big-dad's hot-rod pick-up

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by Supervaags »

heb je ook foto's van hoe die er nu bij staat? ben wel benieuwd eigenlijk
pete-o
Posts: 55
Joined: Thu Aug 18, 2011 12:19 am

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by pete-o »

hoorde van de eigenaar van dit project een soortgelijk verhaal
viewtopic.php?t=50825

vandaar dat ik wel benieuwd was naar deze
kruis
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2011 3:20 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by kruis »

Supervaags wrote:heb je ook foto's van hoe die er nu bij staat? ben wel benieuwd eigenlijk
Ben er nog niet helemaal uit hoe fotos te plaatsen.
Ben een leek met de pc.
Ik ben hier ook niet om iemands werk af te kraken, ik zit al 25 jaar in het fijnmetaal, en ben perfectionist, ik kan zomaar iets in de afvalbak gooien, waar ik misschien al 3 weken op gewerkt heb, alleen al het idee dat ikzelf er geen vrede mee heb.
Ik bouw ook custom bikes, veel Harley, en vind het geweldig als ik op t terras zit, dat aan de overkant iemand 15 minuten naar mijn brommert staat te kijken en te kwijlen.
Bij mijn voertuigen zul je nooit iets aantreffen wat niet correct gemonteerd zit, alles MOET perfect zijn.
Ik zie wel eens autos of motoren die door een amateur gebouwd zijn, in een garagebox, en die toch de hoogste maatstaf van afwerking hebben, wat ik geweldig vind, dan verwacht je van iemand die een "bedrijfje" heeft toch wel iets anders......

Zodra ik fotos kan plaatsen zal ik dat doen, zal Ton aka Big Daddy ook wel leuk vinden.

Gr.
speed-factory
Posts: 599
Joined: Mon Jan 21, 2008 11:19 am

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by speed-factory »

misschien eerst ff vragen voordat er gezeurd word.
fijn forum hier he!, we zijn allemaal autohollic, en hebben benzine in ons bloed.

op de eerste foto kan je zien hoe het project bij ons is binnen gekomen, zal maar niet aangeven wat er toen allemaal al mis mee was.
i.v.m. prive gebeuren bij ton moest hij helaas zijn project verkopen, en ja inderdaad, toen was nog niet alles netjes passend en klaar helaas.. dan moet je geen project kopen, want aan een project moet gewerkt worden.
als ik iets niet goed gedaan heb dan is het makkelijk om hier elkaar op te naaien, misschien beter eerst bij mij vragen.

bedankt voor de slechte reclame, maar ja, kan niet voor iedereen goed doen he.
meen dat hier nogal vette rodjes de werkplaats verlaten.

thanks
maickel
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by 29er Hot Rod »

Lekker laten gaan Maickel, diegene die jou kennen en jouw werk, weten wel beter !

keep on Kustomizing mate !!!

greetz Ep
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by basezum »

29er Hot Rod wrote:Lekker laten gaan Maickel, diegene die jou kennen en jouw werk, weten wel beter !

keep on Kustomizing mate !!!

greetz Ep

X2 :)
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by 29er Hot Rod »

ben wel benieuwd geworden naar het 100 % custom harley's van Kruis......je hebt neem ik aan een website ?

anders word het dus toch tijd voor een cursus foto's plaatsen !!

greetz Ep
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by olof »

Heeft toch ook allemaal met situatie en prijs te maken....?
Je kan wel perfectionist zijn,maar als een klant daar niet voor wil betalen,dan moet je toch een keer een grens trekken..!
Vaak is het juist de hobby sleutelaar die alles perfect monteert omdat die gewoon meer tijd daar voor uittrekt..!

Je mag van een bedrijf wel een bepaalde norm van kwaliteit verwachten,maar daar zal alles vallen of staan bij de prijs die je er voor kan afspreken...ik heb tenminste weinig klanten die tegen mij zeggen...."joh begin maar lekker en ik hoor later wel wat het kost"..... :?
jammer eigenlijk..... :D

ik ken deze auto en het verleden niet..maar ben erg benieuwd naar de foto`s..!

grtz,
pete-o
Posts: 55
Joined: Thu Aug 18, 2011 12:19 am

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by pete-o »

die 29er roadster die nu in de kr8 staat vernoemd niet voor niks jou bedrijf niet
weet uit betrouwbare bron dat daar veel aan opnieuw is gedaan

olof
als ik mijn auto laat verbouwen ga ik naar een bedrijf vanwege zijn kwaliteit/vakmanschap, anders bracht ik hem wel naar kees hier om de hoek die altijd al eens een topchop had willen doen
dat daar een prijskaartje aanhangt is logisch en ja, daar kan discussie over ontstaan
maar dat is denk ik ook de reden dat veel van die perfectionistische hobbyisten het bij hobby laten
als die kwaliteit financieel niet te bekostigen is moet je de eer aan jezelf houden
maar geen half werk leveren om toch maar aan de gang te blijven
daar heb je aleen jezelf mee
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by olof »

pete-o wrote:
olof
als ik mijn auto laat verbouwen ga ik naar een bedrijf vanwege zijn kwaliteit/vakmanschap, anders bracht ik hem wel naar kees hier om de hoek die altijd al eens een topchop had willen doen
dat daar een prijskaartje aanhangt is logisch en ja, daar kan discussie over ontstaan
maar dat is denk ik ook de reden dat veel van die perfectionistische hobbyisten het bij hobby laten
als die kwaliteit financieel niet te bekostigen is moet je de eer aan jezelf houden
maar geen half werk leveren om toch maar aan de gang te blijven
daar heb je aleen jezelf mee
:thumbs:
jij snapt het.....!
kruis
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2011 3:20 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by kruis »

29er Hot Rod wrote:ben wel benieuwd geworden naar het 100 % custom harley's van Kruis......je hebt neem ik aan een website ?

anders word het dus toch tijd voor een cursus foto's plaatsen !!

greetz Ep
Zoals ik al zei, ik bouw niet voor mn beroep, daar is in nederland geen markt voor.
Je kunt voor 15 of 20 rooi geen perfecte hotrod bouwen, of een custombike, veel mensen denken dat wel.

