Ouwe chevy
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
@ Old Iron
Het is niet de bedoeling om reclame te maken maar, op deze site staat wat Owatrol is en doet.
http://www.owachem.nl/owatrol/?Olie_010201
Als je een liter menie hebt, dan een kwartliter owatrol er door gooien. ( niet meer anders slechte hechting )
De menie die ik gebruikt heb is ijzer-menie van Flexa.
Het duurt wel een week of twee voor je er een terpentine gedragen product over kan spuiten ( let op geen thinner basis, kan echt niet, wordt een zooitje ! )
Gr, Jo
Het is niet de bedoeling om reclame te maken maar, op deze site staat wat Owatrol is en doet.
http://www.owachem.nl/owatrol/?Olie_010201
Als je een liter menie hebt, dan een kwartliter owatrol er door gooien. ( niet meer anders slechte hechting )
De menie die ik gebruikt heb is ijzer-menie van Flexa.
Het duurt wel een week of twee voor je er een terpentine gedragen product over kan spuiten ( let op geen thinner basis, kan echt niet, wordt een zooitje ! )
Gr, Jo
-
- Posts: 4
- Joined: Wed Sep 22, 2010 11:11 am
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
hey joco
mooie belair
ik ben ook aan een 4 deurs belair bezig.(zit een 283 in met cast iron powerglide)
Welke motor en transmissie heb jij?
ik heb in een vorig post gezien dat je vroeg waar je bepaalde onderdelen kunt kopen van de 57
http://www.rockauto.com
bij google( eckler's chevy) intypen
http://www.danshuk.com (iemand die ik ken heeft hier 57 bumpers gekocht en zien er goed uit)
Het leuke aan deze wagens is dat je alles kunt kopen tot kleine boutjes en moertjes.
Dit project blijf ik zeker volgen.
Die baby blauw kleur dat je tegen gekomen bent? ,in deze kleur ga ik mijne belair spuiten.
nog veel plezier met je belair
groeten Christof
mooie belair
ik ben ook aan een 4 deurs belair bezig.(zit een 283 in met cast iron powerglide)
Welke motor en transmissie heb jij?
ik heb in een vorig post gezien dat je vroeg waar je bepaalde onderdelen kunt kopen van de 57
http://www.rockauto.com
bij google( eckler's chevy) intypen
http://www.danshuk.com (iemand die ik ken heeft hier 57 bumpers gekocht en zien er goed uit)
Het leuke aan deze wagens is dat je alles kunt kopen tot kleine boutjes en moertjes.
Dit project blijf ik zeker volgen.
Die baby blauw kleur dat je tegen gekomen bent? ,in deze kleur ga ik mijne belair spuiten.
nog veel plezier met je belair
groeten Christof
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Twee achter deuren kaal gemaakt.
Motorkap van alle lak ontdaan.
Nu nog een warm hok opzoeken, om de delen in de epoxie te zetten
Gr, Jo
Motorkap van alle lak ontdaan.
Nu nog een warm hok opzoeken, om de delen in de epoxie te zetten
Gr, Jo
Last edited by joco on Sun Jan 30, 2011 1:24 pm, edited 1 time in total.
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Mooi project.
Nieuwsgierige vraag.
Waarom schuur je alles, stralen kan toch ook en lijkt me veel makkelijker.
En echt duur is het niet.
Nieuwsgierige vraag.
Waarom schuur je alles, stralen kan toch ook en lijkt me veel makkelijker.
En echt duur is het niet.
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Goede vraag Nick, als je grote vlakken laat stralen moet je dit bij een expert laten doen, omdat er met stralen heel veel warmte in het plaatwerk komt en dan gaat het krom trekken, dus doe ik het met afbeit en een roterende schuurmachine.Nick_nl wrote:Mooi project.
Nieuwsgierige vraag.
Waarom schuur je alles, stralen kan toch ook en lijkt me veel makkelijker.
En echt duur is het niet.
