Trans Am 1979 KLAAR
Re: Trans Am 1979 under construction
ziet er erg goed uit
-
- Posts: 112
- Joined: Fri Feb 03, 2006 12:44 am
Re: Trans Am 1979 under construction
Had deze week gespoten moeten zijn
Helaas is de basiskleur op en staat in BO bij leverancier.
Balen uiteraard.
Ga eens kijken welk merk en nummer het is en kijken of ik zelf die kleur op korte termijn ergens kan krijgen...
Wordt vervolgd
Helaas is de basiskleur op en staat in BO bij leverancier.
Balen uiteraard.
Ga eens kijken welk merk en nummer het is en kijken of ik zelf die kleur op korte termijn ergens kan krijgen...
Wordt vervolgd
Re: Trans Am 1979 under construction
netjes... ziet er tot nu toe goed uit.
Re: Trans Am 1979 under construction
Little Bee wrote:Kleurtest op een scherm
Helaas wordt het geen mettallic geel.
Is blijkbaar niet te doen op grote vlakken.
Dan maar gewoon geel met flinke blanke lak er over...
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Trans Am 1979 under construction
hij zal waarschijnlijk bedoelen dat je de losse stukken niet los van elkaar kan spuiten zonder verschil in de metalic schilvers/schittering te krijgen .
meestal spuiten ze met metallic eerst de dorpels en zo zetten de auto in elkaar (deuren neus en zo) en spuiten dan in een keer de hele auto in de metallic lak dan issie egaal
meestal spuiten ze met metallic eerst de dorpels en zo zetten de auto in elkaar (deuren neus en zo) en spuiten dan in een keer de hele auto in de metallic lak dan issie egaal
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Trans Am 1979 under construction
Little Bee wrote:Helaas wordt het geen mettallic geel.
Is blijkbaar niet te doen op grote vlakken.
Welk grote vlakken bedoel je eigenlijk? Dat spatbordje kan ik niet groot vinden eerlijk gezegd.
Mijn convertible is ook in delen gespoten in metallic.
Misschien een andere spuiter zoeken wellicht?
-
- Posts: 112
- Joined: Fri Feb 03, 2006 12:44 am
Re: Trans Am 1979 under construction
[/quote]
Welk grote vlakken bedoel je eigenlijk? Dat spatbordje kan ik niet groot vinden eerlijk gezegd.
Mijn convertible is ook in delen gespoten in metallic.
Misschien een andere spuiter zoeken wellicht?
[/quote]
Ja Herman als het een "normale" metallic kleur betrof was het geen probleem.
Maar metallic geel is geen bestaande kleur.
Ik had ooit een motorfiets laten spuiten in die kleur en dat was nog te doen (Kleine delen) maar schermen en motorkappen knappen er niet van op.
En de spuiter (Bouman) weet egwel wat spuiten is hoor geloof me
Welk grote vlakken bedoel je eigenlijk? Dat spatbordje kan ik niet groot vinden eerlijk gezegd.
Mijn convertible is ook in delen gespoten in metallic.
Misschien een andere spuiter zoeken wellicht?
[/quote]
Ja Herman als het een "normale" metallic kleur betrof was het geen probleem.
Maar metallic geel is geen bestaande kleur.
Ik had ooit een motorfiets laten spuiten in die kleur en dat was nog te doen (Kleine delen) maar schermen en motorkappen knappen er niet van op.
En de spuiter (Bouman) weet egwel wat spuiten is hoor geloof me
Re: Trans Am 1979 under construction
ik mag hopen dat daar ''Maar de gebruikte metallic geel is geen bestaande kleur''Little Bee wrote:
Ja Herman als het een "normale" metallic kleur betrof was het geen probleem.
Maar metallic geel is geen bestaande kleur.
moet staan?
mazda bv heeft een hele mooie metallic geel.
denk ook dat die mazda kleur, de kleur die jij hebt gebruikt verdacht veel benaderd.
Re: Trans Am 1979 under construction
Little Bee wrote: Ja Herman als het een "normale" metallic kleur betrof was het geen probleem.
Maar metallic geel is geen bestaande kleur.Ik had ooit een motorfiets laten spuiten in die kleur en dat was nog te doen (Kleine delen) maar schermen en motorkappen knappen er niet van op.
