chevrolet camaro iroc-z 1988

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Iroc-dennis
Posts: 436
Joined: Tue Jul 15, 2008 5:55 pm

chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by Iroc-dennis »

hallo , ik ben Dennis 23 jaar woonachtig in het gelderse Velp en gek op amerikanen!

ik kocht deze camaro ongeveer 1,5 jaar geleden bij autobedrijf de groot!
(ik weet dat daar de meningen over verdeeld zijn,maar mij zijn ze de afspraken goed nagekomen)
maar goed,de camaro werd mij verkocht als 5.0 v8 tpi handgeschakeld!
na een bijna jaar ermee rond gereden te hebben wilde ik het eens onder de kap netjes hebben.
dus ik druk aan de gang met van alles te demonteren enz enz!
wilde uiteindelijk ook een andere nokkenas erin hebben die ook maar besteld!
uiteindelijk na wat foto`s plaatsen op diverse forums werd ik erop gewezen dat ik alu koppen had!dat wist ik natuurlijk wel en dacht dat het origineel was bij dit type auto!
maar na een beetje research op diverse site`s bleek al snel dat ik de alu koppen van een corvette erop had zitten die afkomstig waren van een 5,7 l !!!
ik begon al te glimlachen en ging verder op onderzoek!
ik zo goed als ik kon achter op het blok gekeken naar de bekende motor nr`s
en ja hoor het stond er dus echt 5,7 LG en een heel motor nr die ik nagezocht heb op mortec.com
het was of een kinderdroom uitkwam!

maar goed toen verder met een leuke motor in mijn camaro!
de boel netjes schoon gemaakt onvet zover kon en wat leuke parts gemonteerd om het voor het oog goed te doen!

alles was naar wens op dat moment,tot de auto gestart werd en de motor zich vreemd gedroeg!alles gechekt maar was oke!tja de nokkenas die we gemonteerd hebben kon het enige zijn die het mechanish probleem veroorzaakte!

hier een tijdje mee rondgereden en besloten een custom chip te laten maken in amerika en hier heen te laten komen!
deze geplaatst en liep al wat anders!ben een paar x wezen testrijden en steeds hoorde in het pingelen in het blok!
oei das niet best dacht ik al!de onsteking wat verdraait en maar eens wat euro 98 erin gedaan!
stukken beter,zo had hij nog nooit gelopen!
maar het starten deed hij wat langer over vanwege die verdraaide ontsteking!
ik dacht ik zet hem 1 tikje terug,en dat was de boosdoener!
weer een pingel met het testrijden en de motor liep niet meer goed!

alles ff gechekt,en ja hoor op 2 cilinders geen compressie meer!
op alle 14 bar behalve 2 andere hadden 2 en 4 bar!
nog wat testjes gedaan of het idd de zuigers waren maar helaas!!

dus de motor moest er nu helemaal uit!
toen dacht ik tja als die er nu toch uit moet waarom doe ik niet alles vernieuwen schoonmaken of restaureren!!

oke nu genoeg gelul tijd voor wat foto`s


zo was het voor dat ik begon toen ik hem bijna 1 jaar had!
Image


hier al het gedomteerde spul dat gepolijst moest worden!
Image

hier het manifold al schoongemaakt maar nog niet af!
Image

dit lijkt er al meer op!
Image

hier ook al wat opgeleukt spul
Image

ook dit is terug van het polijsten!super he
Image

Image

hier de boel gemonteerd!en af voor zover ik het vond!
Image

Image

Image


tja en vanaf hier begint fase 2!de motorschade en de restauratie!! enjoy

Image

hier zie je dat het ook wel tijd werd voor een opfrisbeurt!
Image

Image

Image

dit is allemaal nieuw besteld!nieuwe stuurstangen,kogels
Image

bak demonteren
Image

Image

Image

Image

zo de motor kan er nu uit!
Image

Image

zo hier kan je de rotzooi wel zien wat er na 20 jaar regen vuil en wat dan ook achterblijft!
Image

