Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
User avatar
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by Haakert » Wed Oct 08, 2008 10:17 pm

Dat zijn echt super apparaatjes om je uiteindes mee te vormen! Goed spul. 8)

User avatar
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten » Sun Oct 12, 2008 10:15 am

@Thenewpappa:

Het is idd Cunifer. 8)
Dat buigen is idd nog goed te doen. moet alleen nog de brandstofleidingen nog buigen maar daar heb ik ik me zo'n buigtang voor besteld. Ik heb een klein stukje met de hand geprobeerd maar das toch wel verdomd lastig. En ik had bijna geen handen meer over :lol: :lol:. Maar de dunne remleidingen was geen probleem, die waren goed te buigen.

User avatar
camaro79
Posts: 91
Joined: Mon Dec 10, 2007 5:09 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by camaro79 » Wed Oct 15, 2008 12:20 pm

hoi maarten , heb je project bekeken , het ziet er allemaal erg netjes uit !
je bent goed bezig met de camaro , mooi blok trouwens. :)

en die kleur rood past ook goed bij de auto !

ik zal ook jou topic blijven volgen .

gr daan

User avatar
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten » Wed Oct 15, 2008 11:30 pm

Vandaag mijn nieuwe buigtang opgehaald, Is toch wel makkelijker voor die dikkere (brandstof)leidingen. ;-) ;-) Hier kan ik ook die dikke 3/8" (+/- 9,5 mm) mee buigen

Image

Dus maar meteen (weer) begonnen met buigen van de leidingen :lol:
Image

Ik heb nu bijna alle brandstof leidingen en vacuum leidingen gebogen, moet er nog een paar

Image

Maar had het volgende probleem, Als je een slang op de leiding schuift heb je eigenlijk geen "grip" om hem vast te zetten. Origineel zat er een soort bolling op het uiteinde waar je de slang ook al mee vastklemde :?
Toen kwam de man bij in de winkel waar ik de leidingen gehaald heb met het volgende aanzetten:

Image

Dit ringetje moet je vastsolderen op het einde van de leiding en daar kan je je leiding overheen schuiven :idea: ;-)

Dus dat hebben we gedaan:

Leiding opgeschuurd (hechting):
Image

Daarna dat tonnetje erop geschoven:
Image

En daarna vast gesoldeerd:
Image
Image

Gr Maarten

User avatar
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten » Wed Feb 11, 2009 8:53 pm

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier foto's heb geplaatst :oops: :oops: maar heb weer en paar fotootjes en zal jullie weer ff up to date brengen. :P :P

Heb zo tussendoor nog het een en ander gedaan

De stuurbekrachtigingspomp uit elkaar gehaald schoongemaakt opgespoten, in elkaar gezet, en weer gemonteerd:

Image
Image

De remklauwen hetzelfde:

Image

Revisieset gehaald en gemonteerd:

Image
Image

Helaas moet ik het stuk dashboard in de auto overspuiten :sad: :sad:
Ik denk dat ik een of andere vloeistof er op geknoeid heb, want er zitten op een paar plaatsen allemaal witte vlekken in :cry: :cry:

Maar kon het niet laten om alvast ff de motorkap er los op te leggen :eek: :eek: Ziet er goed uit al zeg ik het zelf ;-)

Image
Image

En zo verder nog kleine dingetjes gedaan zoals koplampen gemonteerd, remmen ontlucht, die plastice kap onder tussen de bak en motor gemonteerd

Gr Maarten
Last edited by maarten on Wed Feb 11, 2009 8:56 pm, edited 1 time in total.

User avatar
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten » Wed Feb 11, 2009 8:56 pm

De ontsteking zit erop en is aangesloten
Image

Image

Nu alleen de carburateur nog. en de uitlaat nog

Hebben jullie nog tips of weetjes die ik moet doen voordat ik dadelijk voor de eerste keer mijn nieuw blokkie zijn leven geef.

