1977 Lincoln Mark V

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Flippie Flinc
Posts: 916
Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm

1977 Lincoln Mark V

Post by Flippie Flinc »

Okee, nu mijn radiator overleden is, gaan we meteen maar wat pakkingen vervangen. Het volgende staat allemaal op de agenda om vervangen te worden;
Kleppendekselpakkingen, intakepakkingen, carterpanpakking, radiateur, versnellingsbakfilter en een benzinefilter.

Om het blok meteen wat op te frissen halen we alle overbodige slangen en zo weg, laat ik het intakemanifold en de kleppendeksels stralen, en deze worden weer blauw.

Hier wat foto's voor dat alles gestraald gaat worden.
Image
Image
Image
Image

Op de derde foto is de intake te zien, maar er zit een soort bak onder. Daar heb ik geen pakkingen extra voor. Is dit echt nodig, de bak bedoel ik? Of kan ik die gewoon weg laten. Ik heb het nooit eerder gezien, en de monteur die het meeste voor me doet ook niet. Misschien weet iemand of dit weg kan.

Op de vierde foto zie je dat er geen "sludge" onder de kleppendeksels zit.
Goed teken lijkt mij, aangezien dit een Ford kwaaltje schijnt te zijn.

Nou, de intake en kleppendeksels liggen bij de straler, zodra ze terug zijn post ik wel weer wat pics.

Heri
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Post by Ranch73 »

foto 3 is je valley-pan,kosten zijn het niet(25 euro),bestellen dus!zitten nieuwe rubbertjes bij en tubbetje rtv kit
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Post by Maurice »

Kijk wel uit met het laten stralen van je intake hoor Heri!
Je zal niet de eerste zijn wiens blok bizar slijt door achtergebleven korreltjes.
Extreem goed schoonblazen die handel, en als je denkt dat het schoon is, dan nog 2 keer.
Succes trouwens, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Die valley-pan zou ik inderdaad gelijk vervangen nu je er toch bij kan.
Heb ik destijds niet gedaan, want bij mij zat 'ie vastgeklonken ipv met boutjes.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

waarom niet een mooi aluminium 4barrel intake manifold?? komt er ook een bekkie koppel bij...

en wat maurice zegt.. als je denkt dat ie goed schoon is nog 2 keer doen.. of nog ff een uurtje(liefst 2) in de vaatwasser (zit toch geen vet meer op...)


suc 6 dat t maar naar je zin mag worden :thumbsup:
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Post by Pirana »

Niet laten stralen,gegarandeerd dat je een bak ellende op de hals haalt.
Met goed cleanen pleurt de verf er ook niet af.

Die valleypan is voor de latere types 460,de eerdere hadden deze pan niet en hadden losse pakkingen.
Flippie Flinc
Posts: 916
Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm

Post by Flippie Flinc »

Okee. ik ga ff kijken waar ik die bestellen kan, en ik zal ook die intake goed schoonmaken als ik hem terugkrijg.

Ik weet dat een andere intake en een andere carb. (lees edelbrock) een betere flow en meer power geven, maar dat wil ik over twee jaar doen, dit is eigenlijk een opfris beurt, en volgend jaar is eerst de buitenkant aan de beurt, het jaar erop wil ik de motor goed aanpakken, maar nu ik toch noodgedwongen wat dingen moet doen, laat ik meteen ff wat dingen optisch mooi maken.

Bedankt voor de tips!!

Heri

Edit: te laat... hij ligt al bij de straler, dus ik zal hem goed schoon moeten maken. De straler zei trouwens dat hij alle gaten goed afplakt, dus ik hoop dat er niet veel korrels in de intake komen.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

luchtspuit hogedrukspuit vaatwasser hogedrukspuit luchtspuit...

heb jij nergens last van....
Flippie Flinc
Posts: 916
Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm

Post by Flippie Flinc »

Ok Thing, dat klinkt al bemoedigender.

We gaan het zien!

Heri
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

heb er 3 zo gedaan... geen problemen...
Flippie Flinc
Posts: 916
Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm

Post by Flippie Flinc »

Goed, de Valley pan is besteld, en de intake en de kleppendeksels zijn terug van de straler.
Image
Image
Image
Image
De intake zit idd vol met korrels, en die moet dus idd goed schoongemaakt worden.

Voor de rest vind ik ze erg mooi geworden, en ik kan niet wachten om de spullen te spuiten!
(Eerst ff rust, m'n rug heeft het vanochtend begeven, dus lopen gaat ff erg lastig...)

Heri
Flippie Flinc
Posts: 916
Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm

Post by Flippie Flinc »

En gespoten;
Image
Image
Image

Heri
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Post by Maurice »

Welke verft heb je gebruik Heri?

Ps. Intake mag nog een laagje hebben Heri.
Flippie Flinc
Posts: 916
Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm

Post by Flippie Flinc »

Motip Engine paint, en de foto van de intake was na de eerste laag, dus die gaat morgen nog een keer.
De verf heb jij me geadviseerd, als ik me niet vergis.

Heri
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Post by Maurice »

Flippie Flinc wrote:Motip Engine paint, en de foto van de intake was na de eerste laag, dus die gaat morgen nog een keer.
De verf heb jij me geadviseerd, als ik me niet vergis.

Heri
Klopt, dat was ik. Dus ik hoop dat het naar wens is, ook na een jaar cruisen.
Ziet er in ieder geval weer heerlijk fris uit!
Flippie Flinc
Posts: 916
Joined: Wed Dec 29, 2004 7:29 pm

Post by Flippie Flinc »

Zeker naar wens! Het frist de boel zeker op!
Thanks!!
Post Reply