Image

Image

motor op een steun gehangen!
Image

Image

hier is alles onvet,klaar om geschuurd te worden en naar de spuiter!
Image

zo hier alweer terug van de spuiter snel he!
Image

Image

Image

Image

past maar net op de ambulance
Image

Image

zo terug in de garge kan het onderstel eronderuit!
Image

Image

hier ligt het al klaar voor de poedercoater! nog wel even alle rubbere bussen eruit halen en fusee`s demonteren!(stuurstangen horen er niet bij)
Image

wielkastjes opnieuw aangepakt!
Image

en dit is alweer de laatste foto voor nu!
Image


als het goed is krijg ik vandaag telefoon van de poeder coater dat mijn spullenklaar zijn!
dus dan snel ophalen en gedeelte weer monteren!

ik hou het hier wel op de hoogte!

gr dennis
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by sjak_brak »

Welkom! Succes met de klus!
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by retro »

ik zeg dat je goed bezig bent....... :thumbsup: welkom !
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by Gerwin »

netjes hoor, dat ziet er friss uit!
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by silentchaos »

Netjes hoor :thumbsup:
Have fun hier en succes met het opknappen van wat ik toch wel een geinig model vind (ondanks dat ik weinig heb met de jaren 80 is alle opzichten (auto's, muziek etc.) :D).
Worship79
Posts: 545
Joined: Sat Sep 30, 2006 1:01 am

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by Worship79 »

Succes met je project! Ben je er al achter waardoor je geen compressie had op die twee cilinders? Zuigerveren ofzo?
Iroc-dennis
Posts: 436
Joined: Tue Jul 15, 2008 5:55 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by Iroc-dennis »

zo vandaag eens even het motorblok los gehaald en de schade eens bekeken!
de zuigers zijn dus idd stuk!
tussen de 1e en 2e zuigerveren is de boel afgebroken!
ook een paar zuigerveren zijn stuk!

nu op aanraden van een bekende van hier laat ik mijn blok honen/boren naar 0.30 overmaat!
koop ik een neiuwe set speedpro forged flat top zuigers met veren!
en nieuwe lagers voor mijn krukas en drijfstangen!

krukas is gelukkig niet beschadigd!
cilinderwand eigenlijk ook niet echt beschadigd maar wel hele lichte krasjes (op en neer)
zijn zichtbaar in de wanden!wel minimaal!

maar voor een frisse goede start is dit wel nodig!

zal morgen wat foto`s plaatsen!

iemand nog tips voor mijn rebuild?

gr dennis
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by Martin71RS »

ik heb wel een tip: ga zo door, u bent op de goede weg :thumbsup:

leuk om te zien dat ook eens een 3rd gen goed wordt aangepakt!

Martin
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by roadrage david »

mijn tip = motor indraaien op de special Bradd Penn inloop olie die ik verkoopt http://www.bradpennracing.nl/ , en indraaien met de binnenste klep veren er UIT nu je een wilde knokkenas er in stopt .
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by Pavement Pounder »

Mooi bezig daar 8)
Iroc-dennis
Posts: 436
Joined: Tue Jul 15, 2008 5:55 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by Iroc-dennis »

zo hier even een bericht vanuit zuid-frankrijk!!

het is hier 35 + graden al bijna 2 weken lang!
weinig amerikaanse auto`s hier (1 chevy pickup hier op de camping)
heb wel een frans-amerikaans auto boek kunnen bemachtigen om eens te kijken hoe ze het er hier vanaf brengen!

gelukkig gaan we aanstaande maandag al weer op de terug weg naar huis!
daar heb ik erg zin in want heb bericht gekregen dat er al een aantal pakketjes zijn aangekomen thuis met mijn nieuwe onderdelen!

dus na mijn vakantie gaat het project weer verder met volle zin!!

gr uit frankrijk (serignan) dennis
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by rockatansky »

Goed bezig!!! Wordt weer een nette Poncho!! :thumbsup:
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by Gerwin »

Poncho?
is toch een Camaro? :?
Nieuwe Fotoooooooo's!!!
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by smokey »

rockatansky wrote:Goed bezig!!! Wordt weer een nette Poncho!! :thumbsup:
David geeft ook wel eens tips aan mensen die een ander merk rijden dan Pontgehakt. :!:

:P
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: chevrolet camaro iroc-z 1988

Post by rockatansky »

Goed bezig!!! Wordt weer een nette Poncho!!


Uhhhh......ik moet niet meer zoveel biertjes drinken denk ik :oops:

Hoe kom ik nou weer bij Poncho....Sorry!!
Het wordt een nette camaro bedoel ik uiteraard!! :D


Ben zoveel met mn eigen Poncho bezig dat ik nergens anders meer aan kan denken.
Post Reply