El Camino: nieuwe motor KLAAAAAAAAARRRRRRRRR!!!!!!!!!

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

El Camino: nieuwe motor KLAAAAAAAAARRRRRRRRR!!!!!!!!!

Post by mohmie »

Ola,

Zo had ik een jaar geleden een droom verwezenlijkt: een El Camino gekocht!! Whoeoeoeaaa!! Een rib uit mijn lijf maar goed, aan een droom kun je geen prijskaart hangen :P ! Gastank, alarm, grote beurt om 'm klaar te maken voor de Europese wegen, tectyleren (ja, ik ben die :oops: van Van Egmond), nieuwe accu, cruise control inbouwen en cruisen maar... wat kun je blij worden van een Chevy!
Image

Dan ook uiteraard de kalender voor alle meetings erbij en maar showen met de auto, helemaal gaaf/leuk/tof maar vooral leerzaam. Ik dacht wel eea te weten van de auto maar dat viel/valt toch vies tegen. Uitsmijter van het jaar was de EC meeting in Meijel. Kutweer, maar wel erg gaaf om zoveel EC's bij elkaar te zien 8) !
Rijden was een feest, zij het dat ik minder vermogen voelde maar goed: dat komt wel dacht ik. Laat dat nou lekker op de terugweg komen :x :x ! De ene backfire na de ander, ANWB gebeld, de motor nog wel draaiende gehouden maar terug naar Rotterdam zat er niet meer in. Om een lang verhaal kort te maken: er moet een nieuwe motor in. De crate engine is vorige week besteld en afgeleverd, nu wordt 'ie erin gelepeld :D :D ! De planning is begin eind januari/februari weer te rijden.

Eerst de schade:
Image

Nokkenas is afgebroken en heeft dusdanig veel schade aangericht dat een nieuwe motor zowel praktisch als (voor mij) economisch de meest voordelige optie is:
Image

Hoewel ik niet twijfel aan mijn garage (aanrader: http://www.americanservicepoint.nl) heb ik voor de gein en om wat extra lessen te leren een en ander aan garages afgebeld met de vraag: motor in de soep, moet een nieuwe, wat nu? Christus wat is er veel verschil en wat kun je genaaid worden als je niet al teveel kennis hebt :oops: !! Uiteindelijk wel goede tips en adviezen gekregen (Arjan/Peter/Kokkie DANK!!). Hoewel ik nu voor uiteindelijk voor zo'n 3500 EUR klaar hoop te zijn ben ik uiteindelijk gasten tegen gekomen die bedragen noemde van bijna het dubbele. Voor alle duidelijkheid: er lag een 305 in, komt nu een hagelnieuwe 350 in :D :D ! Dit is 'm:
Image

Met een beetje lak om de boel te pimpen (Chevy Orange):
Image

Het was voor mij de eerste keer om een crate engine te zien en ik kan je vertellen: om (errug) blij van te worden. Ik vond het wel geinig dat zowel Arjan alsook Tom een glimlach kregen, schijnbaar brengt een crate engine bij iedereen een glimlach op het gezicht 8) ! Zowel Arjan alsook Tom rijden respectievelijk met een 454 en een 502: geen partij voor een 350, maar goed: zulke reacties maken je gewoonweg happy.

Ik ben te onervaren om dit soort klussen zelf te doen dus doet Arjan alles: praise the lord dat hij een perfectionist is en daarom ook (voor mij) de enige en aangewezen man is dit te doen. Als de nieuwe motor klaar is volgen uiteraard nieuwe pics van hoe dit project verder afloopt. Ik kan zelf niet wachten maar goed: geduld is een schone zaak. Ben ik dan klaar? Nee... ik ben er afgelopen jaar achter gekomen hoe een autohobby echt een project wordt. Een nieuwe audioinstallatie (de oude klinkt op zich goed, lekker krakerig en dus nostalgisch), de gastank naar binnen en een tonneau (Tom, ik kom daarop nog terug bij je), banden met witte letters, bank met een armleuning, ... enfin: nog voldoende te doen! Zodra ik nieuwe pics heb post ik ze! Terzijde: de foto's zijn genomen met een iPhone.
Last edited by mohmie on Sun Feb 01, 2009 2:58 pm, edited 1 time in total.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by Peter Pontiac »

Ziet er goed uit Jeroen :thumbsup:

Jij gaat binnenkort een hoop cruiseplezier hebben.

