Cliffhanger is BACK: The Saga Continues :)

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Cliffhanger is BACK: The Saga Continues :)

Post by cliffhanger »

I'm BACK

Cliffhanger is back in business, en kan eigenlijk nu weer verder waar het anderhalf jaar geleden ophield: motorproblemen.
Heb nu een gloednieuwe 1972 Pontiac 400CI (6.6L) V8, met volgens motorbouwer ongeveer 385 PK (op de krukas). Voor mij meer dan genoeg. Omdat er ook omtrent de motor nog wat kleine dingetjes zijn (meer accesoires), en de auto verder nog desperately een restauratie nodig heeft, open ik dit topic.

EERST back to the start.
Ergens een jaar of 2 geleden ondertussen, kreeg ik het idee om een Firebird te gaan kopen. Omdat ik niet in 1 keer een groot bedrag wilde/kon uitgeven kocht ik eentje 'met wat werk' uit de states. Waarom uit de states, omdat in de tijd dat ik hier in nederland ben weze rondneuzen in een acceptabele prijsklasse alleen roestbonken kon vinden die bijna rijp voor de sloop waren (ja dat durf ik hardop te zeggen). Uiteindelijk heb ik er dus 1 uit californie geimporteerd, die in ieder geval hard is en niet doorgerot (uiteraard niet roestvrij, maar niet roestvrij en doorgerot is toch wel een verschil).
Omdat ik te veel op me eigenwijze gedachten ben gaan leunen en op basis van foto's de impressie had dat ook motorisch hier wel goed werk aan was verricht, ben ik tot aankoop overgegaan.
Na 4 dagen lekker cruizen was het dan toch waar: de motor aan bonken. Achteraf had ik natuurlijk gewoon eerst die auto stil moeten laten staan en pas cruizen tot ik alle metertjes had en aangesloten, maar het hart was groter dan het verstand.
Nu blijkt dus dat OFWEL de thermostaat het niet deed, OF de temperatuur'voeler' het nooit deed, in ieder geval zat er alleen maar zon dork-meter in (zon lampje die pas oplicht als het te laat is), en die ging nooit branden.
Toen ik voor een verkeerslicht stond hield ie ermee op en kwam er rook en hitte overal uit de motor vandaan.
Misschien nog stommer was om daarna die +/- 1,5 kilometer naar huis te rijden (wel na er een liter water in te gieten).
Hoe het ook zij, uit eerdere bevindingen ook van jurger die geholpen heeft met importeren, was er wel een vermoeden
dat het motorisch toch niet 100% pluis was. Het is een gevolg van verschillende oorzaken, en ja, ook Manoah (ik dus),
was een oorzaak hierin. in ieder geval de motor had revisie nodig:
nieuwe koppakkingen, koppen afvlakken, nieuwe stoterstangen, nieuwe nokkenas, krukas afslijpen en nieuwe krukaslagers.
Om maar een paar dingen te noemen.
Al met al heb ik toen de beslissing genomen om maar een verse motor te bestellen, en meteen een grotere ook. In mijn keuze viel dan dus een 400 CI motor. Kon ook wel een 455 kiezen, maar je kan al gauw te ver gaan, en ik hoef geen wagen met 1000 pk zonder blower op de achterwielen....

Nieuwe motor

AFIJN, motor besteld bij CVMS = Central Virginia Machine Services, gebouwd door mr. Jim Lehart, topmotorbouwer en jaren ervaring met pontiac, fouten zijn menselijk dus die zal hij vast wel eens gemaakt hebben, maar ik heb zo goed als geen slechte ervaring van CVMS meegemaakt, van andere leveranciers des te meer (Butler om er maar 1 te noemen. althans, meegemaakt, van gehoord en gelezen dan).
Er was ook een goede prijsafspraak gemaakt, de term 'budgetmotor' is wel eens gevallen, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet helemaal een geschikte term, gezien de motor toch nog wel een lieve duit heeft gekost. Douane en importkosten waren nog wel de leukste, GVD.
De beste CVMS-man heeft er wel aardig de tijd voor genomen om de motor te bouwen, maargoed, een jaar later kwam die eindelijk op de stoep bij Louis. (Ben en Louis hadden mij van begin af geholpen met het hele motorgebeuren, bedankt heren!).

