el Camino 1969 gestrand project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

el Camino 1969 gestrand project

Post by michiel »

Hoi,
eind oktober 1999 kocht ik een prachtige Chevrolet el camino uit 1969...... Na er een jaar of 4 dagelijks mee gereden te hebben en buiten gestald te hebben was ie inmiddels niet meer zo prachtig en bleek beetje bij beetje dat ik nu niet de beste el camino van de wereld gekocht te hebben...... In 2005 heb ik hem uiteindelijk maar geschorst om dat er te veel werk aan was gekomen..... En nu na een vriendin, verhuizing, bruiloft, verhuizing en verbouwing is het dan eindelijk zo ver dat ik m'n geliefde bakkie eindelijk kan gaan opknappen, teminste als ik het laatste reste verbouwing van het huis af maak dan.... (anders kom ik echt in de problemen thuis.... :( )

HET BEGIN begin augustus:
Image
Image
Na lang wachten heeft Fred m'n bakkie thuis gebracht na 2 1/2 jaar te hebben staan wachten...

Image
nu staat ie eindelijk in de garage waar het werk kan beginnen....

Image
na 2 1/2 jaar stil staan en buiten wachten is ie er niet beter op geworden...

Image
binnen is het lekker gaan schimmelen....

In middels heb ik de achterruit er uit, wat triming er af gehaald en roestbulten afgekrabt en door gestoken.
Voor dat ik echt verder ga wil ik eerst m'n garage wat meer op orde maken en een soort plan de campagne maken hoe ik hem verder ga kaal halen en hoe ik de onderdelen ga opslaan, het zal namelijk wel een flink tijdje gaan duren.
Het plan is in iedergeval dat ie helemaal uit elkaar gaat, wat ik er verder mee wil weet ik nog niet. Ik heb veel ideeen maar niets staat nog vast. Ik zit te denken aan een soort pro toering style of zo iets, airride, schijfremmen, rembekrachteging, etc, etc.... kleur weet ik nog niet, ooit was ie een soort van rood/bruin met een blauw interieur... op zich vind ik een primerpaint wel aardig maar ik zie het nog wel, voorlopig kan ik nog genoeg doen voor dat ik over kleur etc. te hoeven beslissen.... En ik heb geen haast, gelukkig heb ik ook nog een '78 Elky die wel rijd ( oja, shit daar moet ik ook nog onderhoud aan gaan plegen voor dat die er ook zo uit ziet als m'n '69 :D )
oja, de wielen zitten nu onder m'n '78er gezet, vond ik toch mooier staan 8)

Ik hoop jullie in de toekomst een beetje op de hoogte te houden van m'n 'vorderingen'

gr,

michiel
Image
Last edited by michiel on Tue Jul 10, 2012 1:04 am, edited 1 time in total.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by Martin71RS »

Succes! en ik zal t project volgen.... Venestraat?? Ik neem aan dat je http://www.pro-touring.com al kent? daar kan je veel info vinden om je onderstel goed aan te pakken.

groeten,
Martin
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by tamara »

toppie....nog een elky erbij :!:


maar vertel alsjeblieft dat je die achterlijke huif er niet meer terug opzet.
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: el Camino 1969 project in 'start'

Post by michiel »

@ Martin: nope, ken ik niet maar een adres in de buurt is altijd makkelijk! Thanks, maar waar zit ie dan? kan het niet op de site zien...... kikku site trouwens, leuke blokkies verkopen die gasten trouwens... :smoke: wel ff sparen denk ik.... :(

@ Tamara: je moet eens weten hoe lekker dat slaapt in zo'n Campershell, maar ik ben het met je eens dat het geen pan is :D


Mzzl

Michiel
Last edited by michiel on Fri Apr 03, 2009 12:10 pm, edited 2 times in total.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by Shev Ed »

Leuk project, wel veel werk als je het goed wilt doen :eek: :D

Succes en veel plezier met opknappen :thumbsup:
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by Martin71RS »

Er wordt op die site niks verkocht, je kan er alleen veel info vinden.

http://www.fene-importamericanparts.com

memberlist.php?mode=viewprofile&u=126
zei doen veel camino parts.