Ennuh als je wat te vragen hebt je weet me te vinden :lol:
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by Martin71RS »

hahaha ja die tectylbak :lol:

maar ff serieus... ik vind t een mooie wagen! Jammer dat je zo'n pech had met je oude blok.... maar die extra inhoud zal je wel een stuk happier maken 8)

veel plezier ermee straks!
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by silentchaos »

Cool :D

Wat was er eigenlijk met je oude motor precies aan de hand dan?
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by Speedy18 »

silentchaos wrote:Cool :D

Wat was er eigenlijk met je oude motor precies aan de hand dan?
Lijkt me duidelijk....
mohmie wrote:Nokkenas is afgebroken en heeft dusdanig veel schade aangericht dat een nieuwe motor zowel praktisch als (voor mij) economisch de meest voordelige optie is:
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by silentchaos »

Oeps, overheen gelezen :oops:
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by Chevy Marvin »

Je kan er ook een LS6 427 inhangen voor iets meer,
uit de ZO6. Kost 5500$ op ebay laatst :oops:
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by michiel »

Oepsss, shit Jeroen, Ik wist niet dat je zo'n lullige terugreis had van de Elkyday....

Maar je laat het nu wel grondig aanpakken :thumbsup: en die 45 CI extra zal je best wel merken denk ik....

mijn bakkie staat ook tijdelijk stil hellaas, ben de stuurinrichting aan het reviceren en moet nog wat APKpuntjes na lopen....

tiss maar nix zonder bakkie :x

hoop je op de Elkyday of weekend 2009 weer te zien!

gr,

Michiel
Olds Willem
Posts: 2123
Joined: Sun May 07, 2006 5:16 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by Olds Willem »

Gaat goed komen. 8)
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by 355EL-CAMINO »

hee jeroen nog ff en je heb op de lak en ophanging na een nieuwe elky :)

gr kokkie
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by mohmie »

UPDATE!!!

Gisteren weer langs geweest, de kleur zat erop :P ! Dit zie je dan als je binnen komt:

Image

Kicke zeker! Nog een extra laag erbij:
Image

En laat Arjan nou net nieuwe spullen binnen hebben gekregen waaronder een nieuwe setje kleppendeksels:
Image

Helemaal gaaf! De laatste stand van zaken is nu als volgt :D :
Image

Nog een hoop dingen ontvetten en voorzien van een nieuwe kleurtje, dan ziet alles er weer zo goed als nieuw uit! Dat gaat volgende week gebeuren en jawel: er zitten ook een aantal dingen bij die ik zelf ga/kan doen :!: , zo leer ik weer mega bij :D ! De planning is dan over 1 week de auto op de brug te hebben, oude eruit, nieuwe erin, aansluiten en opbouwen en dan... zo'n heerlijk magisch moment: de 1e start!! Ik heb het 100 keer op Overhaulin' gezien en nu ga ik dat zelf meemaken bij mijn eigen auto :P . Best cool, al zeg ik het zelf!

Nieuwe pics volgen zodra ik ze heb!

gr.,
Jeroen
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by michiel »

Whauwwww, dat zijn echt geen halve maatregelen...... netjes hor! :thumbsup:
joff
Posts: 140
Joined: Sat Oct 18, 2008 12:06 am

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by joff »

overhauling geeft goed:p

vind ik echt een leuke show , chip foose is ook een zalige meneer :)

en je elky gaat goedvooruit zo te zien :)

kan niet wachten op foto's
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by pintor »

zo he dat zal wel wat kosten. blokkie inbouwen spuiten nieuwe bling bling erop... maar dan heb je ook wat..
Worship79
Posts: 545
Joined: Sat Sep 30, 2006 1:01 am

Re: El Camino: bijna nieuwe motor

Post by Worship79 »

Balen en leuk voor je ;) :lol:

Maar je zegt 350 crate erin... wat voor 350 crate? Anders gezegd: smijt eens met wat specs 8)
Post Reply