December 2007

Goed, in december kreeg ik van louis een telefoontje dat de auto klaar is voor gebruik en op kan gaan halen. Ik uiteraard een paar vreugdedansjes gemaakt en met de trein naar gorinchem vertrokken.
Na effe een babbel en wat gekwijl bij de nieuwe motor, die er UITERMATE FANTASTISCH MOOI UITZIET, VEEL CHROOM,
(foto's volgen zodra ik een cam in me klauwe heb), werd het tijd om naar huis te rijden (78 km).
De dag die ik ervoor uitkoos om de auto op te halen was niet een van de beste daarentegen, het vroor, ijzelde, sneeuwde, regende, waaide en het was donker.....

Heb dus in alle voorzichtigheid naar huis getuft, lekker achter een grote vrachtwagen aan blijven tuffen met 80, tot ik in de buurt van rotterdam wat beter verlichte wegen, ietwat droger wegdek, en de regen was opgehouden de 100 kmpu ben gaan aantikken.
In de verte zag ik iets waar ik eigenlijk helemaal geen trek in had: de brienoordbrug stond open en ik kon in de file achteraansluiten op de helling.
De motor maar uitgezet. Uiteindeiljk heb ik daar ook een minuut of 12 staan wachten voordat er weer auto's gingen rollen.

Rotterdam

MAAARRRR, ik start de auto weer en er kwam een giga v-snaar gil uit de motorruimte, en ik had slippende koppeling in de automaat. geen vluchtstrook te bekennen, de brienoord bovenaan gehaald en op zwaartekracht de volgende afrit laten bereiken. Paar keer verdween het v=snaar geluid en had ik weer koppel, maar dat was maar sporadisch. Bij de 1e beste autodealer (10 uur savonds) voor de deur geparkeerd en had er effe flink de schijt in.
Aanvankelijk dacht ik dat er iets mis was met de bak/koppeling, al vond ik het gillende v-snaar geluid vreemd, maar wie ben ik. Uiteindelijk bleek dat idd de automaat niet goed pakte, omdat de olie NET iets te laag stond. staat nu net a precies op MAX, en werkt nu weer helemaal fantastisch.
MAAR, het gillende v-snaar geluid bleef. Ook werd de indruk gewekt dat het daar niet aan lag maar misschien een lager van de waterpomp, en daarvoor heeft louis samen met mike h (je bent de man, mike) de bird weer opgehaald terug naar gorinchem om eens te kijken wat er nu mee loos is.
Dat bleek niet zo makkelijk uit te vogelen te zijn, maar UITEINDELIJK, bleek het dus om de poelie van de waterpomp te gaan, waar een heel klein 'vormpje' zit waardoor de v-snaar niet goed viel. = gillend geluid.
Dat heeft louis opgelost door t effe op te schuren, en nu is het geluid weg * (kom ik later op terug).

de volgende dag werd de bird bij mij in t dorp afgeleverd en kan ik weer cruizen!!

HEDEN, Januari 2008!

EERST nog even motorisch wat afmaken. De motor zelf zoals ik m besteld heb (dus zonder filter, poelies, fan, uitlaten, snaren, ontsteking, etc), is helemaal top en in orde (ook al had ik achteraf misschien toch beter voor een gloednieuwe edelbrock carb kunnen gaan).
MAAR. ook al is het geluid van de v-snaar weg, dat is ze toch niet helemaal. Eerder was het geluid van de v-snaar alom aanwezig en oorverdovend hard. Uiteraard reed de auto wel, maar dat leek me niet erg geschikt en verstandig. noch praktisch.
NU, hoor ik dat geluid niet meer tot op zekere hoogte. Als ik koud start hoor ik m kort even voordat ik daadwerkelijk m ook maar in een versnelling zet. daarna niks meer. MAAR, als ik op de weg rijd, en het pedaal wat intrap om wat 'vort' te maken (dus niet karren of scheuren), ik vermoed dat ik dan rond de 3000 a 4000 toeren kom (nog geen tachometer), dan komt het geluid toch weer terug! laat ik het pedaal dan wat vieren, dan is het weer weg (heb nog geen snelweg gepakt dus weet ook niet of het snelheidsgebonden is).
Maar je zal snappen, dit hoort niet, en is bovenal irritant, maar ook een doorn in het oog.
Louis gaf al aan dat de poulie ietsiepietsie 'danst', al is het te verwaarlozen. Ik ben alleen van mening dat ik beter eventjes ALLE poulies maar effe moet vervangen, dat houdt in: De waterpomp - poelie, de dynamo - poelie, de stuurpomp - poelie, de krukas - poelie, en de 'drukpoelie (hoe heet zon ding, om de snaar te spannen). En meteen daarbij horende snaren erbij te gooien, en gelijk perfect uit te lijnen.

Ik zit persoonlijk te denken aan wat ik wel eens hier en daar gezien heb: zon modern MARCH SERPENTINE systeem, ik weet niet precies hoe dat werkt, maar heb begrepen dat het een uitermate goed functionerend staaltje techniek is (of ben ik verkeerd verteld). Ziet er natuurlijk ook erg mooi uit, zo met dat chroom.
MAAR, ik geloof dat het wel een aardig prijskaartje heeft :o

op de volgende pagina van MARCH zelf: http://www.marchperf.com/pg53.html , staat een systeem voor pontiac.

ik zou dan dus moeten gaan voor optie 2 (code 13105), $682.13. da's ongeveer 462,00 euro, exclusief verzenden, douane, importbelasting, etc etc. Dat vind ik geen kattenpis voor een paar poelie's en snaren, ook al zitten er meteen 'brackets'/beugels bij....

heb het ook al op de amerikaanse pontiac forum gevraagd (perf. years), maar ik denk dus er gewoon een origineel poelie-setupje op te hannessen, en wel met nieuwe poelies als het dus effe kan. hoeveel moet zoeits kosten? ik neem aan geen 500 euro?

Daarnaast zit ik nog even met een 'hangende' 'throttle', zit niet in het pedaal en zo te zien heb ik het euvel gevonden en probeer dit morgen effe op te lossen in daglicht. Maar da's mijns inziens wel het kleinste 'probleem' van alle.

Goed, nu even het lijstje wat er met de bird al is gebeurd sinds ik m hier heb:
- Nieuwe remmen en hoofremcylinder en handremkabel (remmen waren te zwak)
- RDW gekeurd (doh)
- Nieuwe motor

Wat heb ik nu al klaar liggen wat er nog op gaat:
- OEM 70-73 kentekenplaatbeugel voor (effe 2 passende schroeven vinden en die zit erop)
- Origineel Pontiac Firebird Formula motorkap met 2 scoops (Ram Air)
- VDO mp3 radio (ga ik een heel 'eigen' elektrisch circuit voor maken dat los van de kabelboom staat)

heb een spoiler voor achterop liggen, MAAR heb TOCH besloten om m spoilerloos achteraan te houden :eek:

WAT gaat er nu eerst gebeuren voor het cruizen:

- in het dashboard gaan ORIGINELE pontiac meters: olietemp., watertemp., voltage. ook een Tacho wil nog aanschaffen, EN een KMPU teller. JA, een kmpu, hoe tof een mijlenteller ook is, in europa heb je er niks aan.

