Restauratie 1980 Chevrolet Camaro
Posted: Fri Jun 27, 2008 5:05 pm
Hallo,
Ik ben Maarten en kom uit Limburg.
Ben bezig met een body off restauratie van mijn Chevrolet Camaro uit 1980
Heb hem vorig jaar april gekocht en ben er mee aan de slag gegaan. Heb tot nu toe alles zelf gedaan!!
Hij heeft een een hele tijd op het werk buiten gestaan. Ik had nog geen onderdak gevonden
Ben toen maar alvast begonnen met een beetje demontage:
Het motorblok eruit
Het front gedemonteerd:
Toen ik eenmaal onderdak had gevonden kon ik pas echt vooruit met het strippen van de auto
Hij was gelukkig niet rot
Maar een paar kleine stukjes hadden wel aandacht nodig
Zo alle stukken behandeld en in de primer gezet
Volledig gedemonteerd:
Toen begonnen met alle losse onderdelen van binnen te zandstralen en in de primer gezet:
Daarna onderkant auto gezandsraald en laten scoperen (zinklaag erover)
Voor bij de voorruit was een stuk rot, dus het voorste gedeelte eruit geslepen ook mee laten stralen, geprimerd en zwart gespoten en toen er weer in gelast
OOk de onderkant zwart gespoten:
Daarna alles strak gemaakt en in de filler gespoten en binnenkant meteen in kleur:
De deuren waren echt slecht Er zat heeeeeeel veel en dik de plamuur op, dus de deur open gesneden en nieuw onderstuk in gezet
Een deur was ook rot onder en heb daar ook maar alles nieuw in gezet:
Daarna alle delen inclusief de auto nog een keer in de filler gezet:
En toen eindelijk de kleur, een rood metallic een heel fijne glitter erin
Daarna met water nog een keer geschuurd en toen nog een keer blanke lak erover (ivm de glitter)
En toen weer terug naar de plaats voor het bouwen
De delen van de onderkant onder handen genomen, gestraald en gescopeerd:
Alle losse delen hetzelfde behandeld
Achteras heeft een gedeelte dezelfde kleur en krijg een chroom deksel
Alle bouten en moeren laten ontroesten en verzinken:
En toen kon het bouwen beginnen:
Nieuwe fuseekogels gemonteerd en bij de ophanging alles vervangen door polyurethane bussen
Daarn kon weer op 4 wielen staan
Het stuurgedeelte schoongemaakt en gemonteerd:
Verder nog onderdelen schongemaakt en gemonteerd, ook de kabelboom ligt er al een gedeelte in
motorsteunen opgefrist
Inmiddels hangen de deuren er ook in, heb de spatborden ook ff (met een paar schroeven) gemonteerd. Toch een beetje nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Dit moet dadelijk toch weer weg voor de motor.
Zo ver ben ik nu zo'n beetje
Dit was een samenvatting van wat ik het afgelopen 1,5 jaar heb gedaan. Als het goed is komt volgende week een nieuwe 5,7L v8 motor binnen en die krijgt een rood kleurtje en die komt er dan in te hangen.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik ben Maarten en kom uit Limburg.
Ben bezig met een body off restauratie van mijn Chevrolet Camaro uit 1980
Heb hem vorig jaar april gekocht en ben er mee aan de slag gegaan. Heb tot nu toe alles zelf gedaan!!
Hij heeft een een hele tijd op het werk buiten gestaan. Ik had nog geen onderdak gevonden
Ben toen maar alvast begonnen met een beetje demontage:
Het motorblok eruit
Het front gedemonteerd:
Toen ik eenmaal onderdak had gevonden kon ik pas echt vooruit met het strippen van de auto
Hij was gelukkig niet rot
Maar een paar kleine stukjes hadden wel aandacht nodig
Zo alle stukken behandeld en in de primer gezet
Volledig gedemonteerd:
Toen begonnen met alle losse onderdelen van binnen te zandstralen en in de primer gezet:
Daarna onderkant auto gezandsraald en laten scoperen (zinklaag erover)
Voor bij de voorruit was een stuk rot, dus het voorste gedeelte eruit geslepen ook mee laten stralen, geprimerd en zwart gespoten en toen er weer in gelast
OOk de onderkant zwart gespoten:
Daarna alles strak gemaakt en in de filler gespoten en binnenkant meteen in kleur:
De deuren waren echt slecht Er zat heeeeeeel veel en dik de plamuur op, dus de deur open gesneden en nieuw onderstuk in gezet
Een deur was ook rot onder en heb daar ook maar alles nieuw in gezet:
Daarna alle delen inclusief de auto nog een keer in de filler gezet:
En toen eindelijk de kleur, een rood metallic een heel fijne glitter erin
Daarna met water nog een keer geschuurd en toen nog een keer blanke lak erover (ivm de glitter)
En toen weer terug naar de plaats voor het bouwen
De delen van de onderkant onder handen genomen, gestraald en gescopeerd:
Alle losse delen hetzelfde behandeld
Achteras heeft een gedeelte dezelfde kleur en krijg een chroom deksel
Alle bouten en moeren laten ontroesten en verzinken:
En toen kon het bouwen beginnen:
Nieuwe fuseekogels gemonteerd en bij de ophanging alles vervangen door polyurethane bussen
Daarn kon weer op 4 wielen staan
Het stuurgedeelte schoongemaakt en gemonteerd:
Verder nog onderdelen schongemaakt en gemonteerd, ook de kabelboom ligt er al een gedeelte in
motorsteunen opgefrist
Inmiddels hangen de deuren er ook in, heb de spatborden ook ff (met een paar schroeven) gemonteerd. Toch een beetje nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Dit moet dadelijk toch weer weg voor de motor.
Zo ver ben ik nu zo'n beetje
Dit was een samenvatting van wat ik het afgelopen 1,5 jaar heb gedaan. Als het goed is komt volgende week een nieuwe 5,7L v8 motor binnen en die krijgt een rood kleurtje en die komt er dan in te hangen.
Ik hou jullie op de hoogte