Build Up 68 'Cuda
Nou, Parts n Stuff ging ik niet redden, ivm werk.
ff naar de maasmond geweest (lokale tuinders spullen verkoper ofzo )
om te vragen of zij misschien een waterslang hadden van 47mm binnen diameter.
Maar die hadden zij zelfs niet
Morgen red ik het wel om ff naar nootdurp te tuffen
In de hoop dat ze wat hebben liggen wat ik wel kan gebruiken
Zo niet, weet ik nog een ander adresje (Nic. Sosef, ook zo'n tuinders boer ) die hebben misschien wel slangen met zo'n grote dia meter.
Maar morgen eerst ff langs Parts n Stuff
Vanavond de olie-koeler plaatsen en aansluiten enzo.
ff naar de maasmond geweest (lokale tuinders spullen verkoper ofzo )
om te vragen of zij misschien een waterslang hadden van 47mm binnen diameter.
Maar die hadden zij zelfs niet
Morgen red ik het wel om ff naar nootdurp te tuffen
In de hoop dat ze wat hebben liggen wat ik wel kan gebruiken
Zo niet, weet ik nog een ander adresje (Nic. Sosef, ook zo'n tuinders boer ) die hebben misschien wel slangen met zo'n grote dia meter.
Maar morgen eerst ff langs Parts n Stuff
Vanavond de olie-koeler plaatsen en aansluiten enzo.
Vreugde, wat foto'tjes
Me pa heeft 3 custom radiator steuntjes gemaakt, 2 aan de bovenkant, 1 grote aan de onderkant.
En me RVS pijp inc. verknipte radiator slangen
Me pa heeft ook het accu bakje wat gecustomized
Er moest een hoekje af ivm de radiator.
Hij heeft er weer netjes een randje op gemaakt, en aan mij was de eer om het lekker grof te pin stripen met een grote kwast
( kut, geen foto gemaakt van toen ik hem geverft had pech )
Hij is weer netjes in ieder geval
De olie leidingen van de automaat ook netjes custom gemaakt
Well...
En hier de 2 foto's van de radiator slang, die dus een binnen diameter moet hebben van ongeveer +/- 47mm . Iets kleiner mag, maar liever 47mm of groter. Dan weet ik tenminste zeker dat het past
Rechts zit de aansluiting van de rad.
En check dat mooie bosch benzine filtertje 8)
Zo, morgen naar Rik voor de rad. slang
( hoop ik.. :arrow: )
Me pa heeft 3 custom radiator steuntjes gemaakt, 2 aan de bovenkant, 1 grote aan de onderkant.
En me RVS pijp inc. verknipte radiator slangen
Me pa heeft ook het accu bakje wat gecustomized
Er moest een hoekje af ivm de radiator.
Hij heeft er weer netjes een randje op gemaakt, en aan mij was de eer om het lekker grof te pin stripen met een grote kwast
( kut, geen foto gemaakt van toen ik hem geverft had pech )
Hij is weer netjes in ieder geval
De olie leidingen van de automaat ook netjes custom gemaakt
Well...
En hier de 2 foto's van de radiator slang, die dus een binnen diameter moet hebben van ongeveer +/- 47mm . Iets kleiner mag, maar liever 47mm of groter. Dan weet ik tenminste zeker dat het past
Rechts zit de aansluiting van de rad.
En check dat mooie bosch benzine filtertje 8)
Zo, morgen naar Rik voor de rad. slang
( hoop ik.. :arrow: )
Nou, ff langs Rik geweest, een paar slangen mee genomen, en vanavond denk een beetje knippen en plakken
Denk dat ik er wel uitkom
En dan... tjah... motorolie erin, bakolie erin, stuurpomp olie, tjah.. en dan ff starten denk ik.
Oja, en het water natuurlijk :arrow:
Ik ga er natuurlijk wel gedestileerd water in flikkeren, water uit de kraan is voor het eten te koken, op gas.
Denk dat ik er wel uitkom
En dan... tjah... motorolie erin, bakolie erin, stuurpomp olie, tjah.. en dan ff starten denk ik.