En de spuiter (Bouman) weet egwel wat spuiten is hoor geloof me
Edit, je bent me net voor Gordon...
Re: Trans Am 1979 under construction
Little Bee wrote:Het strak maken en spuiten laat ik aan John over.
Die heeft genoeg ervaring om het goed te doen.
Leuk project vind die wielen erg fraai, maar als ik de fotos bekijk heb ik bij sommige dingen wel mn twijfels. Het spuiten van sealers over delen van de originele lak is gewoon link, dit zal uiteindelijk fout gaan. Het blijft een 2K laag over een 1K laag. Klein detail is ook het verwijderen van de achterruit nadat het omringende plaatwerk al helemaal geprept is, wat als er roest in de sponning zit? Maar goed dat was niet zo.
Het verhaal van geen metallics kunnen spuiten op grote vlakken, ook al zijn ze los gespoten, is complete onzin. Ik ben zelf ook autospuiter en heb zat autos, zelfs in zilver metallic, in losse delen gespoten zonder kleurverschillen. Complete vrachtwagens worden, vooral in de paardentransport-sector, in de meest moeilijke metallics en pearls gespoten...
Maar goed, wat ik ook uit de ervaring weet is dat dit alles alleen mogelijk is met het juiste budget, ik weet niet wat je afgesproken hebt qua prijs dus misschien is dit al meer als eigenlijk kan.
-
- Posts: 112
- Joined: Fri Feb 03, 2006 12:44 am
Re: Trans Am 1979 under construction
Wat zit iedereen nou te meuten over het al dan niet kaal maken tot op de plaat van de originele lak.
Wat is er mis mee dan?
Ik heb diverse auto's laten overspuiten en geen van allen zijn tot op de plaat kaalgemaakt.
Sterker nog...Ze staan er allemaal nog steeds fantastisch bij.
De pick-up is 6 jaar geleden gespoten.
Mijn Coronet is 10 jaar geleden gespoten.
Mijn 1e amerikaan een Bel-Air van 58 is al reeds 15 jaar geleden gespoten en rijd nog steeds rond in die lak zonder dat het ervanaf pleurt.
Wat is er mis mee dan?
Ik heb diverse auto's laten overspuiten en geen van allen zijn tot op de plaat kaalgemaakt.
Sterker nog...Ze staan er allemaal nog steeds fantastisch bij.
De pick-up is 6 jaar geleden gespoten.
Mijn Coronet is 10 jaar geleden gespoten.
Mijn 1e amerikaan een Bel-Air van 58 is al reeds 15 jaar geleden gespoten en rijd nog steeds rond in die lak zonder dat het ervanaf pleurt.
Re: Trans Am 1979 under construction
Je hebt een laag verf die alleen droog wordt en niet uithard (1K) met daarover een laag die wel uithard (2K), dat is gewoon minder goed als alleen een 2K laag. Ik heb een een impala gewerkt van de winter waar ook de originele lak niet was verwijdert en waar een sealer over gespoten was speciaal om 1K lagen te isoleren en daarna de gebruikelijke primers en in dit geval meerdere lagen candy/blanke lak. Nadat de auto een hele dag in de brandende zon op het Cannes filmfestival had gestaan zat er van voor tot achter een krakkelee effect in de candy, de oppervlakte spanningen tussen de 1K en 2K waren te groot geworden, alles kon over.
-
- Posts: 112
- Joined: Fri Feb 03, 2006 12:44 am
Re: Trans Am 1979 under construction
Zo..nu nog effe in mekaar zetten.
Gaat nu eindelijk opschieten...
Gaat nu eindelijk opschieten...
Last edited by Little Bee on Wed May 14, 2008 12:01 am, edited 1 time in total.
Re: Trans Am 1979 under construction
17,50 was inclusief verzend kosten voor die taxi maar ik denk dat hij al verkocht is want de verkoop advertentie is gedelete.
Last edited by smokey on Wed May 14, 2008 1:12 am, edited 1 time in total.
Re: Trans Am 1979 under construction
Ziet er weer gelikt uit. 8)
@ smokey, is je bod van 17,50 in of ex verzendkosten?
@ smokey, is je bod van 17,50 in of ex verzendkosten?