Build Up 68 'Cuda

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
chevyospel
Posts: 62
Joined: Tue Oct 31, 2006 12:21 pm

Post by chevyospel »

Goed bezig Ed! :thumbsup:

Ook een mooi model!

Ben benieuwd als je je "planning" haalt om hem deze week aan het lopen te hebben :arrow:
1964Deville
Posts: 199
Joined: Mon Feb 05, 2007 1:54 pm

Post by 1964Deville »

Let op met dat gasveertje. Je weet wat er gebeurd als het blijft hangen.....

Eerst..... :evil:

Dan.... :arrow:

En dan.... :cry:


Dus maak het goed! :!:
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Mah, de carb gaat ook wel voor het grootste gedeelte zelf dicht hoor :)

In de carb. zit ook al een veertje die hem dichttrekt, alleen voor het laatste stukje is die veer nodig.
Stel het veertje zit er niet op is het geen ramp voor het inlopen, hij moet toch 2000~2750 rpm gaan draaien in het begin.

Denk dat ik het later wel wat ga verbeteren, zelf ff een moertje halen met een ring erop ofzo, lekker simpel en effectief :)
Maar dat kan later ook wel, voorlopig blijft het heus wel zitten :wink:

@ tireshredder, het is ook een heerlijk (zenuwachtig :arrow: ) gevoel, maar tergelijker tijd wil ik hem ook niet starten.. want stel.... :cry: :|

:D

Nah, op het moment dat ik de sleutel om ga draaien, leg ik gewoon met verstand ff opzij als ik dat heb, en draai ik gewoon die sleutel om... en dan zien we wel weer :D

ik zie er aan de ene kant tegenop, maar aan de andere kant ook weer niet :D

dus, allemaal ff duimen dat het goed gaat komen :D
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

Ed... als je er iemand bij wil die dit al heel vaak heeft gedaan en al dik 35 ervaring heeft met blokken bouwen en afstellen moet je ff een pmmetje sturen..

die houd namelijk wel zijn verstand erbij.. want dat is nodig..
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Thx Thing,

zelf heb ik er wel vertrouwen in hoor :)

Alles volgens het boekje gedaan, en 100x gekeken voordat ik ergens een sleutel of schroevendraaier in zette :)

Mja, de spanning hoort er gewoon bij ben ik bang... :D

Gisteren de rad. erop gezet en alles aangesloten ( op de onderste slang na, want die moet nog komen :) )
Het '' T-stuk deel'' wat voor de radiator zit die de motorkap opvangt, zit er ook op, alleen vergeten een foto van te maken...

Image

Hier had ik het ''2e gasveertje'' erop gezet, het is de onderste roest kleurige veer. Neem aan dat deze goed zit zo ?? Ik heb hem vast gezet aan het beugeltje van de kickdown.
( en ja, ik maak het veertje nog wel netjes als hij goed zit zo.. )

Image

Oke, dit plaatje is van de versnelling-bak, dat weet ik zeker! alleen waar hoort dit plaatje ? En is het een ramp als het er niet opzit ?

Image

Koelslangetje van de intake naar de waterpomp gevonden :D
edit : Op deze foto is meteen de bevestiging van het gasveertje te zien, de veer zit gewoon om de bout heen. Dus die gaat nergens heen!

Image

En weet iemand of ik deze moertjes bij parts n stuff kan halen ?
Zijn gewoon van de uitlaat.

Image
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Post by watahyahknow »

ik ben benieuwd
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Same here :D

Ik denk, of je nou 30 of amper 1jaar ervaring hebt met ''echt sleutelen'' aan een amerikaan/auto/wat gemotoriseerd is, dat de 1e start altijd spannend blijft, en het altijd de vraag is, of je het wel goed hebt gedaan.

In je achterhoofd weet je dat je alles goed hebt gedaan volgens het boekje, maar zal het in de praktijk ook zo zijn ???

Ik denk dat het niet echt uitmaakt of je veel ervaring hebt of niet, de vraag of het goed en probleemloos zal werken blijft er altijd, en dat antwoord kun je maar op 1 manier weten.......

