1977 Lincoln Mark V
-
- Posts: 916
- Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm
1977 Lincoln Mark V
Okee, nu mijn radiator overleden is, gaan we meteen maar wat pakkingen vervangen. Het volgende staat allemaal op de agenda om vervangen te worden;
Kleppendekselpakkingen, intakepakkingen, carterpanpakking, radiateur, versnellingsbakfilter en een benzinefilter.
Om het blok meteen wat op te frissen halen we alle overbodige slangen en zo weg, laat ik het intakemanifold en de kleppendeksels stralen, en deze worden weer blauw.
Hier wat foto's voor dat alles gestraald gaat worden.
Op de derde foto is de intake te zien, maar er zit een soort bak onder. Daar heb ik geen pakkingen extra voor. Is dit echt nodig, de bak bedoel ik? Of kan ik die gewoon weg laten. Ik heb het nooit eerder gezien, en de monteur die het meeste voor me doet ook niet. Misschien weet iemand of dit weg kan.
Op de vierde foto zie je dat er geen "sludge" onder de kleppendeksels zit.
Goed teken lijkt mij, aangezien dit een Ford kwaaltje schijnt te zijn.
Nou, de intake en kleppendeksels liggen bij de straler, zodra ze terug zijn post ik wel weer wat pics.
Heri
Kleppendekselpakkingen, intakepakkingen, carterpanpakking, radiateur, versnellingsbakfilter en een benzinefilter.
Om het blok meteen wat op te frissen halen we alle overbodige slangen en zo weg, laat ik het intakemanifold en de kleppendeksels stralen, en deze worden weer blauw.
Hier wat foto's voor dat alles gestraald gaat worden.
Op de derde foto is de intake te zien, maar er zit een soort bak onder. Daar heb ik geen pakkingen extra voor. Is dit echt nodig, de bak bedoel ik? Of kan ik die gewoon weg laten. Ik heb het nooit eerder gezien, en de monteur die het meeste voor me doet ook niet. Misschien weet iemand of dit weg kan.
Op de vierde foto zie je dat er geen "sludge" onder de kleppendeksels zit.
Goed teken lijkt mij, aangezien dit een Ford kwaaltje schijnt te zijn.
Nou, de intake en kleppendeksels liggen bij de straler, zodra ze terug zijn post ik wel weer wat pics.
Heri
Kijk wel uit met het laten stralen van je intake hoor Heri!
Je zal niet de eerste zijn wiens blok bizar slijt door achtergebleven korreltjes.
Extreem goed schoonblazen die handel, en als je denkt dat het schoon is, dan nog 2 keer.
Succes trouwens, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Die valley-pan zou ik inderdaad gelijk vervangen nu je er toch bij kan.
Heb ik destijds niet gedaan, want bij mij zat 'ie vastgeklonken ipv met boutjes.
Je zal niet de eerste zijn wiens blok bizar slijt door achtergebleven korreltjes.
Extreem goed schoonblazen die handel, en als je denkt dat het schoon is, dan nog 2 keer.
Succes trouwens, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Die valley-pan zou ik inderdaad gelijk vervangen nu je er toch bij kan.
Heb ik destijds niet gedaan, want bij mij zat 'ie vastgeklonken ipv met boutjes.
-
- Posts: 916
- Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm
Okee. ik ga ff kijken waar ik die bestellen kan, en ik zal ook die intake goed schoonmaken als ik hem terugkrijg.
Ik weet dat een andere intake en een andere carb. (lees edelbrock) een betere flow en meer power geven, maar dat wil ik over twee jaar doen, dit is eigenlijk een opfris beurt, en volgend jaar is eerst de buitenkant aan de beurt, het jaar erop wil ik de motor goed aanpakken, maar nu ik toch noodgedwongen wat dingen moet doen, laat ik meteen ff wat dingen optisch mooi maken.
Bedankt voor de tips!!
Heri
Edit: te laat... hij ligt al bij de straler, dus ik zal hem goed schoon moeten maken. De straler zei trouwens dat hij alle gaten goed afplakt, dus ik hoop dat er niet veel korrels in de intake komen.
Ik weet dat een andere intake en een andere carb. (lees edelbrock) een betere flow en meer power geven, maar dat wil ik over twee jaar doen, dit is eigenlijk een opfris beurt, en volgend jaar is eerst de buitenkant aan de beurt, het jaar erop wil ik de motor goed aanpakken, maar nu ik toch noodgedwongen wat dingen moet doen, laat ik meteen ff wat dingen optisch mooi maken.
Bedankt voor de tips!!
Heri
Edit: te laat... hij ligt al bij de straler, dus ik zal hem goed schoon moeten maken. De straler zei trouwens dat hij alle gaten goed afplakt, dus ik hoop dat er niet veel korrels in de intake komen.
-
- Posts: 916
- Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm
-
- Posts: 916
- Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm
Goed, de Valley pan is besteld, en de intake en de kleppendeksels zijn terug van de straler.
De intake zit idd vol met korrels, en die moet dus idd goed schoongemaakt worden.
Voor de rest vind ik ze erg mooi geworden, en ik kan niet wachten om de spullen te spuiten!
(Eerst ff rust, m'n rug heeft het vanochtend begeven, dus lopen gaat ff erg lastig...)
Heri
De intake zit idd vol met korrels, en die moet dus idd goed schoongemaakt worden.
Voor de rest vind ik ze erg mooi geworden, en ik kan niet wachten om de spullen te spuiten!
(Eerst ff rust, m'n rug heeft het vanochtend begeven, dus lopen gaat ff erg lastig...)
Heri
-
- Posts: 916
- Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm
Klopt, dat was ik. Dus ik hoop dat het naar wens is, ook na een jaar cruisen.Flippie Flinc wrote:Motip Engine paint, en de foto van de intake was na de eerste laag, dus die gaat morgen nog een keer.
De verf heb jij me geadviseerd, als ik me niet vergis.
Heri
Ziet er in ieder geval weer heerlijk fris uit!
-
- Posts: 916
- Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm