Ford country sedan 1965

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Ford country sedan 1965

Post by retro »

Mijn "nieuwe" project...... :)

Ford country sedan stationwagon alias (op kenteken) begrafenisauto.....
De auto is door vorige eigenaar(aren) al enigzins"aangepast"...heeft achterbank e.d
Ligt een V6 mustang II motor ......dit loopt op LPG.(dubbele tanks)
Image


In de toekomst aan de beurt:
:koelsysteem vloeistof verversen....kachel eruit en doorspoelen (word niet echt warm)
:vering achter is in principe goed voor APK maar te slap naar mijn zin...auto dweilt wat en op verkeersdrempels hoor ik "bonk" met eraf rijden....
:askruisjes vernieuwen aandrijfas/aandrijfas laten balanceren( bij 100km/U trilt de auto)
:interieur spuiten/ nieuwe bekleding (dit gelukkig door/met een goede kennis,scheelt weer $$$$$ )
Last edited by retro on Sat Sep 12, 2009 8:52 pm, edited 4 times in total.
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: Ford country sedan 1965

Post by Tiki God »

coole ride :thumbsup:
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by EDWIN »

Tiki God wrote:coole ride :thumbsup:
Dat klopt: kachel eruit en doorspoelen (word niet echt warm) :D
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by reijer »

Leuke auto! Houd ons op de hoogte!
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by retro »

Project "kachel" zit erop :) ....
Image

De kachelradiator ziet er op de foto wat rot uit maar is in goede staat.
Het probleem was dat ie echt totaal dicht zat......bolle wagen met blazen in de slang!
Heb 'm doorgespoeld met soda/ontvetter/ zelfs kleine beetjes gootsteen ontstopper :oops:
Maar hij loopt weer perfect door!!
De motor zelf en de radiateur zijn ook schoon......dit heb ik gedaan door het systeem af te tappen....de kachel aansluiting door te lussen(zonder kachel dus) en het systeem te vullen met water en soda...een soort oplossing dus en daarmee een stuk te rijden....dit 2 x herhaalt en daarna bleef mn water schoon....(dit soda gebeuren kreeg ik als tip van een automonteur die ik ken)
Kachel er weer in kachelhuis nog gerepareerd en de boel afgevuld met koelvloeistof.....nu heerlijk warm binnen iedergeval:idea:
Last edited by retro on Fri Jan 25, 2008 11:52 pm, edited 1 time in total.
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by retro »

nu 2 maanden verder.......

Hele interieur is eruit en naar de plaatselijke stort gebracht...vloeren/bodem antiroest behandeld,gasinstallatieaangepast/revisie, achteras reparatie/nieuwe schokbrekers/veren ,rubbers ophanging,water lekkage's verholpen,uurtje laswerk,achterbumper en deurklinken naar de chromerij, kortom lekker bezig geweest tot nu toe.....

Paar foto's van de vorderingen......... :D
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dubbele gasbommen:
Image

:smoke:
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Ford country sedan 1965

Post by sakoe »

Mooi werk zeg, mooie kar ook!
Wat ga je met het interieur doen?
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by reijer »

Dat is geen half werk. :thumbsup: Waar heb je de carosserie mee behandeld?
Christine 1958
Posts: 50
Joined: Tue Dec 11, 2007 10:15 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by Christine 1958 »

Dat is een mooi project! Deze ziet er uiterlijk wat beter uit dan mijn 67er... (een stuk minder roest) Goed, dat moet ooit mijn project worden dan. Die dubbele gasbommen zijn een uitkomst, zo geplaatst onder de 'laadvloer', dan blijft die mooi vlak.
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by retro »

Christine 1958 wrote:Dat is een mooi project! Deze ziet er uiterlijk wat beter uit dan mijn 67er... (een stuk minder roest) Goed, dat moet ooit mijn project worden dan. Die dubbele gasbommen zijn een uitkomst, zo geplaatst onder de 'laadvloer', dan blijft die mooi vlak.
Vertel over je 67'er :smoke: ben benieuwd...kan er niets over vinden op dit forum....?!

De auto is gelukkig niet terminaal aangetast door de roestduivel....hier en daar een plekje op de lak dat wel...maar het is te overzien en netjes weg te werken.....ik doe dat met een kleine airbrush en heb de bijna xacte kleur laten namaken.....gaat super 8) Wel kan ik zien dat er in het verleden aan gelast is...wielkasten e.d...maar goed dat kan ook haast niet anders met een auto uit '65.

