Build Up 68 'Cuda
Build Up 68 'Cuda
Zo, ik heb al een paar weekjes aan het knutselen aan me Barracuda, en het werd eens tijd dat ik maar ff een topicje aan moest maken
Kunnen jullie de voorderingen enzo ook een beetje netjes volgen
Helaas geen foto's van de auto toen die gehaalt werd met de ambulance, maar zo kwam het blokje thuis
Hier heeft hij zijn plekje gekregen, niet op de spulletjes letten op het dak ( ligt dan makkelijk binnen hand bereik )
Hier had ik de trannie er onder uit, de keerringen moesten vervangen worden.
En dan heb je dus ineens nog meer holle ruimte
Weer netjes.
Geen egale kleur , maar het is allemaal netjes verder
Staartstukje met de oude keerring er nog in, ben langs Harteveld/Mark gegaan, hij had het druk, maar wou ze graag ff voor me vervangen
Hij heeft een leuk wagentje staan btw, en dan heb ik het niet over de Dragger
Ook weer schoon, met de oude keerring erin.
Nieuwe keerring + Vet
Shiny 8)
alle deeltje ook in het vet gezet
De bak zit er weer terug onder, en de auto is weer van de ''jacks'' gehaalt, aka bakstenen links op de foto
904 4speed Back in place 8)
Hier ga ik nu aan werken, het inlaatspruitstuk is er inmiddels vanaf, en word vervangen voor een Edelbrock + Holley carb.
Wat voor een carb het precies het is weet ik niet, maar ik zal het eerdaags ff erop zetten, en dan ff vragen of de carb geen overkill is voor een licht gekietelde 273...
Zo
[/img]
Kunnen jullie de voorderingen enzo ook een beetje netjes volgen
Helaas geen foto's van de auto toen die gehaalt werd met de ambulance, maar zo kwam het blokje thuis
Hier heeft hij zijn plekje gekregen, niet op de spulletjes letten op het dak ( ligt dan makkelijk binnen hand bereik )
Hier had ik de trannie er onder uit, de keerringen moesten vervangen worden.
En dan heb je dus ineens nog meer holle ruimte
Weer netjes.
Geen egale kleur , maar het is allemaal netjes verder
Staartstukje met de oude keerring er nog in, ben langs Harteveld/Mark gegaan, hij had het druk, maar wou ze graag ff voor me vervangen
Hij heeft een leuk wagentje staan btw, en dan heb ik het niet over de Dragger
Ook weer schoon, met de oude keerring erin.
Nieuwe keerring + Vet
Shiny 8)
alle deeltje ook in het vet gezet
De bak zit er weer terug onder, en de auto is weer van de ''jacks'' gehaalt, aka bakstenen links op de foto
904 4speed Back in place 8)
Hier ga ik nu aan werken, het inlaatspruitstuk is er inmiddels vanaf, en word vervangen voor een Edelbrock + Holley carb.
Wat voor een carb het precies het is weet ik niet, maar ik zal het eerdaags ff erop zetten, en dan ff vragen of de carb geen overkill is voor een licht gekietelde 273...
Zo
[/img]
-
- Posts: 1643
- Joined: Tue Oct 11, 2005 8:18 am
-
- Posts: 1643
- Joined: Tue Oct 11, 2005 8:18 am
K'heb de ''oude'' draadboom er ook nog bij, en die ziet er wonder boven wonder nog prima uit !
Draadjes zijn ook niet hard ofzo, alles nog soepel, flexibel, en niet verkleurt.
Over de carb die erop komt heb ik een aantal nummertjes op geschreven die op de carb stonden.
Ik hoop dat iemand er wijs uit kan worden, hoeveel cmf de carb is, en of het niet een overkill carbje is voor een licht gekietelde 273ci met headers
Hier de nummertjes die me van belang leken op het 4barrel Holley carbje :
----- List : 1850-3 3018 -----
----- 311 - 601 /of / 109 ----- dat stond op de gasklepjes in de carb.
----- 6R9610R ------
Alvast bedankt 8)
Draadjes zijn ook niet hard ofzo, alles nog soepel, flexibel, en niet verkleurt.
Over de carb die erop komt heb ik een aantal nummertjes op geschreven die op de carb stonden.
Ik hoop dat iemand er wijs uit kan worden, hoeveel cmf de carb is, en of het niet een overkill carbje is voor een licht gekietelde 273ci met headers
Hier de nummertjes die me van belang leken op het 4barrel Holley carbje :
----- List : 1850-3 3018 -----
----- 311 - 601 /of / 109 ----- dat stond op de gasklepjes in de carb.
----- 6R9610R ------
Alvast bedankt 8)
Hm oke,
Er zit een iets snellere nokkenas is, een edelbrock 318/340 spruitstuk
( past er gewoon precies op, en de poortjes komen gewoon goed overeen ) , en headers.
Het blokje is dus ietsjes sneller als normaal.
K'hoop dat het dan nog te doen is
( een beetje verbruik extra maakt me niet zoveel uit, als hij maar goed reageerd op het gas )
Er zit een iets snellere nokkenas is, een edelbrock 318/340 spruitstuk
( past er gewoon precies op, en de poortjes komen gewoon goed overeen ) , en headers.
Het blokje is dus ietsjes sneller als normaal.
K'hoop dat het dan nog te doen is
( een beetje verbruik extra maakt me niet zoveel uit, als hij maar goed reageerd op het gas )
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Oke bedankt, dan zal ik de sproeiers is ff onderzoeken, en kijken of het geen (zekere) overkill word..
Weer een beetje leggen prutsen de laatste daagjes
Moeders kwam eens langs, en moest natuurlijk een foto maken
( ik sta er wel scheef op btw :arrow: )
Big Fat cook-book thanks to Sjak
2 stalen stripjes opgezocht, en toen maar ff wat verzonnen
De stripjes zijn van keihard staal en ongeveer 5mm dik..
Werkt prima, en was een stuk sneller klaar als een plaatje op maat maken, eraan lassen-slijpen etc.
Gewoon 2 dikke stalen strippen, 2 gaatjes erin boren, klaar
Spanbandje wel goed in het midden leggen, en zorgen dat hij ongeveer in het midden optilt, anders krijgt het ene schroefje natuurlijk meer te verduren als de andere.
Das het enigste, was zo klaar.
Ik weet niet of dit idee al eerder bedacht was, maar ik kan het je aanraden.
Werkt perfect
Zie hier
En hier
Vanavond ga ik het hart plaatsen
Weer een beetje leggen prutsen de laatste daagjes
Moeders kwam eens langs, en moest natuurlijk een foto maken
( ik sta er wel scheef op btw :arrow: )
Big Fat cook-book thanks to Sjak
2 stalen stripjes opgezocht, en toen maar ff wat verzonnen
De stripjes zijn van keihard staal en ongeveer 5mm dik..
Werkt prima, en was een stuk sneller klaar als een plaatje op maat maken, eraan lassen-slijpen etc.
Gewoon 2 dikke stalen strippen, 2 gaatjes erin boren, klaar
Spanbandje wel goed in het midden leggen, en zorgen dat hij ongeveer in het midden optilt, anders krijgt het ene schroefje natuurlijk meer te verduren als de andere.
Das het enigste, was zo klaar.
Ik weet niet of dit idee al eerder bedacht was, maar ik kan het je aanraden.
Werkt perfect
Zie hier
En hier
Vanavond ga ik het hart plaatsen