1971 Plymouth Satellite Custom

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

1971 Plymouth Satellite Custom

Post by Wilf »

Image

Huidige project:

- kabelbomen vervangen
- verlichtingsbedrading
- stuur (houten driespaaks Grant sportstuur)
- uitlaatsysteem

- hemeltje
- radiateur
- totale remrevisie
- steelies met dog dish
- Nieuwe motor (stock block vervangen door gekuiste 383 met Edelbrock Torker en Holley Doublepumper
- bakrevisie
- Dash met VDO meters
- dash cover

- Geluidsinstallatie(is aangekocht - staat te wachten op plaatsing)
- Nieuwe monoleafs plaatsen (is aangekocht - staat te wachten op plaatsing)
- Nieuwe schokbrekers (aangekocht - staan te wachten op plaatsing)
- LPG inbouw
- ???

Future projects:

- Plaatwerk/roest/LEKKAGE (roest valt gelukkig mee, alleen achter - waar ook de lekkage zit - en een beetje rechtsonder dash - plaatwerk heeft veel deuken)
- Nieuwe lak
- Speras
- Line lock
- ???

Eventuele opties:

- Custom grille (knipperlichten weg -> 1968 knipperlichten onder bumper - grille in zwart zoals 2dr variant)
- ???

(Tekst in rood italic is klaar)
Last edited by Wilf on Sun Apr 11, 2010 10:39 am, edited 16 times in total.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Post by Funk »

Gewoon LPG erin man, en niet luisteren naar die zeiksnorren die menen dat je met LPG geen liefhebber bent ofzo, fuck 'em.

Wat is er met je radiateur, lek ? Ik heb de mijne vorige week zelf gesoldeerd en getest tot ± 4 bar, geen problemen meer.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

In dit geval ben ik de zeikerd over LPG want ik wil geen afschuwelijk lelijke gasarm, ik wil niet inleveren qua prestaties, ik wil een Mopar Performance luchtfilterdeksel monteren en ik wil naar Zweden kunnen rijden (benzine) :P

Mijn radiateur is niet lek, maar wel origineel en ruim 30 jaar oud. Ik bemerkte met het warme weer in filerijden dat de temperatuur langzaam maar zeker stijgt. Ik wil dus een dikkere alu radiateur hebben.
oscar
Posts: 985
Joined: Sun Aug 29, 2004 1:37 pm

Post by oscar »

Whahaha het groeit met de dag hier op het projecten gedeelte... 8)

Ziet er best goed uit zo met dat nieuwe blok er in minder rommel....

Succes met je lijstje ik ken dat...... :oops:


Oscar.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Post by Funk »

Ik zou gaan voor een puur LPG setup, en ombouwen met bijv. een elek. benzinepomp voor als je naar het buitenland wilt.
Da's iig wat ik ga doen, liever een beetje performance extra.

Met een Impco 425 hoef je geen lelijke constructies te hebben, ik heb een 14x4" luchtfilter erover en je ziet er op de slang na niks meer van.
Nadeel bij jou is dat je intake van zichzelf al vrij hoog is, daarom heb ik bewust voor een Torker gekozen. Met een carb + mixer zal 'ie opzeker te hoog worden.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Post by sjak_brak »

Benzine is leuk om onderdelen mee te ontvetten :D :D :D

is dit overigens niet stiekum een repost-topic :?:
KingOfFools
Posts: 1911
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:05 pm

Post by KingOfFools »

:lol: :lol:

Sorry :oops:
SS396
Posts: 214
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:18 pm

Post by SS396 »

Ik zou gaan voor een puur LPG setup, en ombouwen met bijv. een elek. benzinepomp voor als je naar het buitenland wilt.
Yep,ook mijn idee!!

@funk: bedankt voor je IMPCO adapter!

verder mooi project!
motor ziet er super uit,succes met al je plannen!
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Thnx! Ik was vandaag bij Six Pack en heb mijn toekomstige plannen besproken, ben supergoed geholpen en heb nu een beter idee wat ik allemaal wel en niet wil gaan doen. Inderdaad, wat er geopperd wordt over puur LPG lijkt me een goede optie, en dan inderdaad met een electrische benzinepomp. Lijkt me goed om dat dan met een LPG-benzine switch de relais al dan niet te sluiten en om met een extra switch de benzinepomp al dan niet aan te zetten. Ik ga daar ff een schema van maken binnenkort, evenals een integratie van de originele bedradingsschema met het bekende Amp meter bypass schema en met een relais gestuurd lichtschema.

Dit ga ik doen met Dia ( http://www.gnome.org/projects/dia/ ).
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Vandaag even geëxperimenteerd met de look van steelies onder de auto.

Ik weet het nog niet... :o

Zo was het eerst:

Image

Image

En toen maar bezig:

Image

Image

Image

Image

Image

ImageImage

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Sja... Misschien is het even wennen maar het oogt echt heel bizar klein! Alsof 'ie op reservebanden staat :?

De steelies zijn 15" overigens. :o
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Post by cliffhanger »

veel beter! effe oppompen en een setje chrome ronde smoothie wieldoppen erop en je bent klaar! 8)
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Post by cliffhanger »

ennuh, wat lijkt die fietstas klein zo :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Istie ook! Bizar klein :D

Maar die alu velgen doe ik nog niet direct in de verkoop want ik ben er nog niet helemaal uit.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Post by Streetrod »

Vond hem mooier met die alu's kijkt i grovvver maar ja smaken verschillen.

Ronnie
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Nou ik moet ook eerlijk zeggen dat het me een beetje tegenvalt. De wielen ogen veel te smal en te klein nu, de auto slurpt ze op. Maar ook deze optie schiet ik niet gelijk af want onder het kleine broertje staan standaard banden + velgen wél weer. Misschien als er een ander soort band om de velg gezet wordt... De witte streep doet de banden ook al kleiner ogen.
Post Reply