De carosserie heb ik binnen in de zinkspray primer gezet en afgelakt met Hammerite mat zwart zoals je op de foto's ziet.....(nu hoor ik verschillende verhalen over Hammerite maar mijn ervaringen zijn er goed mee) De onderkant staat vers in de ouderwetse Tecktyl/bitak.

Het interieur ga ik komende weken weer opbouwen...de deurpanelen opnieuw bekleed met skay,nieuwe raam/deurrubbers,andere banken en alle metalen afwerkdelen opnieuw spuiten,vloerbedekking leggen...dit allemaal een soort camel kleur zoals de kleur banken op de foto eerder in dit topic....ook omdat mn dashboard deze kleur ook heeft.

Ik miste nog een leuke oldtimer radio en vond er een op marktplaats......mooi chroom en past netjes in mn dashboard............dat word mono swingen voor 5 tientjes hahaha :oops:
Image
Christine 1958
Posts: 50
Joined: Tue Dec 11, 2007 10:15 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by Christine 1958 »

Er is over mijn Ford niets te lezen omdat ik nog maar kort op dit forum ben. Even off-topic in jouw topic dan maar omdat je er zelf naar vraagt :P Ik heb deze auto sinds 2001. Het was het eerste dat ik kocht in euro's. Helaas bleek de motor aan een totale revisie toe. Nou sleutel ik zelf niet, maar een vriend bood hier uitkomst. Ik ben wel nauw bij de revisie betrokken geweest (lees; heeft mee staan kijken) en wat we aantroffen was niet best. Het blok is blijkbaar al eens open geweest, want ruim geworden lagers waren omwikkeld met koperfolie. De achterste cilinders kregen nagenoeg geen olie meer omdat de kanalen in het blok van binnen nagenoeg waren dichtgeroest. Alles is open en uit elkaar geweest en alles is schoongemaakt en waar nodig vervangen. Ook zijn er gelijk geharde klepzetels in gekomen zodat ik probleemloos op gas kon gaan rijden. Er is een iets andere nokkenas in gekomen voor wat meer trekkracht. De bodem is hard, maar het plaatwerk begint nu wel wat bruin te worden. De delen onder de strip hebben bijna allemaal wel wat gaatjes en etter. Dit wil ik eigenlijk zelf gaan proberen aan te pakken. Een stuk lastiger is de roest in de watergootjes langs het dak. Dit is doorgewerkt tot onder bij de ramen.

Image

Van de motorrevisie heb ik wel foto's. Ik zal eens kijken of ik ze eens in kan scannen en er dan een eigen topic van maken.
Image
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by reijer »

Het blok is blijkbaar al eens open geweest, want ruim geworden lagers waren omwikkeld met koperfolie. De achterste cilinders kregen nagenoeg geen olie meer omdat de kanalen in het blok van binnen nagenoeg waren dichtgeroest.
:eek:
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by retro »

:D ook een beauty M. !

Fijn dat je 'm technisch op orde hebt....bij mij is het complete blok+bak niet orgineel meer....maar uit een Mustang van eind jaren '70.....oude zal ook wel terminaal geweest zijn :? Maar goed hij rijdt goed, daar gaat het om en onderdelen zijn "iets" makkelijker verkrijgbaar voor dit type motor.
Staat je auto droog gestald?

Heb dit weekend helemaal niets gedaan...te koud in mn klusruimte :baby: .................
Volgende week 2 weken vakantie/klussen aan de Ford....dus nu even snel opzoek naar een gasverwarmer/blower..... :holy:
andyeysbroek
Posts: 77
Joined: Fri Nov 02, 2007 1:46 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by andyeysbroek »

Chrysler wrote: Nu je nieuwe velgen gaat aanschaffen heb ik wel intresse in je "oude" wieldoppen...(echt alleen de 4 doppen).....dus als ik je financieel wat kan steunen :P hoor ik het wel via de PM..........
Ik had eerder geschreven dat 1 vd doppen beschadigt is, maar ik bedenk me opeens dat ik die donorauto nog steeds heb staan in the states. Ik heb mn mannetje daar een mailtje gestuurd of hij alle onbeschadigde doppen wil meesturen met mn eigen bestellijst. Wie weet kom ik dan wel aan 4 goeie doppen.
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: Ford country sedan 1965

Post by retro »

Kwam laatst op internet een zelfde auto tegen met een custom made woody look......dat wilde ik ook dus even copie projectje van gemaakt......(de andere rijd rond in Californie dus die kom ik niet tegen op de weg/meetings.... :D)

Image
Last edited by retro on Fri Sep 12, 2008 6:22 pm, edited 2 times in total.
Post Reply