omdat je het graag wilt ,terwijl je weet dat als je wacht er een betere voorbijkomt .... :?
vond dit model al heel lang geweldig ...en ik wilde een gesloten versie ...maar hij viel achteraf toch meer tegen ,dan dat ik dacht

maar ik ben er bijna ...zover dat ie naar de keuring kan ...en dan ga ik er zeker in rijden !! 8)

zal morgen weer effe een hele stoot foto's toevoegen

thanks gasten ..enne sub leuk ..je hebt het hier gevonden ;)
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

hier nog een paar plaatjes
die had ik nog in mijn camera zitten

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

nou kan er een houten vloertje in met zwart/wit geblokt zeil erover ;)
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by Mercury »

Geweldig wagentje! Surfers style!!!

Goed werk!
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

klopt :thumbsup:

hier 1 van mijn boards (let op het logo 8) )

Image

Image

Image

....nog een hobby van me : boards shapen ....en af en toe lesgeven
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

DAMN >>>>>


weer een nare RDW ervaring rijker
dacht net dat ze alle hufters eruit gegooid hadden daar ,maar er loopt er nog 1 en die trof ik

eerst liet ie me een dik uur wachten voordat ik aan de beurd was omdat hij met zijn collega over prive shit en computer problemen liep te ouwehoeren ,vervolgens mag ik eindelijk mijn bus naar binnen rijden ...gaat ie weer met die collega lopen lullen over computershit etc
daarna neemt ie niet echt de moeite om naar de door mij meegebrachte info te kijken en roept meteen ...jouw bus kan niet op een NL kenteken want het systeem kent hem niet !!!
de wielbasis is niet goed ....en die andere in nederland rijdende econoline's zijn allemaal eerst in duitsland gekeurd en daarna pas hier ingevoerd
JIJ KRIJGT DUS GEEN KENTEKEN !!!!!

na veel 5-en en 6-EN en nog meer geouwehoer met zijn collega begint over dat mijn bus er niet uitziet en dat ie al afgekeurd is omdat ik het rubbertje van mijn benzine dop mis WTF ??? hij kon toch al niet goedgekeurd worden .....ga nou gewoon verder met het keuren dacht ik nog ....want ik zit hier nu al 2 uur in totaal !!

kortom zeiknesten over de extra achter reflectoren ,en de achtste zijverlichting op de bus ,die reflectoren zijn rood ....en mogen of oranje zijn of ze moeten eraf
verder trekt ie bijna de hele voortrein uit zijn verband ,omdat ie de fusee's en de stuurkogels goed wilde testen ...hij kon niet geloven dat er geen ruimte opzat bij mijn bus .....dus ging ie daar nog effe 25 minuten mee door en ik moest hard aan mijn stuur draaien en heen en weer bewegen ....de ruimte was dus na die 25 minuten inderdaad heel groot ...ik hoorde mijn veren kraken en zag de banden bijna vd velg aflopen .......ik heb die bewuste test wel eerder gehad ....maar nog nooit zo lomp .....
verder begon ie te zeiken over de cherrybombs en dat ie teveel herrie maakt ...dat kon meneer zo horen ,zonder een decibel meter te gebruiken wist hij al dat het meer dan het meer dan de toegestane 90DB was

vervolgens de remmentest ....ook weer zo lomp en dubbel ...dat de bus begon te stuiteren en bijna in de put flikkerde ,mede omdat hij via die rollen steeds meer naar het midden werd gedreven
uiteindelijk moet ik over de put springen en mijn bus heel stevig tegen houden .....om hem niet met de achterkant in die put te laten knallen
...toen dacht ik het wel meegemaakt te hebben met zijn lompe boeren gedrag
ging ie nog effe in de hal rijden
hij spoot weg en remde hem vervolgens zo hard en vaag dat die bus natuurlijk ,met piepende banden door die hal heen schoof en een halve pirouette en flikflak draaide !!!!!!

uiteindelijk na de koplamphoogte gecheckt te hebben ,liep ie terug naar zijn buro en kreeg ik de opmerking dat ie helemaal klaar was met dat hok ,zijn dag naar de klote was omdat ie nu zijn lunch gemist had .....en zei dat ik die "........" uit zijn ogen moest halen

een maatje was erbij en gelukkig mijn pa ook die meteen naar me toe kwam en zei blijf rustig ....weet je nog je motorrijbewijs ?!
gewoon een klacht indienen

maar je kunt je wel voorstellen wat een kut gevoel zoiets geeft
omdat 1 of andere proleet zijn dag niet heeft ....moest mijn bus het afleggen
achteraf zei mijn pa dat die voorremmen test wel goed was en niet 40% ,maar 24 % was .....GVD
dat heb ik dus niet gezien
ik stond die bus op zijn plek te houden !!!!!!!!!



