hardcore lincoln continental

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
speed-factory
Posts: 599
Joined: Mon Jan 21, 2008 11:19 am

hardcore lincoln continental

Post by speed-factory »

waarom hardcore? dat word halverwege het project zeker duidelijk :)

ik heb de auto al een tijdje, maar gewoon geen tijd om eens aan te pakken.
ik ben tussen kerst en nieuw gesloten maar was er al snel achter dat onder de kerstboom liggen ook saai word na een tijdje..
dus ben ik maar vakantiewerk gaan doen en aan mn lincoln begonnen.

al eerder heb ik de air-ride gedaan en de velgen aanpassing, de auto is al voorzien van behoorlijke muziek, maar de motor en body laat wensen over.

na een beetje zoeken een 460 uit een mark-3 gevonden met bak, en na een proefrit hiermee leek het me wel leuk om die erin te schroeven.
dus gisteren de oude 430 eruit gepeuterd, en vanochtend de aanpassingen bekeken die ik moet doen.
het valt eigenlijk wel mee, uitlaatspruitstukken zal ik zelf moeten maken, en een motorsteun aanpassing, maar verder zal de 460 redelijkpassen.

zo was de auto van de zomer..
Image
Image

hij zal er straks heel anders uit gaan zien dan de meeste nu zullen denken.. maar ik ga het nog niet helemaal verklappen.

links de goede 460, rechts de oude 430 met bak
Image
ondanks de veel te kleine motorruimte ging het blok er toch redelijk uit... maar erin zal wel wat anders zijn :?

spatbord is natuurlijk slecht in de hoeken, onderkant deuren en een klein stuk achterscherm moeten gedaan..
hier het rechtervoorscherm.
Image
Image
Image
alles netjes afgelast en geslepen en geschuurd, volgende week ff vertinnen en dan kan dit scherm weer een hele tijd mee.

motorkap vast helemaal blank gemaakt voor een goed begin, de hele auto gaat zo blank om alle verborgen roest aan te kunnen pakken.
Image
gelukkig ging het vrij makkelijk met afbijt en een staalborstel op de tol, maar in de rondingen van de body zal het wat moeilijker gaan denk ik.

word vervolgt.
Last edited by speed-factory on Tue Dec 30, 2008 10:46 pm, edited 1 time in total.
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: hardcore lincoln continental

Post by retro »

ben benieuwd wat het word..............je pakt het wel groots aan :thumbsup:
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: hardcore lincoln continental

Post by Tiki God »

ken nog iemand die met een hele mooie Linc bezig is, met ook zeer radicale veranderingen.

ben benieuwd wat jou plannen zijn.
COOLCUSTOMS
Posts: 508
Joined: Tue May 22, 2007 11:04 pm

Re: hardcore lincoln continental

Post by COOLCUSTOMS »

jij moety net als ik al van je vakantie gebruik maken om je eigen wagen te fixen!!!! komt zeker in orde!!!! 8)
bigredmachine81
Posts: 10
Joined: Wed Dec 31, 2008 11:57 am

Re: hardcore lincoln continental

Post by bigredmachine81 »

goed bezig zo te zien :evil: veel succes ben zeer benieuwd naar je verdere vorderingen..

greetz
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: hardcore lincoln continental

Post by transam-400 »

eeey maickel :)

leuk dat je even wat aan je eigen wagen kan doen 8)


maarree, er zit toch niet toevallig een topchop aan te komen he ??? :lol:

haha, ben erg nieuwsgierig hoe je wagen eruit komt te zien, want vind het zoiezo al een heel gaaf model :)

succes, greetz michel....
speed-factory
Posts: 599
Joined: Mon Jan 21, 2008 11:19 am

Re: hardcore lincoln continental

Post by speed-factory »

thanks

een top-chop zou ik graag doen, maar ik heb er geen tijd voor, ik wel wat speciaals doen met het dak, maar dat zal met de lak moeten gebeuren.
eerst wil ik alles blank hebben en lassen en de motor er weer terug in.
liefhebbers van matzwart gaan dit zeker gaaf vinden.

later
maickel
rdtreur
Posts: 425
Joined: Thu Jun 03, 2004 12:56 pm

Re: hardcore lincoln continental

Post by rdtreur »