Oja, en het water natuurlijk :arrow:
Ik ga er natuurlijk wel gedestileerd water in flikkeren, water uit de kraan is voor het eten te koken, op gas.
-
- Posts: 62
- Joined: Tue Oct 31, 2006 12:21 pm
Geduld is een schone zaak
Nou.. weer wat plaatjes en uitleg
Toch nog ff een plaatje geschoten van het accu bakje
De olie koeler gemonteerd, netjes verticaal
Slangen van Rik om te knippen en te plakken
En....................
Makes a fit !
Sterker nog... ik heb maar 1 slang hoeven te gebruiken
YES !
Zoals je kunt zien zit hij wel tegen het benzine slangetje, om dat op te lossen moet ik de leiding op de benzine pomp iets naar achteren draaien.
Dat heb ik geprobeerd, maar ik kreeg het moetje niet los, dus toen maar gestopt... voordat ik de pomp verkloot
Mja, om ff 30minuten te draaien lijkt het me niet zo'n probleem.
De pomp zal er weer af moeten om de leiding iets naar achteren te draaien, maar dat doe ik later wel. En misschien vervang ik de hele pomp wel, misschien meteen een electrisch ding..
Maar dat zie ik later allemaal wel, eerst starten
En ook me optima iets gecustumized
De accu kwam net tegen de bovenste leiding van de rad.
En meer ruimte om de accu of radiator te verschuiven heb ik niet...
Dus dan de accu maar ff op maat gemaakt
Ik denk dat ik 1 van de weinige/of enige ben, met een custom accu
Straks de motorolie erin flikkeren, pre lube enzo, benzine/geld in de auto stoppen, en dan .... starten ?
( of misschien wacht ik wel tot morgen, ik zie wel hoe het loopt, in ieder geval... vandaag of morgen maar je hoort en ziet het wel )
Nou.. weer wat plaatjes en uitleg
Toch nog ff een plaatje geschoten van het accu bakje
De olie koeler gemonteerd, netjes verticaal
Slangen van Rik om te knippen en te plakken
En....................
Makes a fit !
Sterker nog... ik heb maar 1 slang hoeven te gebruiken
YES !
Zoals je kunt zien zit hij wel tegen het benzine slangetje, om dat op te lossen moet ik de leiding op de benzine pomp iets naar achteren draaien.
Dat heb ik geprobeerd, maar ik kreeg het moetje niet los, dus toen maar gestopt... voordat ik de pomp verkloot
Mja, om ff 30minuten te draaien lijkt het me niet zo'n probleem.
De pomp zal er weer af moeten om de leiding iets naar achteren te draaien, maar dat doe ik later wel. En misschien vervang ik de hele pomp wel, misschien meteen een electrisch ding..
Maar dat zie ik later allemaal wel, eerst starten
En ook me optima iets gecustumized
De accu kwam net tegen de bovenste leiding van de rad.
En meer ruimte om de accu of radiator te verschuiven heb ik niet...
Dus dan de accu maar ff op maat gemaakt
Ik denk dat ik 1 van de weinige/of enige ben, met een custom accu
Straks de motorolie erin flikkeren, pre lube enzo, benzine/geld in de auto stoppen, en dan .... starten ?
( of misschien wacht ik wel tot morgen, ik zie wel hoe het loopt, in ieder geval... vandaag of morgen maar je hoort en ziet het wel )
Nee hoor, staat prima...
Maar...
Net dus bezig geweest met ''de grote start'' , en je raad het natuurlijk al
Het ging niet volgens plan, wat ik eigenlijk ook verwachte... het was anders te gemakkelijk
Anyway, hij heeft ff gelopen, en hij klonk ''gruwelijk '' Dus dat is alvast een strelende gedachte
Maar nu...
Mij 1e poging (heb het 4x geprobeerd) , de 1e keer ging het meteen goed, ik tikte de starter echt maar ff aan, en meteen liep hij
Gewoon.. echt direct !
Maar dat duurde 2 seconden, en sloot af met een back-fire door de carb.
Dus alles weer gecheckt, ontsteking iets later gezet, en nog een keer...
Dit keer duurde het iets langer voordat hij aansloeg, maar liep toen wel -beroerd- en sloot ook weer af met een zachte back-fire.
3e keer was idem, alleen de ontsteking ook weer iets bijgesteld.
Voor de 4e keer, heb ik de bougie's eruit gehaalt, en ff gecheckt, ze waren best netjes, gewoon nat, maar niet zeiknat...
Toen ook weer gestart, sloeg ook echt weer direct aan zoals de 1e keer, maar bleef ook niet lang lopen (beetje spelen met het gas) en sloeg wederom af met een back-fire.
Met de carb is niks aan de hand voor zover ik weet
Of wel ?
En oja, nog een kleinigheidje
Er komt water naar binnen (in het blok)
Olie ff gepeilt, en de zooi was lichtgrijs, en knetterde
Maar ik weet al voor 90% zeker waar het lek zit, en dat is hoogstwss op het intake manifold.
Maar das het probleem niet zo, dat kan ik wel fixxxen
Wat me btw ook opviel...
In het benzine filtertje is geen druppel benzine gekomen, of is dat normaal.. en gaat hij pas echt goed pompen als de motor goed loopt ? (600tpm ongeveer.. )
Pompje verrot ? of dat te vroeg om te zeggen ?
Maar ja...
erm..
eigenlijk heb ik dus hulp nodig met de carb. en ontsteking, omdat dat wss de boosdoeners zijn...
Morgen maar es een paar mensen aanspreken op de Swap Meet
Maar...
Net dus bezig geweest met ''de grote start'' , en je raad het natuurlijk al
Het ging niet volgens plan, wat ik eigenlijk ook verwachte... het was anders te gemakkelijk
Anyway, hij heeft ff gelopen, en hij klonk ''gruwelijk '' Dus dat is alvast een strelende gedachte
Maar nu...
Mij 1e poging (heb het 4x geprobeerd) , de 1e keer ging het meteen goed, ik tikte de starter echt maar ff aan, en meteen liep hij
Gewoon.. echt direct !
Maar dat duurde 2 seconden, en sloot af met een back-fire door de carb.
Dus alles weer gecheckt, ontsteking iets later gezet, en nog een keer...
Dit keer duurde het iets langer voordat hij aansloeg, maar liep toen wel -beroerd- en sloot ook weer af met een zachte back-fire.
3e keer was idem, alleen de ontsteking ook weer iets bijgesteld.
Voor de 4e keer, heb ik de bougie's eruit gehaalt, en ff gecheckt, ze waren best netjes, gewoon nat, maar niet zeiknat...
Toen ook weer gestart, sloeg ook echt weer direct aan zoals de 1e keer, maar bleef ook niet lang lopen (beetje spelen met het gas) en sloeg wederom af met een back-fire.
Met de carb is niks aan de hand voor zover ik weet
Of wel ?
En oja, nog een kleinigheidje
Er komt water naar binnen (in het blok)
Olie ff gepeilt, en de zooi was lichtgrijs, en knetterde
Maar ik weet al voor 90% zeker waar het lek zit, en dat is hoogstwss op het intake manifold.
Maar das het probleem niet zo, dat kan ik wel fixxxen
Wat me btw ook opviel...
In het benzine filtertje is geen druppel benzine gekomen, of is dat normaal.. en gaat hij pas echt goed pompen als de motor goed loopt ? (600tpm ongeveer.. )
Pompje verrot ? of dat te vroeg om te zeggen ?
Maar ja...
erm..
eigenlijk heb ik dus hulp nodig met de carb. en ontsteking, omdat dat wss de boosdoeners zijn...
Morgen maar es een paar mensen aanspreken op de Swap Meet
Ik had bijna het zelfde bij de 1e start........benzinepomp vast.
Loshalen en inspiuten met wd-40........paar droge klappen en met mazzel komt hij los. S6...........en stoppen met benzine in je carb gieten, door de backfires kan je carb stuk gaan.
S6........altijd spannend.......zo'n 1e grote start 8)
Loshalen en inspiuten met wd-40........paar droge klappen en met mazzel komt hij los. S6...........en stoppen met benzine in je carb gieten, door de backfires kan je carb stuk gaan.
S6........altijd spannend.......zo'n 1e grote start 8)