damn i'm so pissed off right now
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by Martin71RS »

da's echt zuur man!!! ben blij dat mijn volgende project al een kenteken heeft.......

je zou zo'n hufter inderdaad wat aandoen :x
fairlaine63
Posts: 66
Joined: Sun Jan 27, 2008 9:09 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by fairlaine63 »

zo gaat het hier in belgie al jaren als je met een amerikaanse wagen bij de keuring aanmeldt
daarom rijden de meeste hier rond met een oldtimer keuring dan heb je dat gezeik maar 1 keer en niet ieder jaar opnieuw

maar niet te min je bent weer mooi de lul
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

ik heb nu een lijstje met parts aan US carcenter hier in den haag doorgebeld
volgens hun kunnenze het vrij snel leveren

dus hulpstuurhuis,remdrukverdeler ,hoofdremcilinder ,remslangen voor en wat stukken remleiding ,maken ze op maat als ik de oude effe meeneem ...ik heb zo'n tang niet meer om die nippels erop te maken ....maar zo'n setje ga ik wel weer aanschaffen !!

iig ga hem weer uit elkaar trekken om die dingen te monteren
ik heb iemand vd politie gevraagd een decibelmeter mee te nemen volgende week om de uitlaten te meten :P
krijg daar dan ook een officieel politie bonnetje van voor de RDW

en dan een afspraak maken na 1 mei 2009
aangezien het dan niet meer zo is dat alleen voortuigen van voor 1-1-'73 vrijgesteld zijn van typegoedkeuringen

dus dan zou ie er zo doorheen moeten kunnen komen !!
ik hou jullie op de hoogte

zal ook weer een zooitje foto's maken
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by Funk »

kankerlijers :x

maar ik begrijp niet waarom een auto die via Duitsland komt 'ineens' wel goed genoeg is, onder het motto van 'dan hoeven wij minder te doen' zeker, luie bureaucraten hier!
joff
Posts: 140
Joined: Sat Oct 18, 2008 12:06 am

Re: FORD Econoline '74

Post by joff »

mooi projectje ,

die oranje verf , is dat een soort van primer ofwat isdat?

mvg

joff
COOLCUSTOMS
Posts: 508
Joined: Tue May 22, 2007 11:04 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by COOLCUSTOMS »

hmmmm die keuring in belgie is niet alleen klote dus.......

is dat een nieuw ras of wat??????? keuringseikels?????

man man man......en dan moet men zich kunnen beheersen......

succes nog kerel!!!
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: FORD Econoline '74

Post by thenewpappa »

jezus wat n verhaal van die keuring. Knap dat je je hebt kunnen beheersen als iemand zo debiel doet en dan ook nogeens je bus afzeikt.

Wel leuk project. Wat is je plan?
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

dit is wat die vriend van me erover schreef op het hardtail motor forum waar we samen zitten .....

[quote1238338752=GRR]
Bijzonder onsympathieke kerel, eigenlijk leek het de algemene houding daar in Waddinxveen.

Ongeinteresseerd, onbeleefd en bezig met alles behalve t werk. Afspraak om 11 uur maar wachten en wachten maar, en maar lullen die kerels.

Image


Rond 12 uur ging de eerste al op weekeinde..... Stonden nog 6 of 7 autos buiten maar who cares.

Komt ie naar Philip toe met de aanvraag en zegt ben jij dat van die Bedford, zegt Philip nee het is een echte Ford USA.
Keuringsambtenaar weet je dat zeker want volgens mij is het een Bedford maar rij hem maar binnen dan kijk ik even.

De stemming was dus gelijk gezet.

Image

Philip bleef rustig en rijdt naar binnen om te ontdekken dat de keuringsambtenaar weer weg is, duurde weer 10 min voordatie tevoorschijn kwam.
Rustig blijven maar Philip.

Image

Inderdaad eerste wat hij aan de bus doet is de benzinedop afzeiken, ja die is van een Honda toch, o er zit geen rubber in dus ik moet hem afkeuren, kan je beter een andere keer terugkomen. Zegt Philip nee keur hem maar dan heb ik dat gehad. Ja maar dan moet ik ook APK afnemen anders krijg je geen kenteken zegt ie.

Dan fdoe je toch meteen APK erbij! Ok dan.

Ik loop ondertussen naar buiten, ruk de benzine dop van mn Benz en stiefel terug. Dop paste niet maar na even frobelen het rubber wel.