( er zijn reeds enkele delen gestraald en weet wat het kost )
Jo
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
He die joco,
gaat goed vooruit zeg he
(heb me motorkap ook een keer laten stralen en die was bijna een cm krom getrokken, voor een firebird kost het gelukkig niet ZO veel als voor een bel air dus ik begrijp wel waarom hij voor de veilige kant gaat. daarbij weet ik niet of het nog nagepareld word...)
goed bezig
gr
gaat goed vooruit zeg he
(heb me motorkap ook een keer laten stralen en die was bijna een cm krom getrokken, voor een firebird kost het gelukkig niet ZO veel als voor een bel air dus ik begrijp wel waarom hij voor de veilige kant gaat. daarbij weet ik niet of het nog nagepareld word...)
goed bezig
gr
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Hey Joco , zie dat je de zelfde achter deuren als mij hebt . Kan je de Hinge plaat in je achterdeur , ( het is echt een plaatje van niks , met drie x schroefdraad erin )er mischien uit halen en deze ergens na laten maken , wordt uiterraard vergoed in euros
Het is er zo uit te halen volgens mijn , want bij mij is ie kwijtgeraakt .
Groet, Ronnie
Het is er zo uit te halen volgens mijn , want bij mij is ie kwijtgeraakt .
Groet, Ronnie
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
@ jelron : Plaatje is vlak en circa 60 x 100 mm en 10 mm dik, het gaten patroon kun je overnemen v/d Hinge, maat schroefdraad weet ik niet zeker, ik denk 5/16" UNF, boorgat 7 mm.
Bij mijn auto heb ik ze laten zitten, omdat ik ze zonder geweld niet los krijg. (verzonken k..t kruiskoppen )
Jo
Bij mijn auto heb ik ze laten zitten, omdat ik ze zonder geweld niet los krijg. (verzonken k..t kruiskoppen )
Jo
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Als ik die motorkap zo zie zou het geen kwaad kunnen om zulke delen even licht te laten aanstralen zodat ze wel echt roestvrij zijn. Je deuren, kappen en schermen hebben geen binnenframes die gekit zitten zoals bij latere autos dus een fatsoenlijk straalbedrijf zal daar niks aan verpesten.
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Ik heb inderdaad delen van deuren en schermen eerst laten stralen, maar de motorkap vind ik te link.
Inmiddels al weer een dag verder en heb deuren en motorkap gescheurd met korrel 80 en behandeld zodat er een een zink-phosphaat coating achter op het plaatwerk, voor dat de epoxie er op gaat, ligt opschuren en ontvetten.
Jo
Inmiddels al weer een dag verder en heb deuren en motorkap gescheurd met korrel 80 en behandeld zodat er een een zink-phosphaat coating achter op het plaatwerk, voor dat de epoxie er op gaat, ligt opschuren en ontvetten.
Jo
Last edited by joco on Sun Jan 30, 2011 1:22 pm, edited 2 times in total.
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Schijremmen laten komen uit USA, mooi setje van cpp
Op naar de volgende klus, valt nog niet mee zo'n ouwe yank weer netjes te krijgen
Gr, Jo
Op naar de volgende klus, valt nog niet mee zo'n ouwe yank weer netjes te krijgen
Gr, Jo
Last edited by joco on Fri Oct 21, 2011 4:34 pm, edited 3 times in total.
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Joco je bent van de straat , en uit de kroeg . En staks rijd je na nog vele uren in je eigenhandig gerestaureerde Bel Air .
En als ie straks over de weg glijd , ben je alles weer vergeten . En Begin je gewoon een nieuw project
Groet, Ronnie
En als ie straks over de weg glijd , ben je alles weer vergeten . En Begin je gewoon een nieuw project
Groet, Ronnie
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
Hallo,
Dashbord een kleurtje gegeven
Gr, Jo
Dashbord een kleurtje gegeven
Gr, Jo
Last edited by joco on Mon May 28, 2012 4:32 pm, edited 2 times in total.
Re: Bel air 1957 / 4 door / V8
2,5 " RVS uitlaten zitten er onder, was een flinke klus.
Later, Jo
Later, Jo