66er Dodge Dart
Posted: Tue Nov 18, 2008 10:19 am
OK dan laat ik er ook maar even een project topic aanwagen.
Heb een anderhalve maand geleden een dart aangeschaft om klaar te maken voor daily use. Heb inmiddels wat leuke spullen verzameld in elkaar gezet, en ben vorige week begonnen met de wagen demonteren. 8) (staat nu naast mijn ranchero, die nogal jaloers lijkt omdat ie te weinig aandacht krijgt )
Het is dus een dodge dart Gt uit 1966. Ik ben de derde eigenaar, de 2e in Nederland. Het is een Franse Dodge ooit geimporteerd door Simca. Zijn hierdoor de chassisnummers overigens anders dan bij de Amerikaanse modellen?
De auto is nog geheel origineel en in de eerste lak.
Mijn plannen:
- demonteren
- lassen waar nodig, zit in de achterschermen wat werk, onder achterruit en een stukje in de bodem. Verders is ie knijterhard, dus dat is wel prettig
- Slant 6 eruit, 318 erin.
- remmerij laten werken!!!
- Auto opschuren en in grijze primer spuiten (heeft nu een heerlijke ouwe lullenkleur)
- Nieuwe velgen met bandjes eronder
- pinstripes
- bekleding vevangen
- en uitlaatje eronder (moet nog een manier vinden hoe ik dit voordelig kan gaan doen....)
- keuren en rijden maar..
So far:
Zo was ie:
Ligt nu geheel uit elkaar, heb daar nu even geen foto`s van. Maar dat ging behoorlijk goed voor een auto van deze leeftijd, wonderlijk ging alles behoorlijk soepel.
Heb inmiddels het volgende verzameld
leuke velgies, moet nog even uitdokteren wat de maximale bandemaat gaat worden, als iemand daar wat zinnigs over kan zeggen hoor ik het graag. Zijn overigens originel 14" mopar velgen.
Ben begonnen met de deurpanelen in 'starstheme':
Blok van mr Bean overgenomen:
Waarbij ik overigens nog uitlaatspruitstukken voor nodig ga hebben, en een ietwat grotere radiateur, denk ik.
Zit overigens nog steeds met de remmerij, maar kan waarschijnlijk bij edsclassics aan een vervangende booster/remsetup komen..
In ieder geval als alles weer in elkaar zit, moet het er ongeveer zo uit gaan zien:
Denk in ieder geval de glans weg. Zit nu nog even te dubben om alle chroomstrips weg te laten. Enerzijds is het prachtig dat het in topstaat verkeerd en geheel kompleet is, anderzijds, zonder vind ik `m een stuk stoerder...
Well any suggestions are welcome.
gr Sjaak
Heb een anderhalve maand geleden een dart aangeschaft om klaar te maken voor daily use. Heb inmiddels wat leuke spullen verzameld in elkaar gezet, en ben vorige week begonnen met de wagen demonteren. 8) (staat nu naast mijn ranchero, die nogal jaloers lijkt omdat ie te weinig aandacht krijgt )
Het is dus een dodge dart Gt uit 1966. Ik ben de derde eigenaar, de 2e in Nederland. Het is een Franse Dodge ooit geimporteerd door Simca. Zijn hierdoor de chassisnummers overigens anders dan bij de Amerikaanse modellen?
De auto is nog geheel origineel en in de eerste lak.
Mijn plannen:
- demonteren
- lassen waar nodig, zit in de achterschermen wat werk, onder achterruit en een stukje in de bodem. Verders is ie knijterhard, dus dat is wel prettig
- Slant 6 eruit, 318 erin.
- remmerij laten werken!!!
- Auto opschuren en in grijze primer spuiten (heeft nu een heerlijke ouwe lullenkleur)
- Nieuwe velgen met bandjes eronder
- pinstripes
- bekleding vevangen
- en uitlaatje eronder (moet nog een manier vinden hoe ik dit voordelig kan gaan doen....)
- keuren en rijden maar..
So far:
Zo was ie:
Ligt nu geheel uit elkaar, heb daar nu even geen foto`s van. Maar dat ging behoorlijk goed voor een auto van deze leeftijd, wonderlijk ging alles behoorlijk soepel.
Heb inmiddels het volgende verzameld
leuke velgies, moet nog even uitdokteren wat de maximale bandemaat gaat worden, als iemand daar wat zinnigs over kan zeggen hoor ik het graag. Zijn overigens originel 14" mopar velgen.
Ben begonnen met de deurpanelen in 'starstheme':
Blok van mr Bean overgenomen:
Waarbij ik overigens nog uitlaatspruitstukken voor nodig ga hebben, en een ietwat grotere radiateur, denk ik.
Zit overigens nog steeds met de remmerij, maar kan waarschijnlijk bij edsclassics aan een vervangende booster/remsetup komen..
In ieder geval als alles weer in elkaar zit, moet het er ongeveer zo uit gaan zien:
Denk in ieder geval de glans weg. Zit nu nog even te dubben om alle chroomstrips weg te laten. Enerzijds is het prachtig dat het in topstaat verkeerd en geheel kompleet is, anderzijds, zonder vind ik `m een stuk stoerder...
Well any suggestions are welcome.
gr Sjaak