Leuk project... Heb zo nu en dan nog wel eens spijt dat ik mijn '68 er heb weggedaan.... Ipv een topchop zou het ook leuk zijn om de B stijl weg te halen, zodat je een hardtop sedan krijgt.... Ik vond die pilar altijd wat storend bij suicide Lincolns... En de carbio had ook geen pilar/ B stijl...
Ga deze topic zeker volgen, succes...
70 fullsize
Posts: 826
Joined: Sat Nov 13, 2004 10:47 am

Re: hardcore lincoln continental

Post by 70 fullsize »

Ziet er zeer goed uit.....naar mijn mening het mooiste model linc wat er is.....(en dat matzwart klinkt al helemaal goed :jump: :jump: :baby: :baby: )

Ben benieuwd.....ga het zeker volgen 8)
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: hardcore lincoln continental

Post by Chevy Marvin »

stoer model auto, maar mat zwart is toch minder als dat *shiny* zwart.
Wat bedoel je met hardcore 8)
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: hardcore lincoln continental

Post by Erik64SS »

Vette ride...

Succes ermee 8)
speed-factory
Posts: 599
Joined: Mon Jan 21, 2008 11:19 am

Re: hardcore lincoln continental

Post by speed-factory »

hij word niet matzwart, maar als je van matzwart houd, dan ga je dit ook gaaf vinden.

t schiet helaas niet op op het moment.
van de week stukken aan de bus gehad dus weinig tijd voor de linc.
vanmiddag zag ik n gaatje en dacht ff vlug de bumpers eraf te schroeven.

uiteindelijk heb ik ze met de plasma en slijptol los gesneden want alles zat vastgeroest.
de mistlapen en reflectors moeten uit de achterbumper en de gaten dan dichtgelast.
maandag kunnen ze naar de straler.

Image
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: hardcore lincoln continental

Post by reijer »

Speed factory, leuk om een custom Continental in Nederland te zien. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Gooi die MEL 430 s.v.p. niet weg. Heb je het frame moeten aanpassen voor de 460? Gaat er een C6 aan worden gekoppeld?

Mocht je dit forum nog niet kennen, dan raad ik je aan lid te worden. Erg veel info en behulpzame mensen: http://www.thelincolnforum.net/phpbb3/ Ook met het oog op onderdelen erg handig.

Er zijn ook twee Nederlandse Lincoln fora. Minder info, maar niet minder leuk.
http://lincoln.computerdokter.eu/index.php
http://www.slcn.eu/forum/

Cheers,
Reijer
speed-factory
Posts: 599
Joined: Mon Jan 21, 2008 11:19 am

Re: hardcore lincoln continental

Post by speed-factory »

hey thanks, net ff wat rondgesurft op de foroms, staan leuke projecten op.\

de 430 is compleet verkocht, de man was erg blij want zn v-bak was versleten.
de mark3 motor gaat er helemaal comleet in, met de behoorende bak.
zoals ik m uit de mark3 gehaald heb wil ik deze bij mij inbouwen.
uitlaten moet ik zelf maken, platen heb ik hiervoor al gesneden.
aandrijfas moet aangepast, ik heb nog niet gecheckt of de diameter van de kruisjes gelijk is, anders maak ik van de 2 assen 1 goede.
motorsteunen van de 430 heb ik doormiddel van een andere grondplaat op de 460 kunnen monteren.

verder past het allemaal behoorlijk goed, ik moet ff kijken als alles op zn plaats zit of de spacer onder de carb uit moet ivm met de hoogte.

later
maickel
speed-factory
Posts: 599
Joined: Mon Jan 21, 2008 11:19 am

Re: hardcore lincoln continental

Post by speed-factory »

vanavond een uurtje tijd kunnen maken en aan de bumperpartij begonnen.
de achterbumper is ontdaan van de mistlampen en achter de steunen links en rechts zat een behoorlijk rotte plek.
de achterbumper is nu zover klaar en kan gestraald.

Image

de voorbumper laat ik standaard, de zijstukken van de bumper wil ik schuin aflopend verlagen.
nu heeft de voorbumper 7cm bodemspeling, maar de dorpels liggen vast aan de grond.
de voorbumper wil ik met lege balgen ook dichte bij het asfalt hebben.

Image

de dikte van de hoeken is 4mm staal, ik verleng ook met 4mm omdat deze nu al ooit het asfalt raakte en ik liever de hoeken recht wil houden.

toch weer wat gedaan vandaag, al was het maar een uurtje.

later
maickel
Post Reply