Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063 Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Post
by BigBlockMopar » Fri May 04, 2007 1:33 pm
276@.050 intake. 283@.050 .4400 intakelift . .4220 exhaustlift
De intake- en exhaustlift zijn hier "nok-lift" naar mijn idee.
Anders zou zo'n wilde duratie weinig nut hebben inderdaad met zo'n lage kleplift.
276 en 283 duratie
@ .050" is behoorlijk wild inderdaad.
Blokkie ziet er goed uit.
'Verfrissend' om weer eens een netjes opgebouwd motortje te zien ipv van al die achteraf in de verf gesopte motorblokjes die hier soms voorbij komen.
muller
Posts: 3493 Joined: Sun Feb 08, 2004 4:50 pm
Post
by muller » Fri May 04, 2007 4:52 pm
je bedoeld al die "gereviverfde" motoren??
Activate
Posts: 1183 Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am
Post
by Activate » Fri May 04, 2007 5:45 pm
Je hebt het goed Bigblock.....het is noklift.....
Het is een Compcams 3136/3172/R10
Groeten,
Erik.
smokey
Posts: 5125 Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm
Post
by smokey » Sat May 05, 2007 8:13 pm
Netjes, dikke single plane intake.
Wat voor rockers ga je gebruiken?
Activate
Posts: 1183 Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am
Post
by Activate » Sat May 05, 2007 8:45 pm
Crane Cams 15 voor de inlaat en 1.6 voor de uitlaat.
Ik kan geen 1.6 op mijn inlaat gebruiken i.v.m een te hoge kleplift
Taximan
Posts: 3130 Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm
Post
by Taximan » Sun May 06, 2007 9:23 pm
Het ziet er allemaal heel mooi uit, maar wat ben je er mee van plan?
In mijn 9 seconden Super Gas racer heb ik nog niet zo veel kleplift en PKs.
Wil je deze motor in een straat Camaro plaatsen, dan is de kans groot dat het op een teleurstelling uitdraait.
Zo'n blok komt alleen tot zijn recht met 5000 rpm stallpseed en 4.11 op 1 gearing in een lichte auto.
Activate
Posts: 1183 Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am
Post
by Activate » Sun May 06, 2007 9:30 pm
Er zit een stallconvertor in van 4000 rpm eindgearing is 3,73
Hij zal wel niet helemaal tot zijn recht komen vanwege de te keliene stall en de te lage eindoverbrenging maar denk wel dat het wil.
Hij zal niet echt veel op straat komen
Activate
Posts: 1183 Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am
Post
by Activate » Mon May 07, 2007 9:44 pm
Weer kleine update :
Electrische waterpomp geplaatst,
Steunen en dynamo geplaatst, ook de steunen voor de stuurpomp geplaatst maar helaas bouten vergeten te bestellen.....
Morgen maar effe bestellen en w8en op de pushrods.
Activate
Posts: 1183 Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am
Post
by Activate » Wed May 23, 2007 6:06 pm
Vandaag eindelijk de op maat gemaakt pushrods binnen gekregen...
Morgen weer verder, foto´s volgen.......
Ben nog steed op zoek naar een set headers voor dit projectje 1 7/8 valt ook niet mee......
Camaro
Posts: 1767 Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am
Post
by Camaro » Sat May 26, 2007 9:07 am
Whow Erik ,dat wordt inderdaad een mooi blokkie. Wat andere al zeggen, ik hoop dat je der nog lekker mee op straat kan rijden. 4000 Stahl is pittig.
Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat, dus blijf vooral posten
Grtz
Richard
roland
Post
by roland » Sat May 26, 2007 11:13 am