30/31 ford coupe project tot hotrod juni 2013

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
lillypad hotrods
Posts: 150
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:26 pm

30/31 ford coupe project tot hotrod juni 2013

Post by lillypad hotrods »

we bouwen weer verder

in 2003 na 10000 klm te hebben gereden op onze eigen motoren o.a op visite bij harley davidson in wilwaukee usa waar wij met harley zijn 100 jarig feesje hebben gevierd zaten we op de hotel kamer in houston texas met z n bijden ( de rest van de hele groep was al naar huis ) te wachten op de dag dat we de motor weer in de container konden pakken voor verscheping naar nederland ons een beetje te vervelen
de lokale auto trader boekjes werden weer gekocht om de tijd wat om te krijgen
al zoekende kwamen we een A ford coupe tegen welke gerestaureerd kon worden of stond er bij voor hotrod
daar we nog een exstra container hadden naast die waar de motoren in moesten en daarin nog ruimte over was konden we ons niet inhouden om de coupe nog te kopen en deze dus mee te nemen naar huis

Image

het coupetje was vrijwel compleet met wat nieuwe onderdelen etc en wat slechte plekken op the usual pleaces
nu door een computer crach zijn de fotos verloren gegaan van het moment van aanschaf
maar hier een foto om je een idee te geven
het coupetje staat hier op het chassis wat nu mijn roadster is geworden ( zie verslag van de bouw roadster hier amerikaanse auto pagina )





er word op dit moment al druk aan gewerkt om deze tot een traditionele hotrod te bouwen full fender met een flathead v8 natuurlijk
ik zal binnenkort eens fotos maken om jullie op de hoogte te brengen

ook ben ik nog aan het bouwen
# aan een real steel 1932 roadster met een 302 v8
# en binnen kort word er begonnen aan een 1932 roadster met flathead V8 old style
Last edited by lillypad hotrods on Sun Jun 09, 2013 4:45 pm, edited 1 time in total.
lillypad hotrods
Posts: 150
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:26 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by lillypad hotrods »

zoals gezegt er word al een tijdje aan gewerkt

bij aankoop zag de body er nog goed uit maar op de bekende plekken was deze toch zo slecht dat vervanging het beste bleek
de patch panels zijn op de bekende plekken ingelast
ook zijn er twee fenderwells ingelast , hier waren al div spadborden gemonteerd zodat alle gaten uitgelubberd waren en het body frame was ook niet 100 % hier achter , kon ik daar gelijk ook mooi bij te werken

het schoonmoeders deksel is omgebouwd naar een gewoon kofferbak deksel , nieuwe achterkant gemonteerd , nieuwe vloerdelen en schanieren gemonteerd

om toch een beetje het "oma duck " model er af te krijgen heb ik gekozen voor een topchop van 3 inch , ook niet te laag want ik wil niet constant met mijn kruin tegen het dak zitten
en natuurlijk ook het voorruit en de deuren gechopt
zonneklepje even aangepakt en mooi gaten in gemaakt zodat ik in de toekomst het stoplicht beter kan zien
Image
Image
Image

de tank was niet goed meer dat deze is voor een groot gedeelte verwijderd , maar op een manier dat het oude dash behouden kon worden , tank dop welke boven op gemonteerd zat is verwijderd het is nu een mooi smooth cowl ( hierover later meer )

en dan nog dat grote gat in het dak ???

na veel passen en meten ben ik uitgekomen op een dakje van een renault exspres bestelauto
het vloekt een beetje maar staat wel mooi
Image
mooi put werk heeft drie dagen gekost maar het zit er redelijk strak op
de kunst is het in de juiste bocht ( crown ) te krijgen,leermeester " hotrod "is mij voor gegaan , en het is mijn goed afgegaan
om het er op te lassen is wel geduldig werk
Image
ook heb ik de originele spatjes weer gebruikt deze stonden in de goed bocht en waarom dan niet gebruikten
ook nog een paar zijkantjes in de body gemaakt waar ook de spantjes weer aan vast gemaakt zijn
Image

momenteel word er gewerkt aan de vloerdelen in de body en het dashbord met behuizing voor de nodige schakelaars
lillypad hotrods
Posts: 150
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:26 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by lillypad hotrods »

Image
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by takel »

Mooi model! Geniet hiervan.

Maar wat is het nut ervan om gaten in een zonneklep te maken? :?:
barry0164
Posts: 43
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:53 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by barry0164 »

Om t stoplicht te zien in zo'n laag rodje! (Je zit met je hoofd bijna tegen t dak)
Of bij meetings om je bierglazen (halfvol max) in te zetten :D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by Ranch73 »

takel wrote:Maar wat is het nut ervan om gaten in een zonneklep te maken? :?:
Functionaliteit en looks combineren.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by takel »

Ranch73 wrote: Functionaliteit en looks combineren.
Functioneerd slecht en looks slechter.. Als ik zo goed kon lassen, laste ik meteen die gaten dicht!

Verder een droomwagen :)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by Ranch73 »

Smaken verschillen, gelukkig maar ,ziet er helemaal top uit !! dak vind ik overigens geslaagd.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by RickyV8 »

Dik!
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by camaro67 »

SUPER !!! :thumbs:

Gr.Joop
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by graad »

whouwww...mooi project,en die gaten in de zonneklep..ik vind t gewaagd,en GESLAAGD,supermooi 8)
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by underground »

takel wrote:
Functioneerd slecht en looks slechter.. Als ik zo goed kon lassen, laste ik meteen die gaten dicht!

Verder een droomwagen :)

Misschien moet je je wat meer verdiepen in hotrodjes i.p.v. "22-Overbetaalde-KorteBroek/LangeKousen-Homo's-Op-Een-Grasveldje"-spel ??
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by takel »

Ow dus als ik me er verder in gaat verdiepen ga ik wel genieten van gaten in zonnekleppen..

Ga jij nu ook gaatjes maken in de zonneklep van jouw rod?? Anders is het natuurlijk geen echte rod...


Als ik een gaatje heb zal ik me erin gaan verdiepen :thumbs:
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by Ranch73 »

En nu weer over/met dit mooie project verder,onderling PM mag ook. ;)
MadRat
Posts: 1596
Joined: Mon Apr 19, 2004 4:01 pm

Re: 30/31 ford coupe project tot hotrod AUGUSTUS 2008

Post by MadRat »

Periode correcte "flared holes" style in plaatwerk zijn afgekeken van de luchtvaart industrie uit de jaren '40-'60, deze gaten in vleugel en chassis delen werden gemaakt voor gewichtsbesparing en door het omfelsen van de rand (flaring) zorgde men er tevens voor dat het plaatwerk sterker en minder buigbaar werd.

Deze "flared holes" in je sun visor hebben enkel en alleen het doel om meer (o.a. stoplichten) te kunnen zien.
Post Reply