Ouwe chevy

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by lowrida »

Is die harige hand op foto 3 ook van je vriendin??? :eek:



:D
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by Caddy_v8 »

Vriendin? Denk dat het z'n dochter is. Toch? Lijkt me vrij jong anders...
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by joco »

De harige hand van mijn vriendin :D :D :D :D :D :D :D
Last edited by joco on Tue Apr 20, 2010 10:34 pm, edited 1 time in total.
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by jelron »

Goed bezig Jo , kost veel tijd e.d . Maar straks staat er ook iets waar je trots op kan zijn , en lekker in kan cruisen .

Groet , Ronnie
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by joco »

Hierbij weer een update.
Inmiddels voorschermen laten stralen, strak gezet en in de epoxie gespoten
Image
Image
Image
Deuren na las werk laten stralen, strak gezet en in de epoxie gespoten
Image
Image
Image
Image
Koeling opgetuigd
Image
Begonnen met nieuwe remleidingen ( achter klaar, voor moet nog )
Image
Nieuwe touwtjes, in diverse kleuren :D
Image

Jo
Last edited by joco on Sat Sep 04, 2010 8:18 pm, edited 2 times in total.
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by akaQ »

Goed bezig :)
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by joco »

Vandaag blok laten lopen, met two barel carb :D

Blok afgevuld met 3 liter 10W40 en 1 liter ATF, mix om blok schoon te krijgen, heeft een half uur gelopen, daarna filter en olie eruit gehaald.

Heb stationair ongeveer 18 PSI olie druk, als ik gas geef, komt er ongeveer 5 PSI bij, is dat voldoende ?



Image

Image

Image

Gr, Jo
jelron
Posts: 216
Joined: Sat Mar 22, 2008 5:02 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by jelron »

He Joco , je schiet al aardig op zie ik . Je bent in iedergeval verder dan mij . Doe je de bedrading zelf ? En maak je ook een nieuwe zekeringen kast etc , of gebruik je de oude ?
In ieder geval je pakt het goed aan , eerst alles stralen en dan verdere bewerking etc .Zoals gezegd lekker zo door blijven gaan .

Groet , Ronnie
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by joco »

@ Ronnie
Zekeringkast is een nieuwe ( oud bakkeliet model, wordt nog steeds verkocht in tractor onderdelen shops )
Image
Die heb ik gemonteerd op een pertinax onderplaat, wordt gemonteerd aan bestuurders kant waar oude zat, twee moertjes los en ik pak hem er zo uit, draden wat langer gehouden, zodat ik plaat op de bodem van de auto kan leggen, is gemakkelijker, ook de relais en knipperlicht automaat zitten op zo'n plaat, deze komt onder dashbord, achter handschoenen kastje.
Bedrading doe ik ook, voorlopig alleen het nodige voor de keuring, daarna komt er de rest bij, zoals binnenverlichting, radio, enz.
Ik schakel alles via relais, er gaat dus bijna geen stroom door de originele schakelaars.

Gr, Jo
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by joco »

Vandaag blok afgevuld met 10W40 minerale olie, en nieuw filtertje op geschroefd, de olie druk is nu op bedrijf temp, stationair 26 PSI en met een beetje gas erop circa 33 PSI :D

De spoelolie was pikzwart na een half uur draaien, de mix met ATF olie heeft zijn werk gedaan denk ik.

Zo nu weer verder met de deuren, moest even iets anders doen, wordt gek van dat schuren.

Gr, Jo
riffraffmercury
Posts: 1116
Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by riffraffmercury »

joco wrote:Vandaag blok afgevuld met 10W40 minerale olie, en nieuw filtertje op geschroefd, de olie druk is nu op bedrijf temp, stationair 26 PSI en met een beetje gas erop circa 33 PSI :D

De spoelolie was pikzwart na een half uur draaien, de mix met ATF olie heeft zijn werk gedaan denk ik.

Gr, Jo
Je hebt er mooi werk van .. :thumbs:
vraag: Is dat met ATF de manier om je blok van binnen schoon te krijgen ? Wat maakt die ATF dan los ?
Risico's aan verbonden ?

groeten,
Hans
oscar
Posts: 985
Joined: Sun Aug 29, 2004 1:37 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by oscar »

[quote]

Je hebt er mooi werk van .. :thumbs:
vraag: Is dat met ATF de manier om je blok van binnen schoon te krijgen ? Wat maakt die ATF dan los ?
Risico's aan verbonden ?

groeten,
Hans[quote]


Gebruik ff de zoek functie en kijk eens onder engine flush.....

Lees en trek je conclussie :!:

OK on topic weer !!!
riffraffmercury
Posts: 1116
Joined: Mon Jul 21, 2008 7:32 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by riffraffmercury »

Ok.. :oops: sorry voor de off topic :?
Birdje
Posts: 335
Joined: Sun Apr 06, 2008 8:52 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by Birdje »

zoals verwacht is de oliedruk weer stuk beter he... ;)

:thumbs:

Gr
Old iron
Posts: 45
Joined: Sun Aug 29, 2010 9:34 pm

Re: Bel air 1957 / 4 door / V8

Post by Old iron »

Mooi project. Je pakt het goed aan, dat is restaureren!

Vraagje: je schrijft een stukkie terug: bodem in Owatrol/menie gespoten. Wat is dat precies voor spul / hoe heet het exact? En heb je dat met een compressor erop gespoten of met spuitbusjes?
Lijkt aardig op de originele kleur op de bodem van tri-fives. Heb daar al eens meer foto's van gezien en toen meteen besloten dat mijn 55-er er ook zo uit moet gaan zien van onderen. Erg ''cleane'' look.
Post Reply