Buick GS 1970 (Update 4-4 Opbouw)
Buick GS 1970 (Update 4-4 Opbouw)
Na een paar maanden in de zomer van dit jaar met veel plezier gereden te hebben, leek mij het toch verstandiger om mijn Buick GS uit 1970 op te knappen.
Beneden in de voorschermen zaten behoorlijke slechte plekken.
Ook onderaan bij mijn achterraam is het plaatwerk aangetast door het vochtige, verteerde vinyl dak.
Ook lekte het, bij het achterraam waardoor altijd mijn kofferbak met water stond.
Maar gelukkig laat ik er nu snel wat aan doen zodat de roestschade nu nog meevalt.
Het demonteren en monteren doe ik zelf, plus wat andere kleine dingen.
De rest laat ik over aan 'Starclass' het restauratiebedrijf van Rob's (Rallye350 hier op het forum) zijn vader en oom.
Dit bedrijf heeft al veel ervaring met Amerikaanse oldtimers.
De Buick wordt in ongeveer dezelfde kleur gespoten zoals hij nu is (wordt iets meer goudkleurig) en het vinql dak gaat eraf.
Zo was hij eerst:
350 Motor loopt zeer goed, alleen de airco is afgesloten en de radiator is een klein beetje lek.
Interieur is netjes behalve de vloerbedekking, die last van vocht gehad heeft.
Beide voorschermen zijn aan de onderkant slecht.
Het vinql eraf gehaald om te kijken hoe het eronder uitzag.
Dat viel gelukkig nog erg mee.
Onderaan het achterraam had ik al een paar weken eerder geverfd om tijdelijk te beschermen tegen regenwater.
Buick heb ik gedemonteerd, wat vrij snel ging.
Interieur eruit gehaald. Dashboard blijft erin.
Plaatwerk onderaan het achterraam is aangetast door roest, maar gelukkig nog sterk en dik genoeg.
Hieronderaan waar de strips zaten, is ook lichtelijk aangetast.
Onder de achterbank zaten wat gaten door dat er water via het achterraam er is blijven staan.
Hier zijn platen ingelast en afgewerkt met smeerkit. In de platen zijn ook nog dopgaten nagemaakt.
Sommige onderdelen zoals de rembekrachtiger, in de motorruimte zwart geschilderd.
De binnenkant heb ik 2 keer in de anti-roest gezet.
Motorkap en deuren zijn na het schuren in de primer gezet.
In de schermen zijn nieuwe metalen plaatjes gelast en in de primer gezet. Maar ze zijn nog niet strak.
Dit oude ijzere komt uit de voorschermen, achterklep en onder de achterbank. Ook wordt er nieuwe accubak gemaakt.
Voorkant alvast deels zwart gespoten, radiator is eruit voor reparatie.
De Buick in de primer en strak maken. Er zitten gelukkig geen deuken in.
Wel moet het dak strak worden omdat het vinql niet meer terug komt.
Ook is het plaatwerk onderaan het achterraam hier op de foto al aardig strak.
Voorschermhoeken strak maken.
De voorkant is geheel zwart gespoten. De radiator is dicht gemaakt, zwart gespoten en geplaatst.
Ook is er een nieuwe leiding voor de airco gemaakt en een nieuwe accubak.
De body is al grote deels strak, daarover is weer een nieuwe laag primer overheen gespoten.
Ik ben nu alleen opzoek naar betere bumpers waarvan het chroom nog goed is.
Groet Chris.
Beneden in de voorschermen zaten behoorlijke slechte plekken.
Ook onderaan bij mijn achterraam is het plaatwerk aangetast door het vochtige, verteerde vinyl dak.
Ook lekte het, bij het achterraam waardoor altijd mijn kofferbak met water stond.
Maar gelukkig laat ik er nu snel wat aan doen zodat de roestschade nu nog meevalt.
Het demonteren en monteren doe ik zelf, plus wat andere kleine dingen.
De rest laat ik over aan 'Starclass' het restauratiebedrijf van Rob's (Rallye350 hier op het forum) zijn vader en oom.
Dit bedrijf heeft al veel ervaring met Amerikaanse oldtimers.
De Buick wordt in ongeveer dezelfde kleur gespoten zoals hij nu is (wordt iets meer goudkleurig) en het vinql dak gaat eraf.
Zo was hij eerst:
350 Motor loopt zeer goed, alleen de airco is afgesloten en de radiator is een klein beetje lek.
Interieur is netjes behalve de vloerbedekking, die last van vocht gehad heeft.
Beide voorschermen zijn aan de onderkant slecht.
Het vinql eraf gehaald om te kijken hoe het eronder uitzag.
Dat viel gelukkig nog erg mee.
Onderaan het achterraam had ik al een paar weken eerder geverfd om tijdelijk te beschermen tegen regenwater.
Buick heb ik gedemonteerd, wat vrij snel ging.
Interieur eruit gehaald. Dashboard blijft erin.
Plaatwerk onderaan het achterraam is aangetast door roest, maar gelukkig nog sterk en dik genoeg.
Hieronderaan waar de strips zaten, is ook lichtelijk aangetast.
Onder de achterbank zaten wat gaten door dat er water via het achterraam er is blijven staan.
Hier zijn platen ingelast en afgewerkt met smeerkit. In de platen zijn ook nog dopgaten nagemaakt.
Sommige onderdelen zoals de rembekrachtiger, in de motorruimte zwart geschilderd.
De binnenkant heb ik 2 keer in de anti-roest gezet.
Motorkap en deuren zijn na het schuren in de primer gezet.
In de schermen zijn nieuwe metalen plaatjes gelast en in de primer gezet. Maar ze zijn nog niet strak.
Dit oude ijzere komt uit de voorschermen, achterklep en onder de achterbank. Ook wordt er nieuwe accubak gemaakt.
Voorkant alvast deels zwart gespoten, radiator is eruit voor reparatie.
De Buick in de primer en strak maken. Er zitten gelukkig geen deuken in.
Wel moet het dak strak worden omdat het vinql niet meer terug komt.
Ook is het plaatwerk onderaan het achterraam hier op de foto al aardig strak.
Voorschermhoeken strak maken.
De voorkant is geheel zwart gespoten. De radiator is dicht gemaakt, zwart gespoten en geplaatst.
Ook is er een nieuwe leiding voor de airco gemaakt en een nieuwe accubak.
De body is al grote deels strak, daarover is weer een nieuwe laag primer overheen gespoten.
Ik ben nu alleen opzoek naar betere bumpers waarvan het chroom nog goed is.
Groet Chris.
Last edited by sjanbob on Fri May 04, 2007 6:08 pm, edited 5 times in total.
-
- Posts: 1789
- Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am
Nee helaas was er iemand net voor me.75RivGS wrote:Ziet er goed uit... nog geluk gehad met die bumpers van v8buick?
In iedergeval bedankt voor het opletten naar de bumpers.
Mijn standaard dubbele uitlaat is ook niet meer te redden, want hij is lek en roestig.
Hiervoor komt een complete Flowmaster 40 serie uitlaat in de plaats. 8)
De onderkant van de Buick wordt ook behandelt tegen roest, dus het is wel handig dat de oude uitlaat eronder gaat.
Ik wil ook nog headers op het motorblok plaatsen, maar daar zie ik denk maar van af omdat er zeer weinig ruimte is om deze te verwisselen.