Blown '91 Chevy 454SS
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Blown '91 Chevy 454SS
Hier mijn winter pojectje,
Ik ga deze winter koppen en nokkenas vervangen tesamen met een nieuwe billet timing gear.
Voorafgaand ben ik bezig de Edelbrock intake manifold te polijsten en de tbi bores uit te boren en de poorten gasket match te maken.
De egr passage wordt afgeblokt, die ga ik niet gebruiken.
De koppen zijn al gedaan in Amerika.
Dit zijn de koppen: KOPPEN
En zo zie je het werk aan het manifold, zie de verschillen in de poorten en tbi boringen:
Groter kan niet meer.
Er moet nog een hoop af.
Deze kant is ready.
Deze custom grind nokkenas gaat erin: COMPCAMS
En deze billet timing chain gaat erin:
competition engeneering
Ik ga deze winter koppen en nokkenas vervangen tesamen met een nieuwe billet timing gear.
Voorafgaand ben ik bezig de Edelbrock intake manifold te polijsten en de tbi bores uit te boren en de poorten gasket match te maken.
De egr passage wordt afgeblokt, die ga ik niet gebruiken.
De koppen zijn al gedaan in Amerika.
Dit zijn de koppen: KOPPEN
En zo zie je het werk aan het manifold, zie de verschillen in de poorten en tbi boringen:
Groter kan niet meer.
Er moet nog een hoop af.
Deze kant is ready.
Deze custom grind nokkenas gaat erin: COMPCAMS
En deze billet timing chain gaat erin:
competition engeneering
Last edited by Pavement Pounder on Sat Nov 18, 2006 7:15 pm, edited 3 times in total.
-
- Posts: 1844
- Joined: Thu Feb 05, 2004 9:31 pm
-
- Posts: 3217
- Joined: Wed Feb 04, 2004 4:18 pm
-
- Posts: 1844
- Joined: Thu Feb 05, 2004 9:31 pm
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Het is erg onduidelijk over wat voor cam origineel is maar als je weet dat deze standaart 454 slechts 255 din pk heeft is niet veel soeps.Mobster wrote:Goed bezig Marco!!
Hoe is deze cam tov die er nu in zit,is ie wilder of gewoon een andere powerband?
Eigenlijk is de nieuwe nokkenas een met veel minder overlap en hogere lift.
Speciaal voor een blower motor dus dan komt m'n Paxton veel meer tot z'n recht en houd ik voldoende vacuum over voor de computer om z'n werk nog goed te kunnen doen.
Ik haal ook niet alles eruit, ik wil er wel gewoon mee blijfen cruisen en meetings mee af rijden.
Die koppen hebben op een 502 gezeten die op de rollenbank 572 pk had aan de wielen 8)
Dit alles heb ik op aanraden gedaan van een goede kennis die alleen maar bigblocks Chevy doet en zelf in de 10 seconden doet op de 1/4 mijl met z'n 454SS en hij overweegt om lachgas of een blower te instaleren
Hier te zien nadat z'n sper de geest heeft gegeven:
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
-
- Posts: 1381
- Joined: Wed Feb 04, 2004 8:36 pm
gaat de goede kant op
Last edited by BIG-BLOCKCHEVY454SS on Sun Oct 29, 2006 5:57 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm