Build Up 68 'Cuda

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

@ Naam genoot :D

Ja, ik weet het :D
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Nou, Parts n Stuff ging ik niet redden, ivm werk.

ff naar de maasmond geweest (lokale tuinders spullen verkoper ofzo :P )
om te vragen of zij misschien een waterslang hadden van 47mm binnen diameter.
Maar die hadden zij zelfs niet :?

Morgen red ik het wel om ff naar nootdurp te tuffen :)
In de hoop dat ze wat hebben liggen wat ik wel kan gebruiken :?

Zo niet, weet ik nog een ander adresje (Nic. Sosef, ook zo'n tuinders boer ) die hebben misschien wel slangen met zo'n grote dia meter.
Maar morgen eerst ff langs Parts n Stuff :)

Vanavond de olie-koeler plaatsen en aansluiten enzo.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Post by smokey »

Rik heeft honderden radiateur slangen liggen, als je weet welke bochten en diameter je nodig hebt kan je door de berg slangen heen spitten... :D
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Jep, Ik heb 2 goede foto's genomen waar we er wel uit mee moeten komen :)

Tevens meteen een paar extra foto'tjes gemaakt, zijn aan het uploaden...
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Vreugde, wat foto'tjes :D

Me pa heeft 3 custom radiator steuntjes gemaakt, 2 aan de bovenkant, 1 grote aan de onderkant.

Image

Image

En me RVS pijp inc. verknipte radiator slangen :P

Image

Me pa heeft ook het accu bakje wat gecustomized :D
Er moest een hoekje af ivm de radiator.
Hij heeft er weer netjes een randje op gemaakt, en aan mij was de eer om het lekker grof te pin stripen met een grote kwast :P

Image

( kut, geen foto gemaakt van toen ik hem geverft had :| pech )
Hij is weer netjes in ieder geval :D

De olie leidingen van de automaat ook netjes custom gemaakt :D

Image

Well...

En hier de 2 foto's van de radiator slang, die dus een binnen diameter moet hebben van ongeveer +/- 47mm . Iets kleiner mag, maar liever 47mm of groter. Dan weet ik tenminste zeker dat het past :D

Image

Rechts zit de aansluiting van de rad.

Image

En check dat mooie bosch benzine filtertje 8) :D :P

Zo, morgen naar Rik voor de rad. slang :D
( hoop ik.. :arrow: )
muller
Posts: 3493
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:50 pm

Post by muller »

ziet er weer goed uit!!
en bij jou past je accubak tenminste nog,in m'n dart ben ik voor een 4 core rad. gegaan van een '68 camaro....nu staat m'n accu achterin,zelfs m'n frame moeten verlassen om hem ertussen te krijgen....maar hij blijft nu lekker koel (180F)
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Nou, ff langs Rik geweest, een paar slangen mee genomen, en vanavond denk een beetje knippen en plakken :D

Denk dat ik er wel uitkom :)

En dan... tjah... motorolie erin, bakolie erin, stuurpomp olie, tjah.. en dan ff starten denk ik.

Oja, en het water natuurlijk :D :P :arrow:

Ik ga er natuurlijk wel gedestileerd water in flikkeren, water uit de kraan is voor het eten te koken, op gas. :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Post by Wilf »

Gedestilleerd water? Weet je dat wel zeker? Ik meende mij te herinneren dat dat niet zo goed is voor aluminium onderdelen (onttrekt mineralen)..? Of is dat een fabeltje?

Oh nee sorry, in de war met demi water!
chevyospel
Posts: 62
Joined: Tue Oct 31, 2006 12:21 pm

Post by chevyospel »

Ik hoop toch dat je dat water gebruikt voor je accu, want in je koel systeem zou ik toch koelvloeistof doen! :!:
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Jah, ik heb eens vernomen dat -stel- er zou wat lekken, dat koelvloeistof een agressief goedje kan zijn, en slecht voor lagers enz.

Dat is dan voor de eerst start he.. niet voor altijd, als ik dan weet dat er niks -inwendig- lekt, gaat er natuurlijk wel gewoon KVS in...
chevyman

Post by chevyman »

en?





ik wil niet drammen hoor :lol: :lol:
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Geduld is een schone zaak :D

Nou.. weer wat plaatjes en uitleg :)

Toch nog ff een plaatje geschoten van het accu bakje :P

Image

De olie koeler gemonteerd, netjes verticaal :D

Image

Slangen van Rik om te knippen en te plakken :D

Image

En....................