VOLGENDE STAPPEN:


- LAK!!!

de auto, grof gezegd, ziet er nu niet uit. Ok, hij ziet er wel lekker ruig uit, maar de amerikaanse pummel primer-laag die er nu op zit, da's niet om aan te zien, zeker met de deurposten/dorpels en binnekant achterklep nog in de originele gouden kleur...
Omdat de motor en het gebeuren daaromheen een flinke, flinke aanslag op de portomonnee heeft gedaan, zal ik weer effe hard moeten sparen voor een goede paintjob.
ALVORENS dat te doen, wil de de auto toch wat bescherming en flair geven, dus ga ik m simpelweg 'effe' ROLLEN.
Heb al een paar linkies en het een paar keer doorgelezen. hij wordt NIET MATZWART,
maar ik zit te denken aan WIT of ROOD. er gaat botenverf op en ga m met de hand schuren, rollen, polijsten.
Iedereen die zin heeft om mee te doen aan dit project, in het algemeen forum stond pas een topic erover met uitstekende resultaten, is hierbij uitgenodigd. Ik zoek ook nog in de omgeving zoeterwoude/leiderdorp een schuur of 'plek' om te kunnen 'verven' dus wel een beetje ruimte met liefst een accptabele temperatuur en een dak en muren eromheen.....
ja, er zit wel wat arbeid in, maar dan is het iig effe beter. Ik hoop in 1 maand het voor elkaar te hebben, botenverf droogt best snel en in 1 dag opgedroogd. Als ik uit werk er direkt heen kan dan zou ik redelijk snel 'klaar' kunnen zijn, ik verwacht tussne de 7 en 10 uiterst dunne lagen nodig te hebben. dan polijsten, en voor effentjes, klaar.

daarna wil ik nog even het interieur aanpakken, ik ga eerst effe kijken of ik de stoel rechts naar links kan verplaatsen , evt. alleen de vulling, de bestuurdersstoel is namelijk naar links uitgezakt, en ik wil een net stuurtje vinden met een goede dikke greep, het huidige originele stuur is mij gewoon veel te 'smal' qua greep. ook wil ik het tapijt effe door een verse vervangen, deze is een beetje erg 'gebruikt' en ziet er gewoon niet zo fantastisch meer uit, evenals de center console, daar moet een nieuwe armleuning op (vinyl).

ohjah en een rechterbuitenspiegel is ook geen overbodige luxe.

Dan heb ik het eigenlijk wel goed en wel gehad, en is de bird mijns inziens in een staat dat ik m wil zien, al heb ik nog wel wat 'dromen' die ik liefst wel wil gaan laten uitkomen.
die dromen zijn als volgt:

Toekomstdromen:

- Nieuwe dikke paintjob (lambo giallo/Honda GOLD/Viper GREEN/Candy Apple RED/ZWART)
- Clear H4 Koplampen met Xenon
- Arizen racing vinyl kuipstoelen (zitten goed, en staan strak en mooi, en VERSTELBAAR)
- Budnik o.d. Chrome stuur met zwart leder/vinyl dikke greep (HEEL misschien een ISOTTA als ie mooi staat)
- Trans AM 70-73 vooronderspoiler
- 1992-2002 center console (dus niet het dashboard)
- Borg Warner / Tremec T-56 6-versnelling Handgeschakelde versnellingsbak (heeel graaaaag, maar heeeel duuuuur)
- Dan dus ook handgeschakelde pedalen monteren
- BAER brakes vooraan en hydraboost
- MSD elektronische ontsteking
- Elektrische FANS met aluminium radiateur
- top of the notch, creme de la creme: Year One Snowflakes 17 of 18" velgen met het gouden hart....dat zou echt top wezen.

Maar aangezien ik ook heel goed weet dat het bovenstaande lijstje wel HEEEEEL WAT KOST, en dus HOOGSTWAARSCHIJNLIJK onhaalbaar is, en waarschijnlijk ook onverstandig, ga ik er niet vanuit dat het er OOOIT van komt.
MAAR, mocht ik de firebird dus ook daadwerkelijk de komende 10 tot 15 jaar houden, dan heb ik altijd nog een jaar of 10 om voor dit spul te sparen, dus wie weet, misschien ooit.

