Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Hi!
Image
Mijn naam is Stephany, ben 22 jaar oud en woon sinds n paar maandjes in Callantsoog. Van kleins af aan al gek op auto's, mijn vader heeft vroeger auto's en motoren vanuit amerika geimporteerd. Ik was toen jammer genoeg erg klein en het enigste wat ik mij nog kan herinneren zijn de enorme Honda GoldWings en een auto met vleugeldeuren.. :?

Ik roep al jaren dat mijn eerste auto een oude Amerikaan wordt. Ik heb een hele tijd gespaard voor een Dodge W200.. Toen ik op internet een matzwarte Ford Ranchero '73 met deuken tegenkwam was ik verkocht. Een 4,1 liter 6lijn blok. Ik was zo trots, had enorme plannen :D maar oudjaarsdag begaf mijn blok het.
Image
Ander blok gekocht en iemand gevonden die mij wou helpen om deze in te bouwen. Toen kwam ik een advertentie tegen van een Ford Ranchero met een 460 cui. V8 blok..

Poeh..

V8 is natuurlijk altijd mijn droom geweest en ook al was mijn matzwarte Ranchero m'n eerste grote liefde.. Zo'n V8 kon ik niet laten staan. Al snel stond de V8 achter het hek bij mij op het werk. Hij heeft nog geen kenteken, is namelijk vorig jaar februari geimporteerd. Ik zie straks wel hoe dit zal gaan bij het RDW.. ..

Dus hierbij presenteer ik met trots ( :P ) mijn Ford Ranchero 500 uit 1975:
Image
Ford Ranchero 500
1975
460 cui.
Image
Image

Dit was maart dit jaar. Auto heeft een tijd daar buiten gestaan, omdat ik geen garage had waar hij inpaste. Dus ik kon er nog niet veel aandoen. Mocht niet echt sleutelen daar op het terrein. Dus het was vooral met jeukende handjes elke dag even langslopen (samen met m'n werkgever, welke ook helemaal gek op Amerikanen is). Ondertussen wat kleine onderdelen onder de kap opgeknapt, eigenlijk de dingen waar je mee eindig, maargoed :D
Voor:
Image
Na:
Image
Image
Voor:
Image
Na:
Image
Voor:
Image
Na:
Image

Juli dit jaar zijn we verhuisd naar Callantsoog, hier heb ik eindelijk plek om de Ranchero binnen te zetten en m op te knappen waar nodig.
Het heeft nog een tijd geduurd voordat de spullen / meubels de garage uit waren. Want sinds dit weekend staat hij binnen! Eindelijk!
Image

Mijn handen jeuken, maar ik wil niet als een kip zonder kop beginnen en me dus eerst wat meer inlezen. Ik heb de 6delige werkplaatshandboeken en gisteren bij n kringloop 4 oude autotechniek boeken op de kop kunnen tikken. Waar ik gisteren al zo'n 2 uur voor het slapen gaan in gebladerd heb. Erg interessant en leerzaam.

Voordat ik vorig jaar de matzwarte kocht had ik helemaal geen verstand van autotechniek, ik wist wat ik mooi vond, maar verder.. Misschien niet het meest verstandige om dan een oude auto te kopen, maar ik leer snel en wil t ook leren..
Tot nu toe heb ik alles zelf kunnen doen (soms met hulp). Ik vind het erg leuk!

Ik hoop in dit topic genoeg advies te kunnen krijgen als ik t even niet meer weet. Ik zal proberen zo veel mogelijk te updaten. Al zal t in het begin nog niet zo hard gaan, omdat ik eerst nog eens moet kijken wat ik precies nu allemaal moet doen of laten doen.

Mijn eerste vraag is: Ik heb een Detroit Locker achteras. Misschien niet erg handig. Heeft iemand van jullie ervaring met een vaste achteras? Zo ja? Zal ik m laten zitten of op zoek gaan naar een andere omdat er niet mee te rijden is? Ik weet t namelijk nog niet zo.. Heb er omdat ie geen kenteken heeft ook nog niet echt veel mee kunnen rijden.

