Camaro opbouwen met 427 en Hydro boost...Nu lopend met filmp

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Activate
Posts: 1183
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am

Camaro opbouwen met 427 en Hydro boost...Nu lopend met filmp

Post by Activate »

na een 388 gebouwd te hebben gaat er nu een 427 met Hydrobooster in.

De 427 :

Motown Wolrd blok
AFR eliminator heads
Eagle 4340 4.00 Crank
Eagle H-Beam 4340 Rods.
Mahle zuigers........
Hamburger oilpan met scraper en windagescreen.


enz. enz.......

Zie foto's

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Activate on Sun Jul 01, 2007 1:45 pm, edited 2 times in total.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Damn :idea:
V8 Angel
Posts: 2665
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:19 pm

Post by V8 Angel »

ruilen tegen mijn orginele 265ci blokkie? :)

erg mooie blok.
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Post by cliffhanger »

damn! dikke motort, krijg der een harde bradwurst van :idea: 8) 8)
kloenie
Posts: 10347
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:26 pm

Post by kloenie »

die met die baard ken ik :D

mis alleen de klompen
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Post by DeVicEofHeLL »

Echt waar, petje af voor jullie, ik zou aan zoiets niet beginnen (te weinig kennis aanwezig)

Echt mooi!
chevyman

Post by chevyman »

mooi blokkie, wat ga je doen met de oude?
ik heb nog wel een loos hoekje in de garage :D :D
JT
Posts: 272
Joined: Tue Feb 28, 2006 6:20 am

Post by JT »

heb je ook de nummers van de zuiger/ krukas/drijfstangen

als mijn 406 rijp is om te boren wil ik er ook een 427 van maken


waar heb je overal moeten bijwerken om alles vrij te laten lopen ?
muller
Posts: 3493
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:50 pm

Post by muller »

mooi spul!!
wat hou je aan compressie over en wat zijn de cam specs?
Activate
Posts: 1183
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am

Post by Activate »

Hey Kloenie,

De klompen zijn er wel maar je ziet ze niet :D :D :D
Activate
Posts: 1183
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am

Post by Activate »

Volgens World is het blok vrijgemaakt voor een krukas met 4.00 stroke.....niet dus, in ieder geval niet voor de Eagle....

Dus de rods gefreesd en de binnenzijde van het blok..

Compressie is 1: 11,3 met een Cometic 027 koppakking.

De cam is een solid roller van Compcams :

276@.050 intake. 283@.050 .4400 intakelift . .4220 exhaustlift

groeten,


Erik.
Olds Willem
Posts: 2123
Joined: Sun May 07, 2006 5:16 pm

Post by Olds Willem »

Das een redelijk hoge compressie... rijdt dat dan nog op Euro 98?
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

supernetjes dat blok :thumbsup:


dat moet nog net gaan op 98


marreuh.. beetje tamme nokkenas.. ist het geen In .540 Ex .520 ?? anders heb je voor relatief wijnig extra pk's die AFR's erop gezet..
Activate
Posts: 1183
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am

Post by Activate »

Tam???

Zal wel aan mij liggen ,maar vind het nogal wild for een Semi street car,

In ieder geval wild genoeg om geen vacuum meer te hebben met vacuum booster.

In de super rijdt een Camaro met 273 en 286 en rijdt 9.9

Hij heeft ook een behoorlijke lift .4400 x1.6 = 0.704.

Morgen even weer een update, met foto's van de carb en Nos ed.

Groeten,


Erik.
JT
Posts: 272
Joined: Tue Feb 28, 2006 6:20 am

Post by JT »

de lift opgegeven met een cam is normaal de lift
met 1.5 rockers reeds ingecalculeert


heb je een grind nummer en maker van de nokken as ?


9.9 met een camaro die weegt normaal al min. 3600lbs

die moet dan ongeveer 735 pk blok hebben met die nokken as welke koppen heeft die dan wel ???
Post Reply