Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Na diverse werkzaamheden in het buitenland ( Barcelona , Frankfurt , Kopenhagen en London ) kom ik afgelopen week eindelijk weer eens thuis . Kids weer blij ,want pa brengt natuurlijk kadootje mee . Na een uitslaapdagje , is het eerts mailing list bekijken e.d . Daarna toch maar effe kijken op marktplaats wat er zoal te koop staat . Was al enige tijd op zoek naat een vw t1 bus om te restaureren voor het vrouwtje . ( de chevrolet fleetside is immers zo goed als klaar )
Eerst bij oldtimers gekeken , daar was niet veel veranderd in aanbod of interesante projecten .Toen maar eens gekeken bij het aanbod van chevrolet , en na enige paginas te hebben bekeken , staat daar ineens een Chevy Bel Air in het zwart te koop ergens in zuid oost Amsterdam . Gelijk gebeld , naar de verkopende partij en krijg daar Steve aan de lijn , Steve legt uit waar de wagen vandaan komt 3 jaar geleden gevonden in Frankrijk , de auto blijkt daar ook te zijn gemaakt en zijn eerste registratie is 1 Januari 1955. Steve heeft het gehele schassis al gedaan inc. alle ball joints ,rubbers , remvoeringen nieuwe schokbrekers etc, etc . Dus het rijdende of rollende gedeeldte is al gerestaureerd .Verder blijkt de auto knetterhard , nergens rot en op de auto alleen vliegroest , zoiets nog nooit gezien . Groet Ronnie
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Big Alf »

Enuh........ ben jij nu ook de nieuwe eigenaar :?: :?:


Alfred
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Yep , gisteren afgehandeld , Steve had de auto al helemaal uit elkaar , dus alvast de deuren , binnen schermen motor kap , linker en rechtervoorscherm , radiator support ,velgdoppen en verdere kleine spullen die in de Kangoo paste meegenomen . En alles , ja echt alles enkel vliegroest op de deuren en de andere delen geen gaatje te bekennen chroom werk en alluminium lijsten alles compleet en in gave staat , bodem aan de onderkant is ook al in de por 15 gezet , in de auto is de bodem plaat nog als nieuw , echt nieuw . Dit wordt dus een easy going project , het leuke ervan vind ik dat ie in Frankrijk is geasembleerd de tenaam stelling op 1 januari 1955 en heeft dus ook europe km uitlezing op de kilometerteller die tot 180 km gaat met een km stand van 20931 gereden .


Groet , Ronnie
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Big Alf »

Klinkt als een leuk project.

Image



Alfred
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Nog geen fotos van de wagen , maar maak staks wel effe wat fotos van de al meegebrachte onderdelen , en deze post ik wel even . Is de wagen op een of andere manier te verlagen ? Zonder al te dure ingrepen als Air Ride ? Dat is iets wat ik wel graag zou willen en dan een paar mooie Foose velgen er onder of van ander een ander merk .

Groet , Ronnie
SS502RAT
Posts: 1390
Joined: Sun Sep 16, 2007 3:39 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by SS502RAT »

heb dat ding op mp zien staan leuke auto sucses er mee :thumbsup:
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by joco »

leuke auto, laat je hem zwart ?

Suc6 met opbouwen, ( ik ben nog steeds aan het lassen :( )


Gr, Jo
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Hierbij enkele foto’s van de onderdelen die los waren, en die in de Kangoo mee naar huis zijn gegaan Image

Image

Image

Image

Image
Hij wordt denk ik in two tone zwart met antraciet , de bekleding is nog ok maar is Groen/Blauw , kijken wat er bij past om kosten te besparen om opnieuw te bekleden
Groet, Ronnie
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by joco »

Je kunt hem verlagen door een winding van je voor-veren af te slijpen.
Van de bladveren kun je de achterste bevestigings-punten aanpassen.
Zo kun je iets lager, ik moet het ook doen, maar ben zo ver nog niet.


Gr, Jo
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by jelron »

Istie weer , zou ook graag weten hoe het zit met de assamblage in Frankrijk van deze Bel Air , want er staat toch echt een type plaatje in het schutbord dat deze 55er Bel Air ,dat deze in Frankrijk is gemaakt ( Ergens aan e Senne ) Kan er echter niets over terug vinden op het internet .
Weet iemand wat meer over te vertellen of te vermelden .


Groet , Ronnie
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Big Alf »

Even je vin via een mailtje doorsturen naar Erik (meetingfoto's) Boattail.


erikboattailmeetingphotos@gmail.com



Alfred
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Meetingfoto's »

Image

De fabrieken in Bienne/Biel (CH) en Antwerpen (B) hebben nog tot in de jaren 70 wagens gebouwd.

Dat plaatje waar Ronnie het over heeft lijkt mij eerder een Frans registratieplaatje, net als bij deze in Antwerpen gebouwde modeljaar 1975 Electra die naar Duitsland werd verkocht.
Belgische BNP en daaronder het Duitse registratieplaatje:

Image


Deze Electra rijdt nu in Nederland rond, maar gelukkig hebben wij chassisnummers
Last edited by Meetingfoto's on Tue Feb 17, 2009 11:03 pm, edited 1 time in total.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ben je zeker dat die wagen uit Frankrijk komt? Niet toevallig die uit Leopoldsburg, België? Daar stond ook een '55er met iets van 20.000 op de teller, van de dokter geweest en omdat die reeds lang overleden was en de vrouw wilde de auto niet verkopen, heeft die lange tijd in hun garage gestaan. Ongeveen 8 jaar geleden is die wagen verdwenen, na eerst enkele bomen om gezaagd te moeten hebben omdat die voor de garagedeur gegroeid waren.
Ik moet er nog foto's van hebben van zo'n 30 jaar geleden. Ook zwart van buiten, groen-blauw van binnen...
Meetingfoto's
Posts: 5092
Joined: Mon Aug 01, 2005 12:58 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Meetingfoto's »

:foei:
Last edited by Meetingfoto's on Thu Mar 05, 2009 4:54 pm, edited 1 time in total.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Barnfind Chevrolet Bel Air 1955

Post by Martin71RS »

mijne is ook in Antwerpen gebouwd.....
Image

dus ipv NK kan je daar zetten "in ieder geval 1" :D
Post Reply