Maar ik geloof er wel in, ik heb alles goed gedaan voor zover ik weet, dus het is voor mij eerder een vraag waarom hij het niet (goed) zou doen, als wel... :)

Hoe dan ook, ik ben ook benieuwd... :D

Gisteren (woensdag) heb ik niet gesleuteld, ik wist niks te doen wat persee afmoest die dag... het werk om de motor te starten raakt een beetje op :D

Dinsdag wel gesleuteld, en hier de foto's :) en :oops:

Maandag het ''T-stuk'' gemonteerd ( weet iemand de officiele naam ? :D )

Image

De bijbehorende onderdeeltjes, komen er pas op als de motorkap erop zit.
Image

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Ik was met thinner en een doekje bezig, en na een kwartier kwam ik erachter dat ik het doekje met een beetje thinner op de auto had laten liggen...
En dat vond de verf niet leuk :evil: :oops:

Image

Image

Uiteraard heb ik het later meteen behandeld (geen foto's van) maar straks de boel maar weer ff opridderen.
Je moest eens weten hoe boos ik op mezelf was, neiging was groot me harses 3x op het beton te rammen :D :P
En ik mag toch ook nog een beetje van geluk spreken dat het in de motor ruimte was, want stel hij had op de auto gelegen, onder de voorruit bijv.. :cry:

Mgoed, fouten zijn er om van te leren, hoewel dit gewoon een legandarisch lompe fout was..
Volgende keer ben ik voorzichtiger met doekjes en thinner :D
Straks zien jullie er niks meer van is de bedoeling :wink:

Image

De ontsteking afgesteld :)

En nog ff getest of ik daadwerkenlijk een sper as heb op me 71/4 as.

Scheen een zeldzaam iets te zijn, sper op zo'n asje... maar het zit er echt op :D
Als ik de auto opkrik draaien de wielen allebij dezelfde richting op, en ik kan 1 wiel ''moeilijk'' tegenhouden terwijl de andere doordraait.

Houd dit dan in dat ik bijv. een 60% sper heb ?
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Post by Stimpy »

Dit ziet er allemaal veelbelovend uit, je gaat ook behoorlijk rap. keep up the good work.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Post by watahyahknow »

ik heb hetzelfde soort ding gehad met een natte lap thinner , hij was met de was in de wasmachine terecht gekomen en hing er half uit .
toen het tijd werd om de was te doen had hij de rubber manchet tussen trommel en luik helemaal zachtgemaakt dus toen ik weer in de keuken kwam trof ik er een waterbalet aan
Niels
Posts: 2371
Joined: Sun Apr 11, 2004 11:05 pm

Post by Niels »

Ik zou de klok van de achteras ff open maken.
Zie je meteen wat erin zit, en kan je er verse olie in doen. Wie weet hoe lang dat geleden is.
Als je je wagen dan toch zo grondig aanpakt, zou het zonde zijn om dat over te slaan.
't is maar een half uurtje werk.

Verder alle lof en hulde: mooi werk! :thumbsup:
muller
Posts: 3493
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:50 pm

Post by muller »

Oke, dit plaatje is van de versnelling-bak, dat weet ik zeker! alleen waar hoort dit plaatje ? En is het een ramp als het er niet opzit ?
dat plaatje zit niet op de versnellingsbak maar op de motor,hier horen je tranny leidingen doorheen te lopen

ziet er verder goed uit !!!!!!


ps. verder een kleine tip over de uiterste boutjes van je hedders,zodra je de motor hebt afgevuld met antivries,niet eruit halen,dan heb je een waterballet
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Post by tamara »

een tip.... neem het aanbod van thing aan.... ook al weet je dat je alles volgens een bioekje hebt gedaan better safe then sorry...extra paar (zeer ervaren) ogen is nooit weg met de eerste start.


Ik zou het wel weten ..... baat het niet schaadt het hopelijk niet of in ieder geval een heel stuk minder
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Post by Shev Ed »

Bedankt allemaal :thumbsup:

Maar het nieuws...

Ding gaat van het weekend niet starten...

er is iets heel ergs gebeurd...














ik heb een 6 cilinder radiator, en de aansluit voor de onderste slang zit aan de verkeerde kant.
Ik vond het al zo vreemd... moet die slang helemaal van links naar rechts... maar het zal wel dacht ik...
Net dus bij Rik geweest, en het slangetje wat ik kreeg was dus heel anders en een stuk kleiner als dat ik me voorgesteld had.. :D
Dus toen zei Rik dat ik een 6 cilinder radiator heb, omdat daar de aansluitingen allebei aan dezelfde kant zitten :)
Dus nja, gewoon pech, en onwetendheid van mij. Weer wat geleerd moek maar denken :!:
Geen ramp allemaal, maar wel jammer... want ik wil hem zoooo graag starten :D

Misschien komt er een vervangende radiator op van een furd maar ik moet de maten nog ff opmeten en doorgeven aan Rik van Parts n Stuff :)

Als de maten nou voor geen meter uitkomen bestel ik zo'n alu radiator bij six pack.

Wel jammer, gewoon jammer....

Ik ga nu depressief stil in een hoekje zitten :|
tamara
Posts: 3660
Joined: Thu Feb 19, 2004 9:13 pm

Post by tamara »

mooi....hebben wij een rustig weekend :D






















geintjuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Post by rockatansky »

Ziet er allemaal erg netjes uit!!!!!



Die is (bijna) klaar voor de zomer!!! :thumbsup:
Post Reply