Makes a fit ! :idea:

Image

Sterker nog... ik heb maar 1 slang hoeven te gebruiken :D
YES ! :P
Zoals je kunt zien zit hij wel tegen het benzine slangetje, om dat op te lossen moet ik de leiding op de benzine pomp iets naar achteren draaien.
Dat heb ik geprobeerd, maar ik kreeg het moetje niet los, dus toen maar gestopt... voordat ik de pomp verkloot :D
Mja, om ff 30minuten te draaien lijkt het me niet zo'n probleem.

De pomp zal er weer af moeten om de leiding iets naar achteren te draaien, maar dat doe ik later wel. En misschien vervang ik de hele pomp wel, misschien meteen een electrisch ding..
Maar dat zie ik later allemaal wel, eerst starten :D

En ook me optima iets gecustumized :D :D :D :D

Image

De accu kwam net tegen de bovenste leiding van de rad.
En meer ruimte om de accu of radiator te verschuiven heb ik niet...
Dus dan de accu maar ff op maat gemaakt :D :D

Ik denk dat ik 1 van de weinige/of enige ben, met een custom accu :D :P

Straks de motorolie erin flikkeren, pre lube enzo, benzine/geld in de auto stoppen, en dan .... starten ?
( of misschien wacht ik wel tot morgen, ik zie wel hoe het loopt, in ieder geval... vandaag of morgen :D maar je hoort en ziet het wel :D )
MopariO
Posts: 5261
Joined: Wed Apr 21, 2004 9:50 am

Post by MopariO »

Die rand geeft die optima ook steun... geen wiebelig geheel geworden ??

Image

:D

MariO
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Nee hoor, staat prima... :)

Maar...

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :D

Net dus bezig geweest met ''de grote start'' , en je raad het natuurlijk al :D
Het ging niet volgens plan, wat ik eigenlijk ook verwachte... het was anders te gemakkelijk :P :D

Anyway, hij heeft ff gelopen, en hij klonk ''gruwelijk :idea: :idea: :idea: '' Dus dat is alvast een strelende gedachte :P
Maar nu...

Mij 1e poging (heb het 4x geprobeerd) , de 1e keer ging het meteen goed, ik tikte de starter echt maar ff aan, en meteen liep hij :idea:
Gewoon.. echt direct !
Maar dat duurde 2 seconden, en sloot af met een back-fire door de carb.
Dus alles weer gecheckt, ontsteking iets later gezet, en nog een keer...

Dit keer duurde het iets langer voordat hij aansloeg, maar liep toen wel -beroerd- en sloot ook weer af met een zachte back-fire.

3e keer was idem, alleen de ontsteking ook weer iets bijgesteld.

Voor de 4e keer, heb ik de bougie's eruit gehaalt, en ff gecheckt, ze waren best netjes, gewoon nat, maar niet zeiknat...
Toen ook weer gestart, sloeg ook echt weer direct aan zoals de 1e keer, maar bleef ook niet lang lopen (beetje spelen met het gas) en sloeg wederom af met een back-fire.

Met de carb is niks aan de hand voor zover ik weet :)
Of wel ?

En oja, nog een kleinigheidje :D

Er komt water naar binnen (in het blok) :|
Olie ff gepeilt, en de zooi was lichtgrijs, en knetterde :|
Maar ik weet al voor 90% zeker waar het lek zit, en dat is hoogstwss op het intake manifold.
Maar das het probleem niet zo, dat kan ik wel fixxxen :D

Wat me btw ook opviel...
In het benzine filtertje is geen druppel benzine gekomen, of is dat normaal.. en gaat hij pas echt goed pompen als de motor goed loopt ? (600tpm ongeveer.. )

Pompje verrot ? of dat te vroeg om te zeggen ?

Maar ja...

erm..

eigenlijk heb ik dus hulp nodig met de carb. en ontsteking, omdat dat wss de boosdoeners zijn...

Morgen maar es een paar mensen aanspreken op de Swap Meet :D
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

Ik had bijna het zelfde bij de 1e start........benzinepomp vast.
Loshalen en inspiuten met wd-40........paar droge klappen en met mazzel komt hij los. S6...........en stoppen met benzine in je carb gieten, door de backfires kan je carb stuk gaan.
S6........altijd spannend.......zo'n 1e grote start 8)
Post Reply