Lincoln Continental Mark III 1970

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Motor+bakrevisie Lincoln Continental Mark III 1970

Post by Maurice »

Afgelopen weekend m'n bak weer opgehaald bij Parts 'n Stuff. Daar zijn er nieuwe lagerbussen ingeperst en ik heb daar ook een revisie-set gekocht.

Dus lekker aan het opbouwen, kom ik dit tegen..... :(

Image

Image

Image

Image

Image

Eerst denk je nog dat er een haartje zit, maar nee.
De Nederlandse benaming weet ik niet, maar in het Engels heet dit een 'Forward Clutch Flange'.
Ik snap niet dat dit kapot gegaan is. Aan alle pitjes te zien lijkt het of er iets tegenaan geslagen is, maar dat zou niet moeten kunnen, omdat dit onderdeel aan die kant helemaal niks kan raken. Ik ben ook geen losse metalen delen tegengekomen in de bak, dus erg vreemd dit.

Dit geeft overigens wel aan dat het geen gek idee was om de bak te reviseren. Vooral ook omdat de lagerbussen behoorlijk op het randje van wel of niet vervangen zaten. Sommigen waren zowiezo helemaal weggevreten.

Erg jammer, vooral ook omdat ik nu lekker de tijd heb om er aan te werken.
Bestellen maar weer!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 17-3

Post by watahyahknow »

zijn stressfractures , de lijn loopt precies op de rand , tis ruw gietsel de eerste foto als je die omdraaid kom je waarschijnlijk ook zo'n rand tegen .

dit soort randen polijsten of bombarderen met stalen balletjes zodat het oppervlak denser word helpen hier wel iets
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 17-3

Post by reijer »

Dat is vervelend zeg, Maurice. Is het een duur onderdeel om te moeten vervangen?
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 17-3

Post by Maurice »

Reijer, valt wel mee denk ik. Er wordt nog voor me gezocht.

Nog even een fotootje voordat de achterste behuizing er op gaat. Alle binnenste slijtage delen zijn vervangen. Er gaat wel een hoop tijd zitten in het opbouwen. Alles drie keer nalezen, foto's uit het boek goed bekijken, eerste passen en controleren voordat ik iets definitief monteer. Je kan heel makkelijk iets over het hoofd zien, daarom doe ik alles heel rustig en secuur. Als de bak er eenmaal onder zit kan je er weinig meer aan sleutelen of veranderen.

Image
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 19-3

Post by watahyahknow »

petje af hoor , ik ga het zelf ook proberen ....... ik hoop dat het gaat lukken
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 19-3

Post by RPG »

Goed Maurice..... Doe het je niet na, als ik zo'n bouwpakket te lang laat liggen komt het nooit meer af :eek:
Gelukkig steekt je vrouw ook wel eens een vinger uit
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 19-3

Post by Maurice »

Zo, bij Parts 'n Stuff een ander tandwiel gekocht. Alles zit netjes in elkaar nu, alles royaal ingevet met Assembly lube en heel veel ATF.
Alle groepen heb ik getest dmv perslucht en alles werkt naar behoren.
Ben benieuwd wat er gebeurd als ik 'm voor het eerst in z'n 'Drive' zet! :|
Nu alleen nog een mooi kleurtje er op en dan weer verder met het volgende.

Laatste plaatje voordat de bak definitief dichtgaat.

Image
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by reijer »

Hulde!
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by Wilf »

Spannend! Hopelijk ist allemaal gelukt, maar dat zal wel als ik zo lees hoe secuur je bezig bent geweest. Gaaf! :thumbsup:
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by Maurice »

Voor de échte Nederlanders onder ons :D :
Revisie-set (pakkingen, keerringen, lagerbussen, band, platen: €260,-
Lagerbussen monteren: €60,-
Nieuw tandwiel: €50,-
Verf van Rust-O-Leum en Motip: €30,-

Van de week nog een foto van de paintjob (wordt heel netjes!).

Las ik niet ergens in een ander topic dat een bakrevisie €1200,- kost? Voor dat geld kan ik de mijne dus 3x reviseren (mochten de tandwielen om m'n oren vliegen bij de eerste start :oops: )

Ik ben er samen met het spuiten toch wel 3 weken mee bezig geweest, zo'n 5 uur per dag. Het is gewoon een heel secuur werkje. Maar zeker wel te doen voor een amateur.
Maar dat weten we dus pas écht zeker na de eerste start, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dit bakje het weer perfect gaat doen!
En ondanks dat het een Ford-product is, gaat 'ie echt geen druppel meer lekken! :lol:
ErikSuburban
Posts: 1
Joined: Fri Apr 04, 2008 3:10 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by ErikSuburban »

Zo zo maurice je heb hm al aardig uit elkaar ja.
Hoe ver ben je nu met de versnellings bak en je blok?
Als mn rug t toe laat om auto of motor te rijdenzou ik graags een komen koekeloeren bij je Linc
Greetz Erik
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by watahyahknow »

sterkte met de revisie , er zijn trouwens ook nokkenassen die de motor zuiniger laten lopen , als de oliedruk weg is geweest zal iedere nokkenas als een performance nokkenas aanvoelen
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by Maurice »

Het duurde even voordat ik de juiste verf bemachtig had, maar het resultaat mag er zijn vind ik. De verf is van Rustoleum, RAL 5010. Superverf! Wel wat duurder, 16 euro per spuitbus, maar 1000x beter dan die Motip-meuk.

Image
Peter
Posts: 1007
Joined: Thu Feb 12, 2004 7:07 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by Peter »

Zoals altijd weer prachtig gedaan Maurice!
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Update 30-3

Post by reijer »

Dat ziet er keurig uit. Zonde om 'm onder de auto te verstoppen. Waar heb je Rustoleum gevonden in Nederland Maurice?
Post Reply