Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Hi!
Mijn naam is Stephany, ben 22 jaar oud en woon sinds n paar maandjes in Callantsoog. Van kleins af aan al gek op auto's, mijn vader heeft vroeger auto's en motoren vanuit amerika geimporteerd. Ik was toen jammer genoeg erg klein en het enigste wat ik mij nog kan herinneren zijn de enorme Honda GoldWings en een auto met vleugeldeuren..
Ik roep al jaren dat mijn eerste auto een oude Amerikaan wordt. Ik heb een hele tijd gespaard voor een Dodge W200.. Toen ik op internet een matzwarte Ford Ranchero '73 met deuken tegenkwam was ik verkocht. Een 4,1 liter 6lijn blok. Ik was zo trots, had enorme plannen maar oudjaarsdag begaf mijn blok het.
Ander blok gekocht en iemand gevonden die mij wou helpen om deze in te bouwen. Toen kwam ik een advertentie tegen van een Ford Ranchero met een 460 cui. V8 blok..
Poeh..
V8 is natuurlijk altijd mijn droom geweest en ook al was mijn matzwarte Ranchero m'n eerste grote liefde.. Zo'n V8 kon ik niet laten staan. Al snel stond de V8 achter het hek bij mij op het werk. Hij heeft nog geen kenteken, is namelijk vorig jaar februari geimporteerd. Ik zie straks wel hoe dit zal gaan bij het RDW.. ..
Dus hierbij presenteer ik met trots ( ) mijn Ford Ranchero 500 uit 1975:
Ford Ranchero 500
1975
460 cui.
Dit was maart dit jaar. Auto heeft een tijd daar buiten gestaan, omdat ik geen garage had waar hij inpaste. Dus ik kon er nog niet veel aandoen. Mocht niet echt sleutelen daar op het terrein. Dus het was vooral met jeukende handjes elke dag even langslopen (samen met m'n werkgever, welke ook helemaal gek op Amerikanen is). Ondertussen wat kleine onderdelen onder de kap opgeknapt, eigenlijk de dingen waar je mee eindig, maargoed
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Juli dit jaar zijn we verhuisd naar Callantsoog, hier heb ik eindelijk plek om de Ranchero binnen te zetten en m op te knappen waar nodig.
Het heeft nog een tijd geduurd voordat de spullen / meubels de garage uit waren. Want sinds dit weekend staat hij binnen! Eindelijk!
Mijn handen jeuken, maar ik wil niet als een kip zonder kop beginnen en me dus eerst wat meer inlezen. Ik heb de 6delige werkplaatshandboeken en gisteren bij n kringloop 4 oude autotechniek boeken op de kop kunnen tikken. Waar ik gisteren al zo'n 2 uur voor het slapen gaan in gebladerd heb. Erg interessant en leerzaam.
Voordat ik vorig jaar de matzwarte kocht had ik helemaal geen verstand van autotechniek, ik wist wat ik mooi vond, maar verder.. Misschien niet het meest verstandige om dan een oude auto te kopen, maar ik leer snel en wil t ook leren..
Tot nu toe heb ik alles zelf kunnen doen (soms met hulp). Ik vind het erg leuk!
Ik hoop in dit topic genoeg advies te kunnen krijgen als ik t even niet meer weet. Ik zal proberen zo veel mogelijk te updaten. Al zal t in het begin nog niet zo hard gaan, omdat ik eerst nog eens moet kijken wat ik precies nu allemaal moet doen of laten doen.
Mijn eerste vraag is: Ik heb een Detroit Locker achteras. Misschien niet erg handig. Heeft iemand van jullie ervaring met een vaste achteras? Zo ja? Zal ik m laten zitten of op zoek gaan naar een andere omdat er niet mee te rijden is? Ik weet t namelijk nog niet zo.. Heb er omdat ie geen kenteken heeft ook nog niet echt veel mee kunnen rijden.
Oh.. en nog een filmpje die ik ook nog even wilt laten zien!
Bye for now!
Greetz
Stephany
Mijn naam is Stephany, ben 22 jaar oud en woon sinds n paar maandjes in Callantsoog. Van kleins af aan al gek op auto's, mijn vader heeft vroeger auto's en motoren vanuit amerika geimporteerd. Ik was toen jammer genoeg erg klein en het enigste wat ik mij nog kan herinneren zijn de enorme Honda GoldWings en een auto met vleugeldeuren..