Veel hobbyisten zijn het met me eens dat je alleen al voor parts minimaal al een rooi of 20 kwijt bent als je echt iets moois wilt bouwen,
als je daar de uren bij gaat tellen is het voor niemand meer te behappen.

Wat Maickel betreft heb ik dan wellicht net de miskleun getroffen, ik heb andere projecten gezien dat er wel netjes uitziet, maar dat ligt volledig aan wat de klant er aan uitgeven wilt, en hoevel vertrouwen er is tussen bouwer en klant.

Daarom heb ik ook geen website, mensen weten me te vinden.

Er lopen in Nl een paar hele mooie bikes van me rond, hebben ook nooit in de Bigtwin gestaan omdat ik daar zelf geen behoefte aan heb, ik hoef er niet van te vreten. Die reportages met naam en toenaam trekken alleen dromers aan.

Er zijn bij mij ook halve projecten de deur uit gegaan, omdat de klant tijdens het bouwen zoveel wilde veranderen, dat de kosten uit de hand liepen, bij mij wordt dan ook altijd in gedeeltes afgerekend.
Er staat er ook nog één al 3 jaar te wachten, omdat het geld op is....

Mensen kijken teveel Discovery :( en denken dat kan ik ook...

De 2 Chevy projectjes staan stil ivm tijdgebrek, we hebben vorig jaar nevenactiviteiten opgestart waar heel veel tijd in gegaan is, en waar nu ook veel werk uit komt, vd zomer gaan we de handel weer eens opzoeken.

Verder wil ik alleen maar zeggen, als je zelf denkt dat je goed bezig bent, trek je dan niet zoveel aan van kritiek,
je kunt hier enkel van leren :P
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by rulez »

op discoverychannel lijkt het idd makkelijker dan het is, beetje catalogus nasnuffelen, bestellen, verzagen en aan elkaar lassen.

als je dan bij de bike-build of naar de australiers kijkt die veel vanuit een plaat metaal maken dan is het een ander verhaal.

mij lijkt een motor ook niet te vergelijken met een auto, veel meer lijnen en symetrie die je moet maken, buiten het feit dat je nog een heel interieur hebt en iets meet ruimte en materiaal nodig hebt.

en dan komt nog eens de klant die voor weinig een speciale bike wil en vaak niet weet wat het allemaal kost.
mijn harley is van vorige eeuw..en dan nog 10 jaar ouder en daar schroef ik iets op wat ik erop wil hebben, en dat ik dan jaren rondrij met een tank die net 2 mm scheeft zit of een spatbord wat nog niet de iedale lijn heeft boeit mij niet, ik doe alles zelf en daarmee is de mijne wel uniek en kost het geen 20k maar gewoon 6k ofzo.
speed-factory
Posts: 599
Joined: Mon Jan 21, 2008 11:19 am

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by speed-factory »

@ kruis, dat klinkt gelukkig al wat vriendelijker, en ik trek het me in die zin aan dat andere liefhebbers en klanten het ook lezen, en zo gelijk een vooroordeel hebben, maja.

@pete-o, een verhaal heeft altijd 2 kanten, en ik heb voor jou betrouwbare bron een rodje gemaakt, volgens mij is het een geweldige auto geworden, en wat er opnieuw gedaan moest worden zal best kloppen, maar hoe het komt is weer een tweede.
zo heeft b.v. zijn spuiter rep. aan de body opnieuw gedaan, maar deze rep. was wel al ergens in 1970 ofzo gedaan, en was eerst zogenaamd mijn schuld,... het kofferdeksel paste b.v. niet in de body, maar dat was omdat hij zelf het koffer in belgie door een maat heeft laten maken, en ik de body gemaakt heb... bij zijn spuiter kwamen deze delen samen.. dit heeft dan ook zijn spuiter weer opgelost, zo is er wel meer... maar dit is al een aantal jaar geleden.. het zal allemaal wel, ik ben ervan overtuigd dat ik mijn klanten zo goed mogelijk help.
eric is zelf twee weken terug ook nog hier geweest en heb ik met hem over de wielmaat van zn nieuwe ride zitten bomen...

ik ga hier niet meer verder op in, die individuen die wat willen weten, of mij willen wijzen op fouten die kunnen altijd langsrijden voor een kop koffie in die nieuwe speed-shop, of gewoon pm of ff mailen, dan zie en hoor ik het gelijk, klachten hier in een of ander toppic zie ik toch pas heel laat als ik getipt word door iemand die wel veel tijd heeft voor internet.

later
maickel
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by rene74monte »

ach , ze hebben altijd wel wat te zeiken , maakt niets uit , inderdaad als je zelf vindt dat je het goed doet dan is het toch goed?
er is altijd wel iets wat een ander niet aan staat , dan lopen ze te zeuren oven een bobbeltje in de lak en zelf rijden ze in een of ander verrot krot rond
tontoi
...ik ben het
Posts: 1896
Joined: Thu Sep 01, 2005 3:32 pm

Re: big-dad's hot-rod pick-up

Post by tontoi »

ik kom nog steeds bij maickel.. prima gast , knap werk,mooie shop. betaalbaar en goudeerlijk.. daarom kom ik er nog steeds ......
Post Reply