Nou, voorlopig denk ik dat ik jullie wel even op de hoogte heb gebracht nu, nieuwe foto's volgen ZSM, ik zie jullie komend jaar echt wel op de SNC den haag (als de bird dat toelaat), rest mij hier nog even een paar oude foto's:

ImageImage
ImageImage

(ps. ja, deze heb ik op hyves geplaatst, had mezelf daar nooit gezien, maar toch gezwicht.....) :D
Last edited by cliffhanger on Sat Mar 01, 2008 1:24 pm, edited 2 times in total.
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by 39 LaSalle »

:thumbsup:

Goed zo mannetje, Na huilen komt..........................................................






















Lekker rijden :lol:





Wander.
kloenie
Posts: 10347
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:26 pm

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by kloenie »

heel veel plezier er mee gozert
JURGER
Posts: 1002
Joined: Mon May 22, 2006 3:24 pm

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by JURGER »

Gozer eindelijk weer toeren
Kom doe motor maar eens laten zien
Zie je snel denk ik
gr Gerard
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by cliffhanger »

jep, maar eerste effe een weekendje oostenrijk 8) 8)
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by willem »

cliffhanger wrote:I'm BACK
- Borg Warner / Tremec T-56 6-versnelling Handgeschakelde versnellingsbak (heeel graaaaag, maar heeeel duuuuur)
- Dan dus ook handgeschakelde pedalen monteren

Mooi dat ie nu weer goed rijdt.
Handgeschakeld zou helemaal het einde zijn.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by cliffhanger »

ik vind automaatje ook best wel lekker, vooral omdat al mijn vorige handgeschakelde bakken versleten drukgroepen hadden dus retezwaar koppelen, maar ik 'mis' de controle van een handbak. Zou ook een stuk zuiniger in verbruik en wellicht voor de motor ook zijn , een handbak (zeker een 6-bak). heb wel wat op ebay zitten speuren, met de huidige dollarkoers klinkt het niet eens zo duur, maarja, zie maar hier te krijgen, en dan moet ie nog aangesloten worden, pedalen, en een aangepaste aandrijfas. en ik heb nog eerst genoeg aan die auto te doen.

maarja, dromen mag. 8)
caiman
Posts: 390
Joined: Mon Jan 07, 2008 7:02 pm

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by caiman »

Veel plezier ermee, en hopelijk kun je je dromen waarmaken.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by 64Redneck »

Ha Cliffie, Zoals je al mailde had beter 2jaar kunnen wachten en de mijne kopen :P
<--------------

Ja jongens , hij is te koop al kan ik hem vandaag al kwijt zijn. Kan, hoeft niet dus als het niet doorgaat staat hij dit weekend in de sectie Onderdelen / auto's te koop.

Waarom denk je zoveel tijd nodig te hebben voor het rollen van je auto? Repareer de slechte stukken en schuur hem goed. Vervolgens een grondlaag alvast op kleur gebracht door wat van de verf door de grondverf te mengen. Dan heb je niet zoveel lagen nodig. Bij rood is dat altijd lastig want dat schijnt door. Door de grondverf op kleur te brengen heb je dat probleem niet. Je zegt zelf dat het maar tijdelijk is, dus ik zou niet te veel werk er in steken.

Matzwart is wel cool, want dat heb ik ook gedaan met mijn eerste witte bird een half jaar voor hij gedemonteerd werd voor de restauratie. En je bent snel klaar, ik deed het in 2 uur en hoppa naar huis. Het was een bruut gezicht.