Ik roep al jaren dat mijn eerste auto een oude Amerikaan wordt. Ik heb een hele tijd gespaard voor een Dodge W200.. Toen ik op internet een matzwarte Ford Ranchero '73 met deuken tegenkwam was ik verkocht. Een 4,1 liter 6lijn blok. Ik was zo trots, had enorme plannen maar oudjaarsdag begaf mijn blok het.
Ander blok gekocht en iemand gevonden die mij wou helpen om deze in te bouwen. Toen kwam ik een advertentie tegen van een Ford Ranchero met een 460 cui. V8 blok..
Poeh..
V8 is natuurlijk altijd mijn droom geweest en ook al was mijn matzwarte Ranchero m'n eerste grote liefde.. Zo'n V8 kon ik niet laten staan. Al snel stond de V8 achter het hek bij mij op het werk. Hij heeft nog geen kenteken, is namelijk vorig jaar februari geimporteerd. Ik zie straks wel hoe dit zal gaan bij het RDW.. ..
Dus hierbij presenteer ik met trots ( ) mijn Ford Ranchero 500 uit 1975:
Ford Ranchero 500
1975
460 cui.
Dit was maart dit jaar. Auto heeft een tijd daar buiten gestaan, omdat ik geen garage had waar hij inpaste. Dus ik kon er nog niet veel aandoen. Mocht niet echt sleutelen daar op het terrein. Dus het was vooral met jeukende handjes elke dag even langslopen (samen met m'n werkgever, welke ook helemaal gek op Amerikanen is). Ondertussen wat kleine onderdelen onder de kap opgeknapt, eigenlijk de dingen waar je mee eindig, maargoed
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Juli dit jaar zijn we verhuisd naar Callantsoog, hier heb ik eindelijk plek om de Ranchero binnen te zetten en m op te knappen waar nodig.
Het heeft nog een tijd geduurd voordat de spullen / meubels de garage uit waren. Want sinds dit weekend staat hij binnen! Eindelijk!
Mijn handen jeuken, maar ik wil niet als een kip zonder kop beginnen en me dus eerst wat meer inlezen. Ik heb de 6delige werkplaatshandboeken en gisteren bij n kringloop 4 oude autotechniek boeken op de kop kunnen tikken. Waar ik gisteren al zo'n 2 uur voor het slapen gaan in gebladerd heb. Erg interessant en leerzaam.
Voordat ik vorig jaar de matzwarte kocht had ik helemaal geen verstand van autotechniek, ik wist wat ik mooi vond, maar verder.. Misschien niet het meest verstandige om dan een oude auto te kopen, maar ik leer snel en wil t ook leren..
Tot nu toe heb ik alles zelf kunnen doen (soms met hulp). Ik vind het erg leuk!
Ik hoop in dit topic genoeg advies te kunnen krijgen als ik t even niet meer weet. Ik zal proberen zo veel mogelijk te updaten. Al zal t in het begin nog niet zo hard gaan, omdat ik eerst nog eens moet kijken wat ik precies nu allemaal moet doen of laten doen.
Mijn eerste vraag is: Ik heb een Detroit Locker achteras. Misschien niet erg handig. Heeft iemand van jullie ervaring met een vaste achteras? Zo ja? Zal ik m laten zitten of op zoek gaan naar een andere omdat er niet mee te rijden is? Ik weet t namelijk nog niet zo.. Heb er omdat ie geen kenteken heeft ook nog niet echt veel mee kunnen rijden.
Oh.. en nog een filmpje die ik ook nog even wilt laten zien!
Bye for now!
Greetz
Stephany
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Welkom hier!
Dikke Ride...Nu gaat iedereen vragen hoe je eruit ziet en of je nog vrijgezel bent..
count my words!
Dikke Ride...Nu gaat iedereen vragen hoe je eruit ziet en of je nog vrijgezel bent..
count my words!
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Hoi en welkom!
hoe zie je eruit en ben je nog vrijgezel????
Succes met je Ranchero.... ik weet niet of jouw as altijd 100% gesperd is want dat is geen rijden.