Wat ze al gezegd hebben is (dat wist ik al) dat je eerst de olie rond moet ppompen voordat je hem start.
En wat ik nu ook heb gezien is dat je je blok daarna zo'n 20 min moet laat lopen tussen de 2 en 3000 toeren.
http://www.youtube.com/watch?v=23sYBHH9fUA

Nog iemand ideeen over de uitlaat?? Ik heb al suggesties gehoord over flowmasters, of Thrush turbo mufflers
Gr Maarten

User avatar
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by rockatansky » Wed Feb 11, 2009 9:43 pm

Errug netjes allemaal!!!!

Wordt een knappe Camaro!! :thumbsup:

User avatar
watahyahknow
Posts: 4311
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by watahyahknow » Wed Feb 11, 2009 9:53 pm

er staan op you tube ook filmpjes met de uitlaatgeluiden van beide typen uitlaten .

tis een kwestie van persoonlijke smaak , ik zou zelf voor wat stillere type uitlaatdempers gaan als je de auto veel gaat rijden , van luide uitlaatgeluiden word je heel snel moe in de auto

User avatar
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by rockatansky » Thu Feb 12, 2009 9:58 am

ik zou zelf voor wat stillere type uitlaatdempers gaan als je de auto veel gaat rijden , van luide uitlaatgeluiden word je heel snel moe in de auto


Klopt, ik heb erg luide uitlaten en dat is allemaal wel leuk maar zo gauw dat er iemand meerijdt kan je niet echt fatsoenlijk met elkaar lullen omdat je er bijna niet bovenuit komt op de snelweg.

User avatar
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten » Thu Feb 12, 2009 6:23 pm

Flowmaster valt af. Wel een mooi geluid maar deze resoneren heel erg heb ik gehoord. Vooral met constante snelheid (autowegen). Dan wordt het echt een gebrul.

Van Thrush heb gehoord dat deze een mooi geluid hebben en weinig resoneren en geen echt vervelend geluid met constante snelheid.

Bij elke auto zal het toch weer anders klinken. Het zal denk ik toch een kwestie zijn van proberen.
Gr Maarten

kevin
Posts: 311
Joined: Thu Oct 11, 2007 5:00 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by kevin » Thu Feb 12, 2009 6:50 pm

die resonatie valt voor een deel op te lossen hoor
ik heb op de vette men ''potten'' zelf zo ver mogelijk achter laten plaatsen.
ook een balanspijp kan helpen (heb ik zelf niet, maat van me wel)
en anders zonder die dingen rijden, goed hard, je kan zo niet in slaap vallen als je rijd :D

User avatar
camaro79
Posts: 91
Joined: Mon Dec 10, 2007 5:09 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by camaro79 » Fri Feb 13, 2009 12:41 pm

ziet er allemaal netjes uit maarten, goed bezig :)
gr daan

User avatar
muller
Posts: 3493
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:50 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by muller » Fri Feb 13, 2009 3:46 pm

kijk even of je ergens het beugeltje kan vinden van je stuurbekrachtigings pomp naar de eerste bout van je uitlaatspruitstuk....anders trekt de pomp scheef... (op laag toeren piept je snaar....op hoog toeren komt 'ie eraf)

User avatar
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten » Fri Feb 13, 2009 5:45 pm

@ Muller:

Ik weet het. Nu komt het probleempje :lol: dat beugeltje heb ik niet,. Maar ben zelf al een beugel aan het maken dus dat komt goed :P

User avatar
maarten
Posts: 37
Joined: Fri Jun 27, 2008 4:29 pm

Re: Restauratie 1980 Chevrolet Camaro

Post by maarten » Sat Feb 14, 2009 1:49 pm

Gister mijn nieuwe carburateur gehaald :lol: :lol:

Image

Image

Image

Vandaag wordt ie gemonteerd :good:
Gr Maarten

Post Reply