Ok, genoeg geleuter en rijden met dat ding. Oja waarom heb jij een drukpoelie? Dat ding heb ik er gelijk er uit getieft want dat beugeltje brak/scheurde telkens met jankende snaar tot gevolg. Andere dynamobracket zodat je het daarmee kan spannen en je bent van dat rotding af.
matthijs-air
Posts: 510
Joined: Thu Jun 28, 2007 8:18 pm

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by matthijs-air »

heej, ik woon zelf vlakbij den bosch ik weet neit precies waar je woont, maar ik zou opzich wel willen meehelpen met schuren enz. Maar als je dan toch bezig ben, gelijk goed doen. Compressortje lenen, vlinderspuitkop, verf en gewoon echte verf erop spuiten. Moet het nog zeer goedkoop zijn :eek: rollen kun je ook goede resultaten krijgen natuurlijk. Zorg wel voor de juiste materialen, zoals scotchbritjes, goede plamuur indien nodig, enz. groete mat pm me maar een keer.
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by Gearz »

Goed dat je de boel na al die ellende eindelijk weer op de rit heb kerel, nu nog effe de puntjes op de i zetten alvorens het seizoen weer aanbreekt en je er pas echt van kunt genieten.

Als je over spuiten of rollen gaat denken, waarom spuit je 'm dan niet zelf? Ik heb een Nova die ik ook zelf gespoten heb, de eerste keer dat ik een auto spoot en hij is er na het nodige polijsten toch nog verdomt aardig uitgekomen, had ik niet tegenop kunnen rollen. Als je het bij een uni-lakje houd is het echt niet zo moeilijk. Effe een plekkie zoeken, wat zeiltjes eromheen van een paar knaken, grond nat spuiten tegen opwaaiend stof en je komt een heel eind.
Ik heb de apparatuur evt wel voor je te leen en als je 'm een beetje in de richting van de toekomstige kleur spuit scheelt het je straks met schuren tegen de tijd dat je 'm door een vakman laat overblazen.

Anyway, succes.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by 64Redneck »

Niks gebroken Cliff :P

Mijn Firebird staat nog voor de deur, maar maandag ruil ik hem om voor die blazer :)
Lijkt wel of die Firebird het voelt dat hij weg gaat. Hij rijd opeens verdomd lekker, dat deed hij eerst nooit 8)
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by thenewpappa »

Beter voor je dat je weer on the road bent!

Zie dat je stickshift zoekt... is dit wat??

http://link.marktplaats.nl/140817976

Kheb geen idee of het is wat je zoekt en of deze uberhaubt geschikt is voor jouw Bird maar kwam m toevallig tegen tijdens een surftourtje op MP. Wie weet..

Gr Gerard
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by cliffhanger »

hmm, neuh, te goedkoop om mijn vertrouwen te winnen, en te weinig versnellingen naar mijn zin. ik wil toch minimaal voor 5 gaan maar als ik toch bezig ben ook wel ff 6.

maar ik wil eerst effe alle handel dat eerst gedaan moet worden aanpakken voor ik naar stickshift ga, maar dat komt waarschijnlijk wel.

ohjah, firebird rijdt (op hangende gaspedaal na maar dat vereist een klein beetje handigheid) HEEEERLIJK.
maar ik moet toch echt ff die poeliegebeuren oplossen, bij de 70 kmpu gaat ie gewoon gillen.
tussendoor hoor ik wel een BRUUUUUT motorgeluid, daar word je gewoon bang voor, maar wat heb ik weer genoten.

First things first. poelie en carb problems oplossen!
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: Cliffhanger is BACK: 71 Firebird met CVMS 400ci V8 : PROJECT

Post by transam-400 »

heeey cliff, ik ga tog ook maar effe proberen om ene projesct forum te maken 8)

vind het wel leuk om wat te laten zien, en je krijgt nogeeens handige tips!!!


je ziet het wel, en anders stuur ik wel wat foto's!!!!

en uiteraard in april, op de meetings he :D

groetjes, michel.

bandit trans am.
Post Reply