Dus ik hou de nu naar diesel stinkende dop bij de keuringsman voor zijn neus en zeg blij, nou kan je hem wel goedkeuren want de dop is gemaakt. Dat de dop er enkel met geweld nog op wou omdat t rubber te dik was is een detail..

Maar inderdaad alles was moeilijk. Onbekend type bus van na 1-1-73 dus moeilijk want geen typegoedkeur. Voorbeeld kentekens van Philip waren andere types of uit Duitsland en dat is heel anders. OF dat ze ze dan in Dutsland hebben gebouwd!.

Toen maar meten aan de bus, wilebasis spoorbreedte etc. Wou hij eigenlijk niet i nt originele folder uit 1974 kijken voor de gegevens want hij wou weer instructieboekje zien, alsof je dat nog hebt na 35 jaar.

Toen trillen op de plaat, nou een sambadanser op XTC en Speed staat nog stiller dan dat. conclusie hulpstuurarm heeft teveel speling.

Er is wel veel aan gelast zeg, zeg ik ja want we wouden hem wel goed hebben voor de keuring. Zegt hij o ik vond het er al zo netjes uitzien.

Toen de remmentest, die moet hij zelf doen dus hij start, geeft een keer gas en op dat moment wordt er een collega wakker en die begint meteen te roepen dat de geluidsmeetapparatuur achter in de hal staat omdat hij asociaal veel herrie maakt. Valt echt wel mee, is mooie roffel maar ja toch weer een strike.

Maar zegt de ambtenaar geeft niets want ik keur hem toch niet goed!

En toen de rembank

Image
en
Image
en
Image


Conclusie met doorremmen licht verschil tussen voorwielen, wellicht luchtbelletje(s) en groter op de achteras.
Maar de remproef op schone gecoate vloer met lege bus sloeg alles, hard gas dus brullende uitlaat en dan hard stampen dus piepende banden als in een krappe parkeergarage. Nee meneer hij blokkerd echt, nou ik zweer je mijn E klasse combi zou dat daar dus ook doen, waarschijnlijk al bij op de plaats sturen.

Kort en goed de man wou t meteen al niet en vond genoeg reden om verder niet mee te hoeven doen.

Volgende keer toch maar Schiedam of direct lelystad dan maar.

Regelsgeving over typegoedkeuring wijzigt per 1 mei dus wordt vast vervolgt.


[/quote1238338752]

het plan is als volgt
nadat ik vanmorgen effe een rapport heb gemaakt samen met die vriend van me van het APK keuringsstation waar we eerst de bus bekeken hebben 3 dagen voordat ik ermee naar de RDW ging ,heb ik de boel doorgestuurd naar die andere vriend van me ,welke een hele goed advocaat is
hij maakt er nu een mooi en eerlijk verhaal van ,en hiermee ga ik kijken of ik een schade vergoeding en een gratis keuring kan verhalen bij de RDW ...aangezien ik nu aantoonbare schade heb aan mijn hulp stuurhuis
de linker voorveer zit boven met 2 bouten in een schotelplaatje gemonteerd
deze is door de RDW test verbogen en beschadigd
alles is gefotografeerd en in kaart gebracht

met een amerikaanse bus ,moet je ook het amerikaanse recht hanteren >een law sue :P

ga er iig voor zorgen dat die klootzak ervan te horen gaat krijgen ......het liefst hadik hem op zijn haags aangepakt .....maar dat was niet verstandig geweest .....

ik maak het ze nu zo lastig dat ik zeker weet dat ik een correcte keuring ga krijgen
die APK keurmeester ,die ik ken gaat mee volgende keuring !!

daarnaast komt er vd week eimand die ik ken bij de technische recherche langs met een DB meter
om de uitlaten te meten .....gaat allemaal goedkomen

na de keuring ga ik weer verder met het optische vd bus
achter moet er airride onder zodat ik hem op de grond kan leggen ,zodat mijn showbikes er makkelijker in "getild" kunnen worden

denk dat ik de vloer simpel hou en het dak voorzie van een checkered flag patroon

en aan de zijkanten komt mijn logo DARK STAR KUSTOMS
wil er zwart gecoate stalen velgen onder ,met het standaard vierkante model in het hart vd velg
zonder doppen
interieur voorzien van mexican blankets en een bankje maken en ook bekleden

verder gas erin en rijden met die hap
el diablo
Posts: 108
Joined: Fri Feb 20, 2009 4:44 pm

Re: FORD Econoline '74

Post by el diablo »

joff wrote:mooi projectje ,

die oranje verf , is dat een soort van primer ofwat isdat?

mvg

joff
industriele ijzermenie en dat heb ik vermengd met een scheut owatrol
roest het daarna nooit meer
(kleur is gewoon primer rood) :)
Post Reply