Martin
Klaas
Posts: 2951
Joined: Sun Mar 21, 2004 10:58 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by Klaas »

Ey Michiel eindelijk tijd om eraan te beginnen?
Als je tijd over hebt mag je mijn Cleveandje ook wel ff onder handen nemen, hoe ist?
Hopelijk houd je m in die kleur met die top erop....
Succes.....

@ tamara :
maar vertel alsjeblieft dat je die achterlijke huif er niet meer terug opzet.



Ik vind het wel mooi staan en zo kun je in dit kikkerlandje ook nog eens wat meenemen op vakantie ofzo.... :D
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by 355EL-CAMINO »

juist hou ons op de hoogte, stuur me ff een paar foto`s van je camino`s als je wil dan zet ik ze op me site onder reader rides en als je 69 er klaar is vervang ik die foto`s wel weer. :D

http://www.355elcamino.com mail adres staat op me site

het liefst 4 foto`s per elky :thumbsup:
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by 355EL-CAMINO »

er staat trouwens al een foto op me site van je elky :D maar niet onder reader rides :D

Image
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by watahyahknow »

zonde van die bumpers zeg had ze in de blanke tectiel gespoten voor het stallen had je ze nu misschien nog als chrome bumpers kunnen gebruiken

ik ben heeeel benieuwd wat het word
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by michiel »

watahyahknow wrote:zonde van die bumpers zeg had ze in de blanke tectiel gespoten voor het stallen had je ze nu misschien nog als chrome bumpers kunnen gebruiken

ik ben heeeel benieuwd wat het word
Op de Werf werd ik destijds al een tijdje 'rusty' genoemd...... :P

maar tis toch een '68 bumper en ik heb een setje '69 liggen en op zich kan een beetje patina op een oud bakkie geen kwaad, hellaas heb ie nu last van wat te veel patina door het lange stilstaan buiten.

@ kokkie: zal binnenkort ff wat foto's mailen, ook van toen ik uhm net had... en ook wat pic's van m'n andere Camino
(kikku site trouwens !)

gr,

Michiel
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by thenewpappa »

Hallo Michiel,

Mooi project waar je aan gaat starten!!! Ik vertel het je uit ervaring... :D Wellicht kan je wat ideetjes opdoen van mijn project. Er loopt er nog een body offje, van een 68'er SS, die is weer net n stap verder dan ik ben...

viewtopic.php?f=8&t=38401

Heel veel succes verder met slopen
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by michiel »

@ Kokkie: die '70er ziet er idd zeer serieus uit! hellaas heb ik met m'n '78 Camino ruzzie met een paaltje gehad :x ik moet dat eerst ff gefixt zien te krijgen, het zou een beetje zonde zijn als m'n 2e Camino vervalt als m'n 1e.....

Bij mij in de buurt is Gerrit nagenoeg klaar met zijn '69 winterproject van vorig jaar, hij houd de druk en motivatie er bij mij gelukkig ook een beetje op..... gaat wel erg kriebelen als je weer zo'n supper strakke el Camino ziet en hoort 8)

Ik zal hem iniedergeval ff een link van je site mailen....... heb je er weer een driver bij voor je site.
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by 355EL-CAMINO »

dank je michiel en een beetje reklame is altijd goed natuurlijk :D :thumbsup: en dan mis ik natuurlijk thenewpapa zijn camino ook nog :P dus stuur me foto`s hahaha, tamaar jij ook he natuurlijk en de rest met een camino ook en als het een projeckt is dan zet ik dat er wel ff bij op me site. ;) :thumbsup:
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Re: el Camino 1969 project 'start'

Post by tamara »

mijne heb je al op je site staan kok, maar als je er meer wil...roept u maar :D
Post Reply