Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Heb ik ..

Een Mercury Zephyr.. maar hij doet toch n stuk minder met me dan de Ranchero en daarom staat ie sinds n paar dagen te koop. Steek t geld voor de Zephyr liever in de Ranchero.. en daarbij, stel je voor als de Zephyr wel eens stuk gaat, dat zou zonde zijn, want dan duurt t nog langer met de Ranchero.

Anyways.. dit is op dit moment nog mn daily ride :P Die niet meer zo daily gebruikt wordt, omdat m'n vader en ik samen richting t werk rijden.

Mercury Zephyr Z7
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Gerwin »

je weet wel dat ik nu je 06-nummer heb he?! :lol: :lol:
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Gerwin wrote:je weet wel dat ik nu je 06-nummer heb he?! :lol: :lol:
Haha.. nee dan krijg je heel iemand anders joh :?
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by CharlieCamaro »

als je die locker naar vind... voordeeltje van een ford 9" is dat je zo dit http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FORD-9-I ... dZViewItem

of dit

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/9-Ford-C ... 0285363034

kan kopen er in kan hangen.. heb je toch een posi type diff en kan je (als je dat wil) meteen wat tammere overbrenging er in zetten..
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Ah thnx!!

Dacht bij die eerste nog 'voor die prijs is t nog wel te doen'
tweede is alweer wat anders :P

Maar thnx voor t opzoeken, dan weet ik waarvoor ik ongeveer kan kijken.
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Gerwin »

lovelance wrote: Haha.. nee dan krijg je heel iemand anders joh :?
zou ik ook zeggen ! :lol: :lol:

die bouwjaren mercury zijn echt leuk voor daily-use, heb zelf zo eentje gehad:
Image

baal nog steeds dat ik em toen heb weggedaan....
mercury cougar xr7 van 1980
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

hehe.. :oops:

maar die is best gaaf!
Ik vind die van mij een beetje een ouwelullebak met z'n kleur
ssst..
Heb m geruild voor die matzwarte Ranchero die stuk ging.
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Gerwin »

ouwe lullenbak of niet, het is met zo'n karretje lekker karren, lekker betrouwbaar, V8... wat wil je nog meer?

maar goed, dat moet je heerlijk zelf weten :lol:

zijn er nog enge modificaties die je gaat doen aan de Ranchero?
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Ik heb zoveel plannen, maar ik heb nog geen idee welke ik kan uitvoeren, dus durf ze nog niet hardop te gaan roepen. :P
Wil m wel ooit helemaal opnieuw laten spuiten. Dat is 1 ding dat zeker is.. Verder moet ik echt nu maar eens goed kijken wat ik zelf kan doen nu. Even alles op een rijtje zetten.

Heb m al sinds maart, maar heb al maanden er niet over na willen denken omdat ik anders gek werd omdat ik niks kon doen.. Hij heeft al die tijd buiten gestaan en de laatste tijd zonder zeiltje (best harde wind hier in de kop van Noord Holland, hehe) en dat deed goed zeer. Want mooier worden ze er niet op..

Als ik dus wat meer over mijn plannen kan vertellen doe ik dat gelijk. Nu vooral even kijken wat ik overal tegenkom als ik die auto eens goed van dichtbij bekijken kan.

En de Zephyr.. heb er ook echt van genoten! Zal t V8 rijden ook zeker missen, maar heb centjes nodig :P
Had n goed betaalde baan in Almere en nu verdien ik de helft hier (maar doe ik wel iets wat ik leuker vind) dus ik moet er een beetje om gaan denken :P
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Gerwin »

je kan volgens mij voldoende hulp krijgen bij jou in de regio, dus dat zal al enorm schelen.

als je hem uit elkaar gaat halen, kleine tip van mijn kant:

doe alle boutjes per onderdeel in een diepvrieszakje en schrijf er op waar het van is, op die manier kan je bij het opbouwen alles weer vinden. oh ja heel belangrijk: maak foto's! die kunnen je enorm helpen.

een ding heb ik geleerd van de jaren dat ik automonteur was: alles wat je uit elkaar haalt zal in de omgekeerde volgorde weer in elkaar moeten :P
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by CharlieCamaro »

je moet 'm niet helemaal uit elkaar trekken.. fix gewoon die remmen, zet er een radio in, een paar nieuwe achterbanden (sorry.. :D) en breng dat ding naar de rdw.. kenteken erop en er mee rijden..
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Ik heb inderdaad alles gesorteerd in bakjes en doosjes, iets wat charliecamaro ook al had gedaan. Wel fijn!

Ik ben gewoon erg nieuwsgierig iig hoe de bodem eruit ziet. Wil die andere stoel er ook uit hebben. Dan heb ik mooi alle ruimte om t dashboard weer in orde te maken.

Wat voor remmen raden jullie aan? Ik kreeg als tip Bendix. Is dat inderdaad wat?

Nieuwe achterbanden zitten er wel al op!
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by CharlieCamaro »

die mastercylinder en brake booster die er bij zat bench bleeden er op zetten en bij parts 'n stuff bijvoorbeeld ff nieuwe blokjes voor de voor remmen en schoenen en een hardware kitje voor de achter remmen..
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by thenewpappa »

Namens de GM hooiwagen scene, veel succes gewenst met je projekkie! Een hooiwagen body offen is een heerlijke klus dus veel plezier en succes gewenst!!

Gr Gerard.
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Thnx!
Post Reply