Fordman's 408W stroker project (updated 29-10-2007)
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
mooiste wat ik gezien heb is 2 rubbers aan de achterzijde, die verbonden met een gebogen pijpje. midden (boven) op het pijpje een kort pijpje gelast die omhoog wijst met daarop een heel klein K&N filtertje.
Doordat t hoog zit komt er ook geen olie uit zoals je weleens ziet met breathers direct op t kleppendeksel.....
heel verhaal maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Martin
Doordat t hoog zit komt er ook geen olie uit zoals je weleens ziet met breathers direct op t kleppendeksel.....
heel verhaal maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Martin
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
@mercury1970 bijvullen doe ik via de dipstick. Duurt alleen wat langer
Weer een stukje dichterbij.
De stoterstangen moesten er nog in en er moet een ontluchting komen op de klepdeksels.
De stoterstangen zijn gehard en hebben een extra dikke wanddikte, dit zijn belangrijke onderdelen in de motor dus moet je hier naar mijn mening niet op bezuinigen.
Ik heb daarom een goed merk uitgekozen
Voor de ontluchting zijn er vele mogelijkheden, maar ik heb voor de volgende gekozen.
Iedere klepdeksel een open systeem (sorry dat ik niet zo milieu vriendelijk ben).
Iedere opening krijgt een klein K&N filtertje erop. Een kant is nu af op het filtertje na.
Het viel niet mee op in die mooie aluminium klepdeksels een gat te moeten maken.
Dus 500 keer meten en voorzichtig boren, dit spul is zo beschadigd.
Aan de binnenkant moet een afscherm plaatje komen, zodat er geen olie wordt opgezogen.
Op de vakantie natuurlijk de nodige spullen meegenomen, deze kunnen er mooi opgezet worden.
RVS pipe plugs van alle maten, CSR thermostaat housing, CSR waterpomp, CSR distrubutor clamp, etc
Ik heb voor neutrale kleuren gekozen om niet te veel “bling” te krijgen. Het geheim is niet te veel kleuren toe te passen, naar mijn mening een veel gemaakte fout.
Morgen ga ik mijn motorolie ophalen.
Ik heb na links en rechts advies ingewonnen te hebben voor het volgende gekozen.
Van de firma KROON http://www.kroon-oil.com
Ze gaven mij het volgende advies:
“Oorspronkelijk adviseerde Ford in 1968 voor al haar V8 motoren een SAE 10W40
of een SAE 15W40 motorolie te gebruiken. Na revisie zou ik hier ons product
Emperol 5W40 willen adviseren. De synthetische Emperol 5W40 is in
vergelijking met het originele advies dunner bij de koude start, waardoor
minder slijtage bij de koude start, en op bedrijfstemperatuur even dik
waardoor de smering gegarandeerd is.
Voor het inlopen adviseer ik u ons product Motor Oil HDX 30 te gebruiken.
Deze minerale singlegrade olie is dunner dan voorgeschreven waardoor het
inloopslijtageproces versneld wordt. Met deze olie moet u dan zo'n 1.500 a
2.000 km rijden. Na het inrijden kunt u dan verversen met Emperol 5W40.”
Een prima bedrijf met online advies en ze nemen de tijd om een goed advies te geven.
Nog een detail is de naam plaat. Op mustang cobra’s en de nieuwe GT500 zijn de motoren “hand built”, er zit dan ook een plaatje op de motoren met de naam van de bouwers.
Ik heb mijn eigen versie ervan laten maken en een plaatsje gegeven.
Fordman 8)
Weer een stukje dichterbij.
De stoterstangen moesten er nog in en er moet een ontluchting komen op de klepdeksels.
De stoterstangen zijn gehard en hebben een extra dikke wanddikte, dit zijn belangrijke onderdelen in de motor dus moet je hier naar mijn mening niet op bezuinigen.
Ik heb daarom een goed merk uitgekozen
Voor de ontluchting zijn er vele mogelijkheden, maar ik heb voor de volgende gekozen.
Iedere klepdeksel een open systeem (sorry dat ik niet zo milieu vriendelijk ben).
Iedere opening krijgt een klein K&N filtertje erop. Een kant is nu af op het filtertje na.
Het viel niet mee op in die mooie aluminium klepdeksels een gat te moeten maken.
Dus 500 keer meten en voorzichtig boren, dit spul is zo beschadigd.
Aan de binnenkant moet een afscherm plaatje komen, zodat er geen olie wordt opgezogen.
Op de vakantie natuurlijk de nodige spullen meegenomen, deze kunnen er mooi opgezet worden.
RVS pipe plugs van alle maten, CSR thermostaat housing, CSR waterpomp, CSR distrubutor clamp, etc
Ik heb voor neutrale kleuren gekozen om niet te veel “bling” te krijgen. Het geheim is niet te veel kleuren toe te passen, naar mijn mening een veel gemaakte fout.
Morgen ga ik mijn motorolie ophalen.
Ik heb na links en rechts advies ingewonnen te hebben voor het volgende gekozen.
Van de firma KROON http://www.kroon-oil.com
Ze gaven mij het volgende advies:
“Oorspronkelijk adviseerde Ford in 1968 voor al haar V8 motoren een SAE 10W40
of een SAE 15W40 motorolie te gebruiken. Na revisie zou ik hier ons product
Emperol 5W40 willen adviseren. De synthetische Emperol 5W40 is in
vergelijking met het originele advies dunner bij de koude start, waardoor
minder slijtage bij de koude start, en op bedrijfstemperatuur even dik
waardoor de smering gegarandeerd is.
Voor het inlopen adviseer ik u ons product Motor Oil HDX 30 te gebruiken.
Deze minerale singlegrade olie is dunner dan voorgeschreven waardoor het
inloopslijtageproces versneld wordt. Met deze olie moet u dan zo'n 1.500 a
2.000 km rijden. Na het inrijden kunt u dan verversen met Emperol 5W40.”
Een prima bedrijf met online advies en ze nemen de tijd om een goed advies te geven.
Nog een detail is de naam plaat. Op mustang cobra’s en de nieuwe GT500 zijn de motoren “hand built”, er zit dan ook een plaatje op de motoren met de naam van de bouwers.
Ik heb mijn eigen versie ervan laten maken en een plaatsje gegeven.
Fordman 8)
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
-
- Posts: 1789
- Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am