Oh.. en nog een filmpje die ik ook nog even wilt laten zien!


Bye for now!
Greetz
Stephany
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Kustom »

Welkom hier!
Dikke Ride...Nu gaat iedereen vragen hoe je eruit ziet en of je nog vrijgezel bent..
count my words! :lol:
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Martin71RS »

Hoi en welkom!

hoe zie je eruit en ben je nog vrijgezel???? :D

Succes met je Ranchero.... ik weet niet of jouw as altijd 100% gesperd is want dat is geen rijden.
Ik heb zelf een as die unlocked in een bocht en 100% lockt als ik gas geef in een bocht(dus niet bij rustig door een bocht cruizen) en dat is een beetje oppassen met bochten/gladheid.

Martin
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Whehe..

Nou vooruit..
Image
Alstu en sorry, ik heb eeuwige trouw beloofd aan mijn auto, hehe :P

Mijn achteras is dus 100% locked.. Hmm dan ga ik toch maar eens verder kijken denk ik naar een andere achteras. Want ik vond het die kleine stukjes dat ik gereden heb ook niks.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Funk »

Cool 8)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by BigBlockMopar »

lovelance wrote:Alstu en sorry, ik heb eeuwige trouw beloofd aan mijn auto, hehe :P
Maar bij een Ford moet je nog altijd maar afwachten of dat ook wederzijds is natuurlijk... :P :D
Veel plezier met je project!
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

BigBlockMopar wrote: Maar bij een Ford moet je nog altijd maar afwachten of dat ook wederzijds is natuurlijk... :P :D
Veel plezier met je project!
Haha.. Knew it! :D

Thnx!
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by rene74monte »

welkom hier , mooie wagen , ze hebben een mooie lijn vind ik , ford is niet zo mijn ding , maar deze zijn mooi.
succes er mee , en laat wel weten hoe het verder gaat
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Pirana »

Hallo stephany,als je een detroit locker hebt en er vanaf wilt dan geef ik wel 25 euro voor dat vervelende tikkende ding...

Al denk ik eerder dat je gewoon een sper hebt... :!:

Succes met je hooiwagen,er zijn er nog meer met zo'n voertuig bezig op dit forum,wellicht kunnen die je wat wijzer maken...
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Pirana wrote:Hallo stephany,als je een detroit locker hebt en er vanaf wilt dan geef ik wel 25 euro voor dat vervelende tikkende ding...

Al denk ik eerder dat je gewoon een sper hebt... :!:

Succes met je hooiwagen,er zijn er nog meer met zo'n voertuig bezig op dit forum,wellicht kunnen die je wat wijzer maken...
Er is me verteld dat er een Detroit Locker op zit en als ik een bochtje draai dan slipt mn binnenachterwiel.

Nieuw kosten ze tussen de 500-600 dollar, zijn ze dan gebruikt zo weinig waard :P ?
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by retro »

Ford rules :D welkom! en succes met je project....dikke bak :thumbsup:
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Pirana »

lovelance wrote:
Er is me verteld dat er een Detroit Locker op zit en als ik een bochtje draai dan slipt mn binnenachterwiel.

Nieuw kosten ze tussen de 500-600 dollar, zijn ze dan gebruikt zo weinig waard :P ?
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen :lol:

ok 35 euro dan,omdat jij 't bent...
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by Martin71RS »

informatief stukje over verschillende diffs/lockers...

ik heb bijv een powertraxx no-slip

http://www.moab.nl/tech/locker/locker.htm
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Pirana wrote: Je moet niet alles geloven wat ze zeggen :lol:

ok 35 euro dan,omdat jij 't bent...
:lol:
:o Ik denk er nog even over na.. ..
:P
lovelance
Posts: 19
Joined: Wed Oct 10, 2007 12:16 pm

Re: Steph haar -Ford Ranchero 500 1975- project

Post by lovelance »

Martin71RS wrote:informatief stukje over verschillende diffs/lockers...

ik heb bijv een powertraxx no-slip

http://www.moab.nl/tech/locker/locker.htm
Super! Ben alweer wat wijzer.
Thnx
Post Reply