Ik heb zelf een as die unlocked in een bocht en 100% lockt als ik gas geef in een bocht(dus niet bij rustig door een bocht cruizen) en dat is een beetje oppassen met bochten/gladheid.
Martin
hoe zie je eruit en ben je nog vrijgezel????
Succes met je Ranchero.... ik weet niet of jouw as altijd 100% gesperd is want dat is geen rijden.
Ik heb zelf een as die unlocked in een bocht en 100% lockt als ik gas geef in een bocht(dus niet bij rustig door een bocht cruizen) en dat is een beetje oppassen met bochten/gladheid.
Martin
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Whehe..
Nou vooruit..
Alstu en sorry, ik heb eeuwige trouw beloofd aan mijn auto, hehe
Mijn achteras is dus 100% locked.. Hmm dan ga ik toch maar eens verder kijken denk ik naar een andere achteras. Want ik vond het die kleine stukjes dat ik gereden heb ook niks.
Nou vooruit..
Alstu en sorry, ik heb eeuwige trouw beloofd aan mijn auto, hehe
Mijn achteras is dus 100% locked.. Hmm dan ga ik toch maar eens verder kijken denk ik naar een andere achteras. Want ik vond het die kleine stukjes dat ik gereden heb ook niks.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Maar bij een Ford moet je nog altijd maar afwachten of dat ook wederzijds is natuurlijk...lovelance wrote:Alstu en sorry, ik heb eeuwige trouw beloofd aan mijn auto, hehe
Veel plezier met je project!
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Haha.. Knew it!BigBlockMopar wrote: Maar bij een Ford moet je nog altijd maar afwachten of dat ook wederzijds is natuurlijk...
Veel plezier met je project!
Thnx!
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
welkom hier , mooie wagen , ze hebben een mooie lijn vind ik , ford is niet zo mijn ding , maar deze zijn mooi.
succes er mee , en laat wel weten hoe het verder gaat
succes er mee , en laat wel weten hoe het verder gaat
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Hallo stephany,als je een detroit locker hebt en er vanaf wilt dan geef ik wel 25 euro voor dat vervelende tikkende ding...
Al denk ik eerder dat je gewoon een sper hebt...
Succes met je hooiwagen,er zijn er nog meer met zo'n voertuig bezig op dit forum,wellicht kunnen die je wat wijzer maken...
Al denk ik eerder dat je gewoon een sper hebt...
Succes met je hooiwagen,er zijn er nog meer met zo'n voertuig bezig op dit forum,wellicht kunnen die je wat wijzer maken...
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Er is me verteld dat er een Detroit Locker op zit en als ik een bochtje draai dan slipt mn binnenachterwiel.Pirana wrote:Hallo stephany,als je een detroit locker hebt en er vanaf wilt dan geef ik wel 25 euro voor dat vervelende tikkende ding...
Al denk ik eerder dat je gewoon een sper hebt...
Succes met je hooiwagen,er zijn er nog meer met zo'n voertuig bezig op dit forum,wellicht kunnen die je wat wijzer maken...
Nieuw kosten ze tussen de 500-600 dollar, zijn ze dan gebruikt zo weinig waard ?
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Ford rules welkom! en succes met je project....dikke bak
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Je moet niet alles geloven wat ze zeggenlovelance wrote:
Er is me verteld dat er een Detroit Locker op zit en als ik een bochtje draai dan slipt mn binnenachterwiel.
Nieuw kosten ze tussen de 500-600 dollar, zijn ze dan gebruikt zo weinig waard ?
ok 35 euro dan,omdat jij 't bent...
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
informatief stukje over verschillende diffs/lockers...
ik heb bijv een powertraxx no-slip
http://www.moab.nl/tech/locker/locker.htm
ik heb bijv een powertraxx no-slip
http://www.moab.nl/tech/locker/locker.htm
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Pirana wrote: Je moet niet alles geloven wat ze zeggen
ok 35 euro dan,omdat jij 't bent...
Ik denk er nog even over na.. ..
Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project
Super! Ben alweer wat wijzer.Martin71RS wrote:informatief stukje over verschillende diffs/lockers...
ik heb bijv een powertraxx no-slip
http://www.moab.nl/tech/locker/locker.htm
Thnx