Martin's '65 Chevrolet Impala update 9-9-2013 Olie!

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Martin's '65 Chevrolet Impala update 9-9-2013 Olie!

Post by silentchaos »

Ik zal hier ook maar eens bijhouden wat ik zoal aan de Impala doe. De wagen lekte als een vergiet, langs de ramen. Dus ramen eruit, antiroest behandelen en dan weer de ramen erin. Helaas barstte de voorruit bij demontage, maar dinsdag/woensdag komt de nieuwe binnen bij Tyra! :D

Hier wat foto's.
Demonteren voorruit, nieuwe clips gekocht om de raamlijsten mee vast te maken (Thanks Frans & Boattail :thumbsup:) :
Image

Achterruit gedemonteerd:
Image

Achterruit sponning antiroest behandeld:
Image

Ruitje schoonmaken voor montage (dit gaat vandaag, maandag dus) gebeuren:
Image

En dat was't tot nu toe :D
Vanavond gaat de achterruit er dus in. Woensdag of donderdag de voorruit. Hierna wordt de wagen in de olie gezet en met een beetje geluk kan ik zaterdag op de SNC staan (weet nog niet zeker of we dat gaan redden).

Na de meeting gaat de onderkant van de deuren aangepakt worden en ga ik een nieuw tapijtje leggen (tja dat natte tapijt is heel lelijk en vies geworden, dus tijd voor wat nieuws :D)

Word vervolgd :!:
Last edited by silentchaos on Mon Sep 09, 2013 10:19 am, edited 29 times in total.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Post by BigBlockMopar »

"Wordt" met DT :!: :D
Wel mooi dat je dit toch gelijk netjes aan kan pakken...

Als de auto nog steeds lekt ergens dan kan je besluiten om het tapijt er gelijk uit te trekken en de rubber-stoppen uit de bodemplaat te halen zodat evt. water gelijk weer weg kan.
Vraag niet hoe ik aan die "wijsheid" kom... :oops: :D :D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Post by Ranch73 »

is inderdaad goeie tip om eerst te kijken of je daadwerkelijk geen lekkage meer hebt,is ook mijn ervaring :cry:
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Post by silentchaos »

Ranch73 wrote:is inderdaad goeie tip om eerst te kijken of je daadwerkelijk geen lekkage meer hebt,is ook mijn ervaring :cry:
Logisch :D

We hebben goed gecontroleerd en het lijkt uit het raam te komen...Die waren ook bizar slecht ingekit en behandeld :!:

Anders haal ik idd de stoppen eruit :)
qc1500
Posts: 590
Joined: Fri Feb 06, 2004 12:31 pm

Post by qc1500 »

silentchaos wrote:[..]


Logisch :D

We hebben goed gecontroleerd en het lijkt uit het raam te komen...Die waren ook bizar slecht ingekit en behandeld :!:

Anders haal ik idd de stoppen eruit :)
Geef fff een teken wanneer je dat doet, trek ik mn kaplaarzen aan :wink:
succes met je ride :thumbsup:
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Post by Ed »

:thumbsup: Netjes weer.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Post by silentchaos »

ff een kleine update:

Ik ben momenteel (in ieder geval tot zaterdag) elke avond en vrij uurtje bezig met de Impala. Het achterraam zit erin, ziet er goed uit. Morgen ga ik de strips erop zetten en dan zal ik ff wat fototjes maken.
Heb verder vandaag nog ff de achterbumper gepoetst, ziet er weer splinternieuw uit :D (als je van een afstand kijkt... :lol: ).
Verder zitten bij de voorruit alle clipjes er weer in zodat de voorruit er meteen in kan zodra deze binnen is. Zo hoop ik toch nog de meeting te halen zaterdag, en anders zondag in z'meer, maar ben toch graag bij de laatste SNC!

Wordt vervolgdt (ja speciaal voor jou Herman, met "dt") :D:D:D
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Post by mercury1970 »

Quote: Helaas barstte de voorruit bij demontage, maar dinsdag/woensdag komt de nieuwe binnen bij Tyra!

Eerst zien dan geloven...... :(
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Post by silentchaos »

mercury1970 wrote:Quote: Helaas barstte de voorruit bij demontage, maar dinsdag/woensdag komt de nieuwe binnen bij Tyra!

Eerst zien dan geloven...... :(
Ja zo zit ik ook een beetje :cry:
Maar goed, ik heb hoop :D Als ik vandaag niks hoor bel ik morgenmiddag ff op :)
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Post by silentchaos »

Hierbij een kleine update:

De achterruit zit er weer netjes in:
Image

Verder heb ik het chroom gepoetst en de ringetjes rond mijn lampen zijn wonderbaarlijk goed schoon geworden (ze waren zowat bruin van de roest):
Image

en m'n voorbumper:
Image
dodge this
Posts: 1536
Joined: Wed Jan 26, 2005 12:17 pm

Post by dodge this »

nu ook nog ff de lens van je camera poetsen :D :D

neehoor, mooie wagen!!

en indd verstandig om die ramen ff opnieuw in te kitten, had ik bij mijn riviera ook gedaan.... na al die jaren is die kit ook geen ruk meer waard.. :!:
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Post by silentchaos »

dodge this wrote:nu ook nog ff de lens van je camera poetsen :D :D

neehoor, mooie wagen!!

en indd verstandig om die ramen ff opnieuw in te kitten, had ik bij mijn riviera ook gedaan.... na al die jaren is die kit ook geen ruk meer waard.. :!:
Brakke telefooncam :D

Maar idd, hij lekte als een vergiet :D
Nou nog ff wachten op de voorruit, zaterdag is de planning aldus Tyra :(

Geen SNC voor mij dus, althans, niet met de Impala, wel met de Nissan :D
Taximan
Posts: 3130
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:59 pm

Post by Taximan »

silentchaos wrote:dinsdag/woensdag komt de nieuwe voorruit binnen bij Tyra!
silentchaos wrote:Nou nog ff wachten op de voorruit, zaterdag is de planning aldus Tyra :(
Leverdatum al iets bijgesteld? :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Post by sjak_brak »

Hij heeft gelukkig niet gezegd in welk jaar :D
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Post by silentchaos »

Taximan wrote:[..]


Leverdatum al iets bijgesteld? :D
Ze hadden ze binnen maar ze moesten nog gesplitst worden...Zaterdag moest lukken aldus de beste man. Nou ik hoop't maar. Misschien als't droog is dan naar de SNC zonder strips voor en zonder ruitenwissers :D
Maar ik denk dat ik deze laatste SNC niet kan bijwonen met de impala :( :cry:
Zondag dan maar in z'meer
Post Reply